وزیر علوم: تغییرات کنکور هنوز قطعی نیست



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه تغییرات اخیر کنکور ۱۴۰۲ که اخیراً در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بخش‌هایی از آن تصویب شد، هنوز قطعی نیست، گفت: تصمیمات نهایی در این خصوص در جلسات آتی این شورا گرفته خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه تغییرات اخیر کنکور 1402 که اخیراً در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بخش‌هایی از آن تصویب شد، هنوز قطعی نیست گفت: تصمیمات نهایی در این خصوص در جلسات آتی این شورا گرفته خواهد شد.

 

وی افزود: طرح تغییرات کنکور 12 ماده دارد که فقط 9 ماده آن در جلسه 842 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که با موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز تمامی مواد طرح مذکور مورد بررسی قرار نگرفته است، بنابراین امکان هر گونه تغییر در جلسات بعدی وجود دارد و تصمیمات نهایی در جلسات آتی گرفته خواهد شد.

 

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در زمان حاضر نمی‌توانم در خصوص وضعیت و تغییرات کنکور اظهار نظر قطعی داشته باشم.

 

به گزارش تسنیم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه هشتصد و چهل و دومین  جلسه، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از مصوبات شورا در خصوص تغییرات کنکور 1402، خبر داد و پنج مصوبه این شورا را تشریح و عنوان کرده بود که مصوبه اول مبنی بر این بود که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به‌لحاظ سابقه تحصیلی 60 درصد و سهم کنکور سراسری 40 درصد خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------