کبگانیان: سهمیه‌های کنکور با همکاری کمیسیون آموزش مجلس تعیین می‌شود / قانون مصوب تغییرات کنکور باید اجرا شود



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: سیاست‌های سهمیه کنکور بر اساس قانون اصلاح کنکور با همکاری کمیسیون آموزش مجلس تدوین خواهد شد. 

منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در گفتگو با   دانشجو، در خصوص تعیین سهمیه‌های کنکور گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات و اصلاحات کنکور ابلاغ شده و لازم الاجرا است.

 

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را حتی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۶ ماه نمی‌توانند مصوبات را تغییر دهند و بعد از ۶ ماه می‌توانند درخواست تغییر و اصلاح بدهند.

 

کبگانیان اضافه کرد: مصوبه کنکور با حضور روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بود و تصویب شده است. سهمیه بندی در کنکور با همفکری و نشست‌هایی با روسای کمیسیون‌های مجلس انجام شد و با نمایندگان مجلس به توافق رسیدیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: سیاست‌های اجرایی سهمیه‌های کنکور ظرف شش ماه باید تعیین و به تصویب برسد، سیاست سهمیه‌ها هم باید در شورا تصویب شود و این سیاست‌ها با همفکری دولت و مجلس و قوه قضائیه انجام می‌شود.

 

وی افزود: ممکن است قوانین دیگری هم برای کنکور نیاز باشد که به وزرای مربوطه اعلام کردیم که لایحه دهند و در مجلس تصویب شود؛ چرا که شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط بخشی از مسائل را بررسی کرده و سایر موارد نیاز به قانون مجلس دارد که باید مصوب شود.

 

کبگانیان خاطرنشان کرد: اصلاحات کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری سه قوه انجام می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------