انتقاد یک روزنامه از تغییر روسای دانشگاهها در ایران/ کاخ سفید در 150 سال 29 رئیس جمهور دیده اما دانشگاه هاروارد فقط 9 رئیس!



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه

 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هیچ کدام از این دولت‌ها نمی‌فهمند که کارکردهای دانشگاه بسیار فراتر از رقابت‌های سیاسی بین اصحاب قدرت است و پیامدهای آن نیز بسیار طولانی‌تر از عمر این یا آن دولت است و گاه سیر تحول یک کشور را برای یک عصر دربرمی‌گیرد.

 

 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دکتر وحید کریمی‌پور استاد فیزیک دانشگاه شریف معتقد است در کشور ما هر دولتی که سرکار می‌آید بلافاصله شروع می‌کند به عوض کردن رؤسای دانشگاه‌ها، کاری که در کشورهای توسعه‌یافته حتی در مورد مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی هم انجام نمی‌شود.

 

هیچ کدام از این دولت‌ها نمی‌فهمند که کارکردهای دانشگاه بسیار فراتر از رقابت‌های سیاسی بین اصحاب قدرت است و پیامدهای آن نیز بسیار طولانی‌تر از عمر این یا آن دولت است و گاه سیر تحول یک کشور را برای یک عصر دربرمی‌گیرد. 

 

برای مقایسه نگاه کنیم به آمریکا که از سال ١٨۶٩ تاکنون یعنی در فاصله یکصد و پنجاه سال ٢٩ رئیس‌جمهور متفاوت به کاخ سفید راه یافته‌اند، اما در همین مدت دانشگاه هاروارد تنها ٩ رئیس دانشگاه داشته است.

 

آیا تعجبی دارد که صدها هزار نفر از ایرانیان متخصص به چنین کشوری مهاجرت کنند؟

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------