دانشجویان اخراجی در چه صورتی می‌توانند در کنکور ثبت‌نام کنند؟



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
شرایط ثبت‌نام دانشجویان اخراجی آموزشی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد. 

به گزارش ایسکانیوز، ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ از ۱۰ بهمن ماه آغاز شد و داوطلبان تا ۱۷ بهمن ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. ایسکانیوز در ادامه به بررسی شرایط ثبت‌نام دانشجویان اخراجی، پذیرفته‌شدگان دوره روزانه کنکور سال گذشته و دانشجویان دوره شبانه وغیره پرداخته است:

 

امکان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره روزانه کنکور ۱۴۰۰ در آزمون امسال

پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ می توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند. متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد(پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی، برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ باید تا ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ با تکمیل فرم شمارة ۲ و تأیید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام کنند و بند ۳۲ تقاضانامه ثبت‌نام را علامت بزنند.

 

در صورت عدم انصراف قطعی داوطلب از تحصیل تا تاریخ فوق و قبولی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ،قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد. 

 

دانشجویان اخراجی در چه صورتی می‌توانند در کنکور ۱۴۰۱ ثبت‌نام کنند؟

دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آیین‌نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی) را دریافت کرده‌اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) حق ثبت‌نام داشته و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند.

 

این دسته از متقاضیان می‌توانند تمامی تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به‌صورت یکجا به انجام برسانند.

 

دانشجویان شبانه می‌توانند در کنکور شرکت کنند؟ 

دانشجویان دوره‌های غیرروزانه نوبت دوم (شبانه)،دانشگاه آزاد اسلامی، مجازی، شهریه پرداز و پردیس خودگردان، پیام نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی( به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام و شرکت کنند.

 

این دسته از متقاضیان در صورت قبولی قطعی و قبل از ثبت‌نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی حاصل کرده و گواهی مربوط (فرم انصراف قطعی از تحصیل) را به مؤسسه مربوطه ارائه دهند. این دسته از متقاضیان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته محل قبولی قبلی خود را ندارند و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل مقطع کاردانی (فوق دیپلم) که حداکثر تا ۳۱شهریور ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند، برای ثبت‌نام و شرکت در این آزمون نیاز به انصراف ندارند.

 

گفتنی است پنجاه و دومین کنکور سراسری از ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. توزیع کارت ورود به جلسه از ۶ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۸ تیرماه ادامه دارد. نتایج اولیه آزمون نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و داوطلبان در نیمه اول مردادماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. کارنامه نهایی داوطلبان در نیمه دوم شهریورماه منتشر خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------