کدام دیپلمه ها مشمول سوابق تحصیلی ۴۰ درصدی هستند



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ تا ۱۷ بهمن ماه‌ ۱۴۰۰ ادامه دارد. سه گروه از داوطلبان کنکور نیاز به ارائه سوابق تحصیلی برای تاثیر در نمره کل نهایی دارند.

 به گزارش  مهر، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه‌ ۱۴۰۰ منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org آغاز می‌شود و در روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه‌ ۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد.

 

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کنند.

 

امسال و در کنکور ۱۴۰۱ سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت و به میزان ۴۰ درصد برای داوطلبان اعلام می شود اما کدام یک از داوطلبان مشمول دریافت سوابق تحصیلی هستند.

 

با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه بیست و هشتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ حداکثر ۴۰ درصد و با تاثیر مثبت به صورت زیر اعمال خواهد شد:

 

الف) آن دسته از دیپلمه های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۹۸ به بعد در نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) اخذ کرده و یا می کنند و امتحانات دروس پایه دوازدهم آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده یا می شود، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم -سال سوم دوره دوم متوسطه نظام جدید ۶-۳-۳) به میزان حداکثر ۴۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود متقاضی و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.

 

ب) آن دسته از دیپلمه های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد در نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی دریافت کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم-سال سوم آموزش متوسطه نظام سالی واحدی/ترمی واحدی) به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود متقاضی و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.

 

ج) متقاضیان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۱ - ۱۳۹۰ و به بعد از آن دریافت کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (پایه دوزادهم-سال آخر آموزش متوسطه نظام سالی واحدی/ترمی واحدی) به میزان حداکثر ۱۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود متقاضی و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.

 

د) سایر دیپلمه ها (غیر از بندهای الف، ب و ج) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

 

یادآوری: بر اساس مصوبه دوازدهمین و پانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ های ۱۷ تیرماه ۱۳۹۷ و ۸ دی ماه ۱۳۹۷ با توجه به عدم وجود محدودیت نوع دیپلم برای شرکت در هریک از گروه های آزمایشی آزمون سراسری، دانش آموزان دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش نظام آموزشی ۶-۳-۳ می توانند در آزمون سراسری شرکت کنند.

 

این دانش آموزان درصورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی باید در امتحان نهایی دروس شاخه نظری گروه آزمایشی مربوط شرکت کنند، در غیر اینصورت مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

 

اعمال تأثیر مثبت سوابق تحصیلی بدان معناست که اگر سوابق تحصیلی (دیپلم یا پیش دانشگاهی)، در مقایسه با نمره آزمون متقاضی، باعث افزایش نمره کل نهایی در هر زیر گروه شود، اعمال خواهد شد و در غیر این صورت، نمره کل آزمون به عنوان نمره کل نهایی در هر زیرگروه در نظر گرفته می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------