آمار نهایی کنکوری‌های ۱۴۰۱ اعلام شد/افزایش حدود ۱۰درصدی داوطلبان



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
با ثبت نام حدود یک میلیون پانصد داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آمار داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، پس از پایان ثبت نام جاماندگان آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند که بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور این آمار افزایش حدود ۱۰ درصدی تعداد داوطلبان نسبت به کنکور سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

 

 آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز همانند سنوات گذشته (به جز سال ۱۳۹۹ که به دلیل کرونا زمان اعلام نتایج با تغییراتی همراه بود)  اواسط مردادماه سال آینده اعلام می‌شود.

 

انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و برای داوطلبان بورسیه و داوطلبان دارای شرایط خاص در انتخاب رشته در روزهای پایانی مردادماه انجام می‌شود و نتایج آن نیز اوایل دهه سوم شهریور و یا قبل از مهرماه  از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.

 

با تاکید سازمان سنجش آموزش کشور، تغییراتی در سهمیه‌های داوطلبان در کنکور سال ۱۴۰۱ ایجاد نمی‌شود؛ چرا که هنوز مصوبه‌ای در این زمینه به سازمان سنجش ابلاغ نشده است.

 

همچنین یکی از تغییرات کنکور ۱۴۰۱ این است که پاسخ‌نامه‌ها حداقل ۷۰ تا ۸۰ دقیقه در اختیار داوطلب قرار خواهند داشت و بعد از اتمام کار داوطلب با پاسخ نامه اول، پاسخ‌نامه بعدی به داوطلب داده شود. سازمان سنجش معتقد است این تصمیم امنیت آزمون را به شدت تقویت می‌کند. به تبع تغییر دفترچه‌ها در آزمون ۱۴۰۱ ، تعداد سئوالات آزمون نیز تغییر خواهد کرد و ممکن است تعداد پنج یا شش سئوال کمتر از گذشته باشد اما در عین حال محتوایی کردن سئوالات مدنظر سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------