خواص جو دوسر در بدنسازی و تقویت عضله چیست؟



خواص جو دوسر در بدنسازی,فواید جو دو سر برای بدنسازی,خواص جو دوسر برای تقویت عضلات

 

اگر شما نیز بدنسازی کار می‌کنید، احتمالا درباره فواید مصرف جو دوسر مطالب متعددی به‌گوشتان خورده است. اما آیا می‌دانید خواص جو دوسر در بدنسازی چیست و این ماده غذایی چه تاثیری در عضله‌سازی دارد؟

 

برای رسیدن به اهداف خود در بدنسازی، به میزان کافی پروتئین و کربوهیدرات نیاز خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم یک ماده غذایی ارزشمند را معرفی کنیم که میزان فراوانی فیبر، پروتئین و کربوهیدرات دارد. نام این ماده غذایی جو دوسر پرک است. با مطالعه این مطلب با فواید جو دوسر در بدنسازی و طریقه مصرف آن آشنا خواهید شد.

 

1. میزان بالای کربوهیدرات؛ مهم‌ترین خواص جو دوسر برای بدنسازی

کربوهیدرات یکی از مهم‌ترین مواد غذایی است که بدنسازان برای تامین انرژی مورد‌نیاز تمرینات خود به آن نیاز دارند. این ماده غذایی دو نوع دارد: کربوهیدرات ساده و پیچیده. بدنسازان باید در رژیم غذایی خود غذایی را انتخاب کنند که میزان کربوهیدرات پیچیده در آن بالا باشد. جو دو سر، یکی از بهترین مواد غذایی برای تامین کربوهیدرات پیچیده مورد‌نیاز بدنسازان محسوب می‌شود.

 

در‌واقع، مهم‌ترین خواص جو دوسر در بدنسازی داشتن مقدار فراوانی کربوهیدرات پیچیده است. این ماده غذایی دیر‌هضم، انرژی فراوانی را برای مدت طولانی در بدن ایجاد می‌کند. البته جو دوسر علاوه‌بر کربوهیدرات، مانند مکمل وی (پروتئین وی)، میزان مناسبی پروتئین را نیز در خود جای داده است.

 

خواص جو دوسر برای کاهش وزن,فواید جو دو سر برای بدنسازی,خواص جو دوسر برای تقویت عضلات

 

2. منبعی سرشار از پروتئین؛ یکی از خواص جو دوسر در بدنسازی

یکی از مهم‌ترین فواید جو دو سر در بدنسازی، وجود مقدار فراوانی پروتئین در این ماده غذایی است. احتمالا می‌دانید که پروتئین نقش اصلی را در عضله‌سازی و افزایش حجم ماهیچه‌های بدنسازان ایفا می‌کند. پروتئین‌ها از موادی به نام آمینو اسید تشکیل می‌شوند؛ اسیدهای آمینه علاوه‌بر عضله‌سازی در ترمیم بافت عضلات و ریکاوری بعد از تمرین نیز اثر دارند. اینکه ورزشکار پروتئین مورد‌نیاز بدنش را از یک غذای پر‌کربوهیدرات تامین کند، یک امتیاز بسیار مثبت و ویژه محسوب می‌شود.

 

هر لیوان جو دوسر، علاوه‌بر مقدار فراوانی کربوهیدرات، حدود 6 گرم پروتئین دارد. البته بدنسازان برای تامین پروتئین و کربوهیدرات بدن خود از مکمل‌های بدنسازی مانند گینر نیز استفاده می‌کنند. این مکمل ورزشی حدود 80‌% کربوهیدرات و 20% پروتئین را در خود جای داده است. قیمت قیمت مکمل گینر در مقایسه با بسیاری از تقویت‌کننده‌های دیگر مناسب‌تر است؛ اما با وجود قیمت مناسب، شما تاثیر این مکمل را خیلی زود در بدن خود مشاهده خواهید کرد.

 

3. وجود فیبر فراوان؛ یکی از خواص جو دوسر برای لاغری و چربی‌سوزی

فیبر خواص فراوانی برای سلامت بدن انسان دارد. این ماده غذایی ارزشمند به چربی‌سوزی و لاغری افراد نیز کمک فراوانی می‌کند. خصوصا بدنسازانی که پروتئین مورد‌نیاز بدنشان را از طریق مواد غذایی مانند گوشت یا مکمل‌های بدنسازی تامین می‌کنند، به فیبر بیشتری نیاز خواهند داشت؛ چرا که این افراد بیشتر در معرض مشکلات گوارشی هستند و فیبر از بروز برخی از این مشکلات مانند یبوست جلوگیری می‌کند.

 

یک استکان جو حدودا 16 گرم فیبر غذایی دارد؛ بنابراین وجود فیبر فراوان در این ماده غذایی را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواص جو دوسر در بدنسازی معرفی کرد. علاوه‌بر جو دوسر، برای لاغری و چربی‌سوزی می‌توانید از مکمل ورزشی قرص آمینو نیز استفاده کنید. آمینو اسیدها یکی از مهم‌ترین موادی هستند که بدنسازان برای عضله‌سازی، چربی‌سوزی، کاهش وزن و تسریع ریکاوری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

4. جو دو سر؛ ماده‌ای حاوی چربی‌های سالم

یکی از اهداف بدنسازان و به‌طور‌کلی ورزشکاران رشته‌های مختلف، کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده و مضر است. جو دوسر مقدار بسیار اندکی چربی اشباع دارد؛ اما سرشار از چربی‌های سالم مورد‌نیاز بدن است. بدنسازان برای افزایش حجم و وزن خود به چربی سالم نیاز دارند و معمولا به‌دنبال منابع غذایی سرشار از چربی‌های غیر‌اشباع می‌گردند؛ جو دو سر یکی از بهترین منابع غذایی برای تامین چربی اشباع مورد‌نیاز بدن محسوب می‌شود.

 

مکمل بدنسازی,خواص جو دو سر برای بدنسازی,طریقه مصرف جو دوسر برای بدنسازی

 

آشنایی با طریقه مصرف جو دوسر برای بدنسازی

اکنون که با خواص جو دوسر برای بدنسازی آشنا شدید، بهتر است طریقه مصرف این ماده غذایی ارزشمند را نیز بیاموزید. جو دوسر را می‌توان از راه‌های خلاقانه‌ای با سایر مواد غذایی مانند پروتئین‌ها، میوه‌ها و حتی سبزیجات ترکیب کرد. این ماده را می‌توانید به شکل کیک، شیرینی و حتی شیک‌های پروتئینی مصرف کنید. جو دوسر بهترین گزینه برای صبحانه بدنسازان محسوب می‌شود. یکی از پیشنهادات ما این است که جو دوسر را با شیر بادام و میوه‌هایی مانند موز ترکیب کنید (درون مخلوط‌کن) و به‌عنوان شیک بنوشید.

همچنین، این ماده را می‌توان با شیر یا ماست یونانی مخلوط و سپس مصرف کرد.

 

به‌طور‌کلی، بدنسازان برای رسیدن به اهداف خود باید پروتئین، کربوهیدرات و چربی کافی را به بدنشان برسانند. این کار توسط مواد غذایی مانند جو دوسر و همچنین مکمل‌های بدنسازی انجام می‌شود. در بخش بعدی، یکی از بهترین عرضه‌کنندگان مکمل‌های ورزشی اصل در ایران را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با خیالی آسوده مکمل مورد‌نظرتان را از این داروخانه تهیه کنید.

 

داروخانه آنلاین مکمل شاپ؛ معتبرترین عرضه‌کننده مکمل‌های بدنسازی اصل در ایران

در این مقاله خواص جو دوسر در بدنسازی را بررسی کردیم و با نحوه مصرف این ماده غذایی ارزشمند نیز آشنا شدیم. همچنین، متوجه شدیم که مصرف مکمل‌های بدنسازی یکی از بهترین روش‌های تامین کربوهیدرات، پروتئین و چربی مورد‌نیاز بدنسازان است. برای خرید یک مکمل بدنسازی اصل و با‌کیفیت، داروخانه آنلاین مکمل شاپ را پیشنهاد می‌کنیم.  

 

مکمل شاپ همه محصولات خود را تحت نظارت مستقیم سازمان غذا و دارو عرضه می‌کند. همه مکمل‌های این داروخانه آنلاین با ارائه کد اصالت کالا به‌فروش می‌رسند تا خیال مشتریان بابت خرید یک مکمل اورجینال راحت باشد. برای مشاهده محصولات و مکمل‌های ورزشی مکمل شاپ کافی است وارد سایت رسمی این داروخانه معتبر شوید و خرید خود را به‌صورت کاملا آنلاین انجام دهید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024