اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

یک کشف جدید درباره علت آلزایمر

افرادی که استرس بیشتری داشته‌اند، میزان بالاتری از پروتئین‌هایی که با بیماری آلزایمر مرتبط هستند در بدن آن‌ها وجود دارد. این…

مصرف روزانە قرص جوشان سبب ایجاد سنگ کلیە در کودکان می‌شود



 قرص جوشان,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
امروزە قرص‌های جوشان بە دلیل جذابیت بصری زیادی کە در خود دارد، کودکان و بزرگسالان بسیاری را بە خود جذب کردە است.

به گزارش ایسنا؛ از آنجایی کە اغلب والدین بە ویژە مادران در ترغیب کردن فرزندان خود جهت خوردن مکمل و قرص‌ها و شربت‌های ویتامین "ث"،  ناتوان هستند، از قرص‌های جوشان برای جذب و ترغیب کودکان خود استفادە می‌کنند.

 

حل شدن جذاب این نوع از قرص‌ها و جوشیدن جذاب حباب‌ها در لیوان و طعم بسیار عالی و خوشمزە آن کودکان را بە شدت طرفدار خود ساختە است.

 

اما باید توجە کرد کە هر نوع ویتامین و مکملی اگر به صورت افراطی مصرف شود، قطعا عوارضی را در پی خواهد داشت، در نتیجه قرص‌های جوشان ویتامین ث هم از این قاعده مستثنی نیستند.

 

پزشک متخصص تغذیە و رژیم درمانی در استان کردستان گفت: قرص‌های جوشان تفاوت چندانی با سایر داروها و قرص‌های ویتامین ندارند و تنها نحوە ارائە آن‌ها متفاوت است و بە صورت شربت، قرص‌های جویدنی، قرص‌های جوشان و ... در بازار عرضە می‌شود.

 

نازیلا درویشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قرص‌ جوشان نوعی قرص دارویی و جوشان است کە برای جذابیت بخشیدن بە آن و افزایش حلالیت، آن را بە صورت ترکیبی از اسید و گاز درآوردەاند کە هنگام ترکیب شدن با آب co۲ آزاد و ظاهری جذاب بە آن می‌بخشد و طراحی آن‌ها بە صورت قرص‌های جوشان برای کودکان جذاب است.

 

وی عنوان کرد: نمی‌توان گفت کە قرص‌های جوشان صرفا بە دلیل اینکە ویتامین و جوشان هستند، پس برای سلامتی بزرگسالان و کودکان مضر نیست.

 

درویشی در ادامە سخنان خود بیان کرد: جوشان بودن این قرص‌ها نوعی کشش و جاذبە در کودکان ایجاد کردە و ممکن است بە دلیل علاقە خود و یا پیشنهاد خانوادەها، بعد از هر وعدە غذایی یک عدد از این قرص‌ها را مصرف کنند، اما باید توجە کرد کە این قرص‌ها جدا از ظاهر جذاب و طعم بی‌نظیر آن، یک دارو همچون سایر داروها است و دوز مصرف اضافە و مازاد بر نیاز بدن ممکن است در فرد ایجاد مسمومیت کند.

 

این پزشک متخصص در استان تصریح کرد: بە دلیل اینکە اغلب این قرص‌های جوشان شامل ترکیبات منیزیم، کلسیم و ویتامین "ث" هستند،  استفادە روزانە و بیش از حد آن سبب ایجاد سنگ کلیە در کودکان خواهد شد.

 

وی در پایان یادآور شد: قرص‌های جوشان همچون سایر داروها باید با احتیاط مصرف و از مقدار تجویز شدە آن نباید بیشتر مصرف شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------