آخرین اخبار اقتصادی

شاخص کل بورس,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

رشد ۹۵۵۴ واحدی بورس در شروع معاملات

شاخص کل بورس در نیمه‌های فعالیت بازار امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت، با رشد ۹۵۵۴.۲۲ واحدی به ۲,۱۷۴,۲۴۶.۴۸ واحد رسید. به گزارش مهر،…

به‌رغم افت قیمت در بازار رمز‌ارزها اتفاق افتاد



به گزارش دنیای اقتصاد ؛ گرچه بیت‌کوین در روزهای اخیر با افت ۵ درصدی حمایت کانال ۶۲ هزار دلاری را از دست داد و اکنون در کانال ۶۰ هزار دلاری در حال نوسان است، اما ناگفته نماند که سایر آلت‌کوین‌ها نیز در رکود قیمتی قرار دارند. بر این اساس این رمز‌ارز برتر با وجود شیب قیمتی منفی، سهم خود را در میان سایر دارایی‌های بازار حفظ کرده است.

 

 بیت‌کوین,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

در سال‌های اخیر عملکرد سیاستگذاران و مقامات آمریکایی اثر بسزایی در روند قیمتی بازارها داشته و موجب شده سرمایه‌گذاران پیش از هر اقدامی برآوردهای سیاستی این کشور را در نظر بگیرند. این روند که از پساکرونا شدت گرفته، در ماه‌ها و روزهای اخیر نیز ادامه داشته، اما این‌بار به نحوی دیگر بازارها را تحت تاثیر قرار داده است. تردید‌ها در خصوص آینده سیاست‌های انبساطی ایالات متحده و واکنش شاخص ارزی به آن، بازارها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. چرا؟

 

دغدغه اصلی سیاستگذاران در ماه‌های اخیر، فرار از رکود اقتصادی، رشد اقتصادی بیشتر، ثبت تورم 2 درصدی، کاهش نرخ بیکاری و در نهایت صعود شاخص مدیران خرید آمریکا بوده است. به گفته آنها جهت دستیابی به هریک از اهداف ذکر شده باید هرچه سریع‌تر سیاست‌های پولی را اصلاح کرد و میزان و مرتبه نرخ بهره را تا پایان سال جاری با استناد به گزارش‌های اقتصادی و همچنین واکنش بازارهای جهانی به آن کاهش داد. اما اخیرا با انتشار گزارش‌های متعددی مبنی بر تورم چسبنده آمریکا و از سرگیری سیاست‌های انقباضی، دلار جهانی واکنش مثبت خود را اعلام کرده است. بی‌شک با روند صعودی این شاخص، قیمت دارایی‌های بازار از جمله طلا و رمزارزها که با روند آن رابطه معکوس دارند، به مسیر نزولی هدایت خواهند شد.

 

صحت این موضوع را با نگاهی به روند بازارها در هفته معاملاتی جدید می‌توان درک کرد. در آغاز هفته معاملاتی جدید، شاخص دلار در ساعات اولیه حمایت کانال 106 واحدی را از دست داد و به میانه کانال 105 واحدی تنزل یافت، اما این روند ادامه‌دار نبود و این شاخص در آغاز روز گذشته در محدوده مثبت قرار گرفت. در حالی که فلز زرد در کف کانال 2300 دلاری در حال نوسان است و بیت‌کوین نیز در همین زمان با ترک کانال 62هزار دلاری در ساعت 17 و 30 به وقت تهران با رقمی معادل 60هزار و 800 دلار در حال معامله است. ناگفته نماند که روند نوسانی رمزارزها با سایر دارایی‌ها پس و پیش از هاوینگ قابل مقایسه نیست.

 

برآوردها در این خصوص نشان می‌دهد که در هاوینگ‌های قبلی نیز بیت‌کوین در ماه‌های اولیه شیب نزولی به خود گرفته و پس از گذشت چند ماه از وقوع این رویداد بار دیگر به یکه‌تازی در بازارها خواهند پرداخت. در این راستا برخی از صاحب‌نظران نیز تاکید کردند که بیت‌کوین پس از گذشت حدود 500 روز از هاوینگ رکوردهای قیمتی جدید را ثبت خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد با گذشت زمان و مشخص شدن مسیر کمیته فدرال رزرو، بازارها به ثبات بیشتری خواهند رسید و درصد خطای پیش‌بینی‌کنندگان نیز کاهش خواهد یافت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------