آخرین اخبار اقتصادی

مسکن پرند,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

تسنیم نوشت: در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی…

معاون حمایت از مشاغل وزارت کار: اعتراض کارگران فولاد صنفی است/ آزادی تمام کارگران بازداشت شده پیگیری می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,کریم یاوری

نماینده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار با تاکید بر اینکه اعتراضات اخیر کارگران صنفی بوده و نباید جنبه سیاسی به آنها داد، از پیگیری دستور وزیر کار برای آزادی تمام کارگران بازداشت شده خبر داد.

کریم یاوری، نماینده وزیر تعاون  کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار در گفت‌وگو با فارس گفت: عموم کارگران کشور در زمره وفادارترین اقشار به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند و کارگران کشت و صنعت هفت تپه و گروه ملی فولاد اکثرا از خانواده ایثارگران بوده و بعضا از جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا هستند.

 

وی ادامه داد: تجمعات انجام شده در چند هفته گذشته توسط این عزیزان صرفا جنبه صنفی داشته وبرای دستمزد و حقوق قانونی صورت پذیرفته است.

 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تاکید کرد:‌این وزارتخانه اعتقاد راسخ دارد که مشکلات صنفی نباید جنبه امنیتی و سیاسی پیدا کند و تمامی مسئولان کشوری و استانی به این امر اعتقاد دارند؛‌موضوع اعتراضات کارگران صرفا صنفی بوده و باید نسبت به حقوق و مزایای کارگران و معیشت خانواده آنان توجه لازم و مؤثر به عمل آید.

 

وی تاکید کرد: رسانه‌های معاند بیگانه هر بار می‌خواهند از تجمعات کارگری سوءاستفاده کنند تیر آنها به فولاد آهنین گروه‌های ملی فولادها در کشور برخورد و کمانه کرده و چشم آنها را کور می‌کند.

 

به گفته وی بنا بر دستور وزیر کار آزادی تمام کارگران بازداشت شده فولاد در دست پیگیری است که تاکنون تعدادی از آنها آزاد شده و تا آزادی تمام کارگران موضوع پیگیری می‌شود.

 

یاوری همچنین گفت:‌بانک ملی باید شرایط را درک کرده و بدون فوت وقت و بروکراسی اداری و بانکی مواد اولیه مورد نیاز گروه ملی فولاد را برای تولید مستمر فراهم کند و در این کار هیچ کوتاهی قابل پذیرش نیست.

 

وی تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی کارگران،‌کارآفرینان و کارفرمایان در صف اول و خط مقدم قرار دارند، پشتیبانی و حمایت از آنها ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

وی ادامه داد: حمایت از کارگران برای پایداری تولید، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و تثبیت مشاغل موجود از اهم وظایف اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------