آخرین اخبار اقتصادی

مسکن پرند,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

تسنیم نوشت: در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی…

نوع برخورد بانک مرکزی با موسسات غیرمجاز



اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,بانک مرکزی

برخورد بانک مرکزی با فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز قاطعانه نیست و با چنین رفتارهایی مانیتورینگ و رصد پول صورت نخواهد گرفت.

یک کارشناس بازار پولی و بانکی معتقد است: برخورد بانک مرکزی با فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز قاطعانه نیست و با چنین رفتارهایی مانیتورینگ و رصد پول صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، بانک‌ها بار دیگر ابلاغیه خردادماه بانک مرکزی مبنی بر عدم ارائه خدمات به موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را به شعب خود ابلاغ کردند. بانک مرکزی در آن زمان برای جلوگیری از فعالیت موسسات مالی و اعتباری و تحریم این دسته از موسسات دست به چنین اقدامی زد که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از بانک‌ها آنچنان این ابلاغیه را جدی نگرفته‌اند و همچنان خدمات بانکداری را در اختیار موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز قرار می‌دهند.

در این رابطه یک کارشناس بازار پولی و بانکی معتقد است، برخورد بانک مرکزی با فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز قاطعانه نیست و با چنین رفتارهایی مانیتورینگ و رصد پول صورت نخواهد گرفت.

کاظم دوست‌حسینی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: بانک مرکزی در رابطه با عدم ارائه خدمات به موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز با فرض اینکه منابع آن‌ها از طریق موسسات مجاز مالی تامین می‌شود که اینطور نیست، وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه عمده منابع موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز متعلق به مردم است، خاطرنشان کرد: این برخورد تا حدودی اشکال قانونی دارد زیرا زمانی که اشخاص حقیق و حقوقی در ایران دارای شناسنامه هستند باید به آن‌ها سرویس‌ داده شود که در حال حاضر برای انجام امورات موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، حساب گشایش شده نزد بانک‌های مجاز به نام روُسا و کارمندان آن موسسه غیرمجاز افتتاح می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ساماندهی در اقتصاد پویا و باز با رویه فعلی بانک مرکزی همخوانی ندارد و این در حالی صورت گرفته که شبکه شتاب که یک شبکه مانیتورینگ و رصد پول است در اختیار موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز قرار داده نشده است.

این کارشناس پولی و بانکی یادآور شد: با حذف موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز از شبکه شتاب رصد پول این موسسات امکان پذیر نیست و کار برای بررسی شرایط و وضعیت آن‌ها توسط سازمان‌های قضایی و اومر مالیاتی بسیار سخت می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر برخی موسسات مالی و اعتباری در چارچوب قانونی فعالیت نمی‌کنند باید با آن‌ها از سوی مراجع قضایی برخورد شود و اگر اینچنین نیست باید به آن‌ها خدمات بانکی ارائه شود.

دوست حسینی با اشاره به اینکه چنین برخوردی با موسسات مالی و اعتباری درست نیست، بیان کرد: هر شرکتی که در آیین نامه و اساس نامه خود تعریفی از فعالیت‌های مالی دارد می‌تواند چنین فعالیتی داشته باشد و نیاز به آن نیست که نام بانک یا موسسه مالی بر آن گذاشته شود،‌اما باید تاکید شود که فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز مناسب نیست.

 

اخبار اقتصادی - اقتصاد نیوز

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------