آخرین اخبار اقتصادی

مسکن پرند,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

تسنیم نوشت: در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی…

می خواهند جیب خودرو سازان را با پول مردم پر کنند!



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - می خواهند جیب خودرو سازان را با پول مردم پر کنند!

به نظر می رسد که خودرو سازی در حال فرافکنی است و این ظلم آشکار به مردم است، شما کیفیت خودرو های خارجی را با خودرو های داخلی مقایسه کنید، البته نه خودرو های اروپایی همین خودرو های چینی که چند سال بیشتر هم نیست که وارد این صنعت شده اند! آنگاه است به نتایج جالبی خواهید رسید.

فردا در نشست غیر‌علنی مجلس تصمیم بزرگ بر مردم ایران رقم می‌خوردبا نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال، خودروسازان داخلی همچون سالهای گذشته ساز خود را برای افزایش قیمت خودرو در سال کوک کرده‌اند. و این در حالی است که در سال جدید با توجه به تحولات روی داده در داخل کشور از جمله ثبات نرخ ارز، تسهیل مبادلات تجاری و افزایش تیراژ تولید زمینه کاهش هزینه تمام‌شده خودرو را فراهم آورده است.

به گزارش«تابناک»،  احمد نعمت‌بخش در چند روز گذشته اعلام کرد که در سال آینده قیمت خودرو افزایش می یابد وی دلیل این کار را افزايش قيمت مواد پتروشيمي و فولادي در سال آينده دانست و گفت: امسال نيز همانند سال گذشته با وجود اينكه قيمت دلار كاهش پيدا كرده بود اما قيمت ارز در فرمول شوراي رقابت ارز مبادله‌اي تعيين شده در حالي كه خودروسازان از ارز آزاد استفاده مي‌كنند.

دبير انجمن خودروسازان اضافه كرد: وزير صنعت، معدن وتجارت امسال از خودروسازان درخواست كرد كه قيمت هاي خود را تا پايان سال افزايش ندهند اما در سال آينده با توجه به افزايش قيمت مواد اوليه همانند فولاد و پتروشيمي مجبوريم افزايش قيمت هايي را انجام دهيم.

اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظر دیگری دارند و افزایش قیمت خودرو را نا عادلانه دانسته اند به طوری که در این باره علی علیلو در گفت و گو با تابناک اعلام کرد افزایش قیمت خودرو نا حق است اما تا کنون که به مردم نا حقی شده و از این به بعد هم خواهد شد افزایش قیمت خودرو هم یکی از آین موارد است که دولت قصد دارد با انجام این کار مردم را گرفتار تر از این کند.

اگر وزارت خانه دوست دارد که مشکل خودرو سازی را حل کند به فکر تامین منابع از محل های دیگری باشد اما اگر دوست دارند تا جیب خودرو سازها را با پول مردم پر کنند این بحث دیگری است و این کار را انجام دهند.

این نماینده در پاسخ به این سوال که برخی از خودرو سازهای بزرگ کشور ادعا می کنند قیمت مواد اولیه گران می شود و ما ناگذیر هستیم قیمت خودرو را افزایش دهیم، گفت: این ادعا توهمی بیش نیست هنوز که چیزی گران نشده و خودرو سازها اینگونه آمادهباش اعلام کرده اند دوما مگر چند درصد اجناس می خواهد گران شود و کدام اقلام است که گران می شود.

این نماینده افزود: اینها بهانه های واهی است که خودرو سازها به فکر سو استفاده از آن هستند من عضو کمیته تحقیق و تفحص از خودرو سازی هستم من می دانم که آنجا چه خبر است، این افزایش قیمت به هیچ عنوان درست نیست و من آن را محق نمی دانم.

همچنین محمد باقری بناب در گفت و گو با تابناک ضمن اظهار این مطلب که، قیمت خودرو نباید در سال آینده افزایش یابد گفت: مشکل خودرو سازی ما این است که وابسطه به دولت است و فقط ادعای خصوصی سازی می کنند اینها هنوز چشمشان به نفت است، هرچند اگر از خود آنها سوال کنید این مطلب را قبول نخواهند کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خودرو سازی ایران نتوانسته است تا کنون خود را بازارهای دنیا هماهنگ کند و این در واقع به شبه دولتی بودن آن ها بر می گردد، اینها اگر بهدنبال افزایش قیمت هستند اول باید کیفیت خود را بالا ببرند نه اینکه ر روز کیفیت را پایین بیاورند و قیمت ها را افزایش دهند.

این نماینده گفت: به نظر می رسد که خودرو سازی در حال فرافکنی است و این ظلم آشکار به مردم است، شما کیفیت خودرو های خارجی را با خودرو های داخلی مقایسه کنید، البته نه خودرو های اروپایی همین خودرو های چینی که چند سال بیشتر هم نیست که وارد این صنعت شده اند! آنگاه است به نتایج جالبی خواهید رسید.

این نماینده در پایان تاکید کرد: این مساله را ما در مجلس به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد، این که نمی شود به هر بهانه ای قیمت خودرو افزایش داد، وزیر نیز در این مورد باید پاسخگو باشد.

حال باید منظر ماند و دید در سال آینده چه اتفاقی قرار است روی دهد و دولت چه برنامه ای برای کنترل قیمت ها خواهد داشت و در حالی که مردم با روی کار آمدن دولت جدید در انتظار کاهش تورم و کاهش قیمت ها هستند آیا در سال جدید نیز بار دیگر شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود؟
اخبار اقتصادی - تابناک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------