آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی‌افتاد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: کار بزرگی که من انجام دادم فکر کنید. هرگز چنین اتفاقی (عملیات طوفان الاقصی) رخ نمی‌داد. هرگز چنین چیزی رخ…

موافقت سنای آمریکا با کاهش پرداخت اموال به تشکیلات خودگردان فلسطین



  اخباربین الملل ,خبرهای الملل,لیندسی گراهام

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با بررسی لایحه "تیلور فورس" که بر کاهش پرداخت‌های مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان تاکید دارد، موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، واشنگتن تلاش می‌کند تا پرداخت اموال به تشکیلات خودگردان را تا زمانی که حقوق خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی را پرداخت می‌کند، کاهش دهد.

 

این روزنامه اشاره کرد که تصویب این لایحه با حمایت تمامی اعضای جمهوریخواه مجلس سنا و نیمی از اعضای دموکرات تصویب شد و پیش‌بینی می شود که این قانون طی هفته های آینده با حمایت و استقبال بیشتری نیز همراه شود و به تصویب کنگره نیز برسد.

 

لایحه "تیلور فورس" به نام یک آمریکایی کشته شده در عملیات مقاومتی مارس ۲۰۱۶ در تل‌آویو نامگذاری شده و شماری از سناتورهای جمهوریخواه به ریاست لیندسی گراهام آن را پیشنهاد داده‌اند.

 

کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل مشهور به آیپک، ضمن استقبال از این گام خواستار تبدیل شدن آن لایحه به قانون در اسرع وقت شد.

 

گراهام گفت: آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سالانه به تشکیلات خودگردان فلسطین تقدیم می‌کند این لایحه با هدف قطع تمامی کمک مالی به تشکیلات خودگردان تا زمان تغییر قوانینش در زمینه اعطای حقوق به خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی است.

 

این لایحه بر مشروط کردن پرداخت اموال به تشکیلات خودگردان تاکید دارد تا این تشکیلات تحت فشار قرار گرفته و دست به اقداماتی بزند که موجب توقف عملیات مقاومتی و ضد صهیونیستی شده و علنا از طریق توقف پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی این‌گونه عملیات‌ها را محکوم کرده و مخالفت خود را با آن نشان دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------