آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی‌افتاد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: کار بزرگی که من انجام دادم فکر کنید. هرگز چنین اتفاقی (عملیات طوفان الاقصی) رخ نمی‌داد. هرگز چنین چیزی رخ…

داعش براي گروگان‌هاي خود قيمت‌هاي سنگيني تعيين مي‌کند



اخبار,اخبار بین الملل,داعش

گروه افراط گرای مسلح داعش که در بخشهای گسترده ای از مرزهای مشترک عراق و سوریه خلافت تشکیل داده است، به شیوه های مختلف از زندانیان و گروگانهای خود بهره برداری می کند و برای آزادسازی آنها قیمتهای گزافی تعیین کرده است.

داعش برخی از زندانیان خود را برای فروش گذاشته، برخی را به اعدام محکوم کرده ، برخی از زنان و دختران را به سنگسار یا بردگی جنسی محکوم کرده است و مقامات عراقی برای آزادکردن گروگانها و زندانیان داعش باید مذاکرات پیچیده و دشواری با این گروه انجام دهند.

طبق مصاحبه هایی که برخی رسانه ها با قربانیان خشونت های داعش انجام داده اند، این گروه صدها نفر را اسیر کرده است اما شمار واقعی افرادی که این گروه ربوده، مشخص نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک اخبار و اطلاعاتی در رابطه با قیمت گروگانهای داعش که توسط عناصر این گروه در بازارهای بردگی در عراق و سوریه فروخته می شوند، به دست آورده است. ساکنان شهرهایی که به اشغال داعش درآمده اند برای آزادسازی اعضای خانواده و بستگان خود از اسارت یا بردگی جنسی داعش غالبا باید پولهای زیادی پرداخت کنند و حتی گاهی خطر مرگ را نیز به جان بخرند.

گروه داعش اذعان کرده که زنان و کودکان ایزدی را پس از اسارت، به عنوان غنیمت جنگی میان مبارزان خود تقسیم کرده است.

 

این گروه افراط گرای مسلح در نشریه تبلیغاتی خود اعلام کرد دوره برده داری را احیا کرده و به جنگجویان خود اجازه داده است زنان و کودکان اقلیت ایزدی را در شمال عراق به عنوان غنایم جنگی تصاحب کنند.

طبق اطلاعات به دست آمده ، داعش گروگانها و زندانیان گران قیمت خود را در مکانهای مخفی در زیر زمین نگهداری می کند. گفته می شود گره داعش از زندانیان و گروگانهای خود برای قاچاق اعضای بدن نیز استفاده می کند.

 

مسئولان اطلاعاتی عراق می گویند داعش زندانهای بسیار ارزشمند خود را در استان الانبار در غرب عراق در زندانهای زیرزمینی که به یک شهر زیرزمینی شباهت دارد، نگهداری می کند. در برخی موارد قیمتی که برای این زندانیان تعیین می شود به یکصد و بیست هزار دلار نیز می رسد.

ابوکریم، از ساکنان استان الانبار می گوید: افراط گرایان داعش در ازای دریافت پولهای کلان، مردان، نوجوانان و افراد مسنی را که بدون علت بازداشت کرده اند، به خانواده ها و بستگان آنها بازمی گردانند.

به گفته ابوکریم قیمت یک زندانی داعش گاهی اوقات به یکصد و بیست هزار دلار نیز می رسد در حالی که قیمت متوسط آنها بین بیست تا سی هزار دلار است. اما مسئولان داعش برای آزادکردن گروگانها و زندانیان خود فقط با زنان مذاکره می کنند و فقط زنان هستند که اجازه دارند برای آزادکردن زندانیان برای داعش پول بیاورند و این اولین شرط آنها برای مذاکره درباره سرنوشت زندانیان است.

رحیم الانبار یکی دیگر از ساکنان استان الانبار عراق می گوید تنها مادران و همسران زنان و دخترهایی که در اسارت داعش هستند، اجازه دارند آنها را بخرند اما اگر مذاکره کنندگان نتوانند شروط داعش را برای آزادسازی این افراد محقق کنند، ممکن است زندانیان اعدام شوند و این اتفاقی است که تقریبا هر روز در شهرهای فلوجه، رمادی و الانبار اتفاق می افتد.

در این میان آزادسازی زنان و دختران فرقه ایزدی از اسارت داعش روز به روز مشکل تر می شود. زنان و دختران داعشی که غالبا توسط داعش به بردگی جنسی گرفته می شوند در مناطق کوهستانی خطرناک در مرزهای مشترک سوریه و عراق نگهداری می شوند.

 

اقلیت های و فرقه های مختلف در سوریه و عراق قربانی تهاجم خشونت بار داعش شده اند اما در این میان ایزدی ها به راحتی نمی توانستند با پرداخت باج یا قبول اعتقادات داعش از سرنوشت فجیعی که در انتظار آنها بود، فرار کنند.

یکی از ساکنان منطقه که در این زمینه تجربیاتی دارد می گوید آزادسازی زنان و دختران ایزدی از زندانهای داعش در مناطق خطرناک و دورافتاده در چندین مرحله و با هزینه های سنگین دهها هزار دلار صورت می گیرد اما گاهی افراط گرایان پول درخواستی را دریافت می کنند و افرادی را که برای آزادکردن گروگانها با داعش مذاکره کرده اند می کشند بدون این که زندانی را آزاد کنند.

در این شرایط عراقی ها چاره ای جز فرار به دیگر مناطق ندارند اما فرار نیز برای آنها گران تمام می شود. ساکنان منطقه غالبا مجبور هستند به منظور جلب رضایت افراط گرایان داعش برای خروج از منطقه به آنها پول بدهند.

 

به گفته منیر سعید، آواره عراقی، گاهی اوقات مبالغی که برای اینکار به داعشی ها داده می شود به دو هزار دلار نیز می رسد.

 

به گفته این آواره عراقی گاهی اوقات داعشی ها به برخی ساکنان منطقه اجازه می دهند به علت مشکلات پزشکی بین شهرهای رمادی و فلوجه جابجا شوند اما برای اینکار باید ابتدا توافق فرماندهان داعش را جلب کنند و اگر به موقع به شهر خود بازنگردند ممکن است داعشی ها اعضای خانواده آنها را اعدام و خانه هایشان را نیز منفجر کنند.

اخبار بین الملل - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------