آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی‌افتاد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: کار بزرگی که من انجام دادم فکر کنید. هرگز چنین اتفاقی (عملیات طوفان الاقصی) رخ نمی‌داد. هرگز چنین چیزی رخ…

واشنگتن امیدوار به ادامه مذاکرات با کره شمالی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از شکست مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در هانوی گفت: واشنگتن به شدت امیدوار است به میز مذاکرات برگردد و همچنان در خصوص مساله غیر اتمی شدن با پیونگ یانگ گفت و گو کند.

به گزارش ایرنا از تلویزیون چین، 'پمپئو' روز جمعه پس از مذاکره با همتای فیلیپینی خود در مانیل در نشست خبری گفت: آمریکا به شدت امیدوار است به میز مذاکرات برگردد و همچنان در خصوص مساله غیر اتمی شدن با کره شمالی گفت و گو کند و در نهایت صلح و ثبات کره شمالی را تضمین کرده و زندگی و رفاه مردم این کشور را بهبود و مساله غیر اتمی شدن را تحقق بخشد.

 

وی با تکرار ادعای ترامپ در نشست هانوی در مورد شکست این مذاکرات گفت: رهبر کره شمالی در این نشست خواستار لغو همه جانبه تحریم ها شده بود اما در عوض شرایط کره شمالی در ازای این درخواست، تقریبا مبهم بود.

 

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) به مدت دو روز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، ترامپ این نشست را عصر روز پنجشنبه نیمه کاره رها کرد و در کنفرانسی خبری ادعا نمود که کره شمالی به دنبال زیاده خواهی بوده است موضوعی که چند ساعت بعد وزیر خارجه کره شمالی آن را رد کرد.

 

'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی این ادعای ترامپ که «کره شمالی خواستار لغو تمام تحریم های این کشور بود» را نادرست خواند و گفت: ما در نشست سران فقط خواهان لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد کرده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم.

 

رییس جمهوری آمریکا در این نشست خبری گفته بود: کره شمالی در واقع می خواست تحریم ها بطور کامل برداشته شود اما ما نمی توانستیم این کار را بکنیم، ما باید از این موضوع دوری می کردیم.

 

او افزود: گاهی لازم است از مذاکره خارج شد،‌ آنها خواسته های زیادی داشتند و به همین دلیل من تصمیم گرفتم که توافق نکنم چون معتقدم «یک توافق بد بسیار بدتر از توافق نکردن» است.

 

رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر می خواستم، می توانستم امروز توافق را با رهبر کره شمالی امضا کنم اما حاضر نشدم یک توافق بد را امضا کنم.

 

اما 'ری یونگ هو' وزیر امور خارجه کره شمالی در مورد ناتمام ماندن مذاکرات هانوی و عدم توافق در این نشست گفت: از آنجائیکه ایالات متحده آمریکا می خواست کره شمالی در مسیر غیر هسته ای شدن اقدامات بیشتری اتخاذ کند دو کشور نتوانستند به توافق دست یابند.

 

خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی از مهمترین خواسته های ترامپ از کیم در نشست هانوی بود در عوض کره شمالی نیز به دنبال رفع تحریم‌های بین المللی، امضای توافقنامه نهایی صلح بر مبنای پایان جنگ کره، خروج نیروهای نظامی و تسلیحات آمریکا از شبه جزیره کره و ایجاد کانال مستقیم دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل بود اما در نهایت این مذاکرات بعد از دو روز، به دلیل آنچه که کارشناسان «زیاده خواهی آمریکا» عنوان کرده اند شکست خورد.

 

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد 97 در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

 

از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------