آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی‌افتاد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: کار بزرگی که من انجام دادم فکر کنید. هرگز چنین اتفاقی (عملیات طوفان الاقصی) رخ نمی‌داد. هرگز چنین چیزی رخ…

نامزد حزب سبز آمریکا خواستار تحقیقات مستقل درباره حملات 11 سپتامبر شد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, نامزد حزب سبز آمریکا

«جیل استاین» نامزد حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، با گذشت 15 سال از حملات 11 سپتامبر، تحقیقات مستقل برای روشن شدن «حقایق» این حملات را خواستار شد.

به گزارش ایرنا  به نقل از گزارش شبکه تلویزیونی «تله سور»، این سیاستمدار آمریکایی گفت تحقیقاتی که در دولت «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا انجام شد، حاوی «موارد حذف شده و تحریف» بوده است.


استاین در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی اش منتشر شده است، نوشت: خانواده های قربانیان آمریکایی این حملات به دنبال حقایق هستند و باید با عدالت با آنها رفتار شود.


این پزشک آمریکایی خاطرنشان کرد که تحقیقات اولیه در دولت بوش درباره حملات 11 سپتامبر کافی نبوده و کمیته تحقیقات درباره این پرونده، فاقد دسترسی کافی به اطلاعات محرمانه مربوط بوده و منابع مالی و وقت کافی را برای انجام تحقیقات در اختیار نداشته است.


استاین وعده داد در صورتی که در انتخابات پیروز شود، تحقیقات مستقل و جدیدی را درباره این حملات انجام خواهد داد زیرا در تحقیقات انجام شده در دولت بوش کشور به مردم دروغ گفته شد.


این نامزد انتخابات آمریکا گفت: دولت بوش ابتدا اعلام کرد که نیازی به تحقیقات نیست و مدعی شد که عاملان این حملات شناسایی و روش ها و انگیزه های آنها مشخص بوده است.


کمیته تحقیقات حملات 11 سپتامبر در سال 2014 گزارش داد که حملات، عمدتا به دلیل شکست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پلیس فدرال آمریکا (FBI) بوده که نتوانستند اقدامی عاقلانه تر به کار بسته از بروز چنین حادثه تلخی پیشگیری کنند.


مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طرحی را تصویب کرد که به خانواده های قربانیان 11 سپتامبر اجازه می دهد از دولت عربستان به دلیل نقشی که در این حملات داشته است، شکایت کنند.


دولت عربستان تاکنون هر گونه مسوولیتی در این حملات را انکار کرده است. طرح مجلس نمایندگان آمریکا باید به تصویب «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور برسد. 15 نفر از 19 هواپیماربای شرکت کننده در حملات 11 سپتامبر 2001 تبعه عربستان بودند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------