آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی‌افتاد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: کار بزرگی که من انجام دادم فکر کنید. هرگز چنین اتفاقی (عملیات طوفان الاقصی) رخ نمی‌داد. هرگز چنین چیزی رخ…

اشپیگل: افشای داده‌های محرمانه اطلاعاتی آلمان و آمریکا کار "خودی" بود



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,افشای داده‌های محرمانه

مجله اشپیگل به نقل از مقامات امنیتی ناشناس اعلام کرد، هکرهای روسیه در افشای داده‌های محرمانه همکاری اطلاعاتی آلمان ـ آمریکا و تحقیقات پارلمانی حول آن دست نداشتند و این اقدام یک اقدام داخلی بوده است.

به گزارش اسنا  به  نقل از  پایگاه اینترنتی راشاتودی، مقامات مربوطه آلمان مطمئن هستند که این اسناد و مدارک منتشر شده توسط سایت افشاگر ویکی لیکس از طریق حمله سایبری سال گذشته به پارلمان آلمان که ادعا شده بود توسط هکرهای روس‌ صورت گرفته، به دست نیامده‌اند.

 

مجله اشپیگل به نقل از منبع خود نوشت: برخلاف گزارشات رسانه‌های مختلف قطعا هیچ نشانه‌ای از اینکه این اسناد محرمانه درجریان حمله سایبری سال 2015 به پارلمان آلمان سرقت شدند، وجود ندارد.

 

در آن حمله مهاجمان حدود 16 گیگابایت اطلاعات را سرقت کردند.

 

هفته گذشته روزنامه "فرانکفورت آلگمانیه زونتاگ سایتونگ" گزارش داد: به گفته یکی از مقامات امنیتی ارشد احتمالا ویکی لیکس این اسناد را از هکرهای روسی به دست آورده است؛ ادعایی که با مخالفت کنستانتین وون نوتز، یکی از اعضای پارلمان آلمان از حزب "سبز" مواجه شد.

 

وی گفت: هنگامی که در مورد حمله سایبری سال 2015 تحقیقاتی به عمل آمد، به طور ویژه تاکید شد که کمیته تحقیقات آژانس امنیت ملی در پارلمان آلمان هدف قرار نگرفته است.

 

مجله اشپیگل نوشت: یکی از سخنگویان ناشناس تائید کرده که براساس تازه‌ترین اطلاعات،‌ پلیس بوندستاگ که یک واحد امنیتی مجزا محسوب می‌شود، درحال حاضر گمان می‌کند که منبع ویکی لیکس برای افشا 2400 سند، فرد یا افرادی از داخل پارلمان آلمان بوده است.

 

این مجله در ادامه نوشت: به دنبال انتشار اسناد محرمانه کمیته تحقیقات آژانس امنیت ملی در پارلمان آلمان، پلیس بوندستاگ درخصوص این مجرمان در پارلمان تحقیق می‌کند.

 

اوایل ماه جاری میلادی نوربرت لامرت، رئیس پارلمان آلمان اجازه انجام یک تحقیقات داخلی در خصوص تجاوز به اسرار رسمی و لزوم حفظ اسناد محرمانه را صادر کرد. مجرم بالقوه در صورتی که گناهکار شناخته شود با پنج سال حبس مواجه خواهد شد.

 

وب سایت ویکی لیکس در اول دسامبر سال جاری میلادی 90 گیگابایت اسناد و مدارک محرمانه از آژانس اطلاعات آلمان و دیگر وزارتخانه‌ها و آژانس‌های جاسوسی را منتشر کرد. این اسناد بخشی از تحقیقات کنونی پارلمانی آلمان در خصوص وسعت روابط میان آژانس اطلاعات آلمان و آژانس امنیت ملی آمریکا بود، این همکاری در سال 2013 به دنبال افشاگری‌های ادوارد اسنودن، افشاگر و مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا آشکار شد. بخشی از این اسناد افشا شده به این حقیقت اشاره می‌کند که آژانس اطلاعات آلمان از طرف آژانس امنیت ملی آمریکا در داخل و خارج از کشور جاسوسی کرده است؛ مساله‌ای که باعث خشم عمومی مردم و مقامات محلی آلمان شد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------