اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا باچه کسانی است؟



واکسن آنفلوانزا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا با زنان باردار، افراد بالای 60 سال، بیماری های مزمن ریوی، قلبی، دیابت و پیوند اعضا است.

دکتر شهنام عرشی در مورد تزریق واکسن آنفلوانزا در گفتگو با سیناپرس گفت: زنان باردار، افراد بالای 60 سال، بیماری های مزمن ریوی، قلبی، دیابت، پیوند اعضا و کادر درمان باید واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند،البته سایر گروه های سنی نیز می توانند این واکسن را تزریق کنند اما به دلیل موجودی واکسن اولویت با افراد مذکور است.

 

وی افزود: شروع واکسیناسیون آنفلوانزا از شهریورماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تاکنون با کمبود واکسن مواجه نبودیم. 

 

سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه به بیشترین موارد ابتلا به آنفلوانزا در کودکان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طی دو سال اخیر موارد ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی را کمتر داشتیم و مواجهه کودکان به ویژه کودکان زیر 2 سال کمتر بود، اما امسال موارد ابتلای به آنفلولانزا در بین کودکان بیشتر است.

 

عرشی بر عدم مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها تاکید کرد و گفت: به دلیل اینکه به طور معمول سرماخوردگی نیازی به آنتی بیوتیک ندارد و تشخیص سرماخوردگی و انفلوانزا نیاز به نظر پزشک دارد،بیماران از مصرف هرگونه آنتی بیوتیک بدون تجویز پزشک خودداری کنند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------