کاهش چشمگیر میزان مرگ و میر با داروی آرتروز در بیماران کرونایی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,داروی آرتروز
دانشمندان امپریال کالج لندن در بررسی‌های اخیر خود از اثربخشی داروی آرتروز در کاهش چشمگیر میزان مرگ و میر در بیماران کرونایی خبر دادند. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در موج دوم خود بسیار پیچیده شده است و تاکنون تلاش‌های جهانی برای مهار آن و دستیابی به راه درمانی موثر، به نتیجه مطلوب و رضایت بخشی نرسیده است، اما امید‌ها همچنان باقی است و دانشمندان سراسر جهان در تلاشند تا دارو یا واکسن این ویروس را بیابند.

 

بر همین اساس در تازه‌ترین تحقیقی که به دست محققان امپریال کالج لندن انجام شده، دانشمندان متوجه تاثیر داروی آرتروز بر کاهش میزان کشندگی این ویروس شده‌اند. با این مطالعه امید‌ها برای نجات جان بیماران کرونایی افزایش یافته است.

 

به گفته متخصصان توسیلیزوماب (داروی آرتروز) با کنترل التهاب بیش از حد در سیستم ایمنی، حمله ویروس به بدن را کاهش داده و می‌تواند به طرز چشمگیری میزان میرگ و میر را در میان مبتلایان به ویروس کرونا کاهش دهد. نتایج این آزمایش در هفته جاری اعلام می‌شود؛ در صورت موفقیت، این دومین داروی اثبات شده برای نجات جان بیماران خواهد بود. تاکنون تنها موردی که در این زمینه موثر بوده استروئید دگزامتازون است.

 

این کارآزمایی شامل ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان است. محققان معتقدند که طیف گسترده‌ای از درمان‌های کووید۱۹ برای ایجاد بیشترین تفاوت مورد نیاز است که به پزشکان این امکان را می‌دهد تا دارو‌های مورد نظر خود را در برابر بیماری‌های خاص مورد آزمایش و بررسی قرار دهند.

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,داروی آرتروز

 

نوع پاسخ بدن به ویروس دلیل اصلی مرگ بیماران کرونایی 

یک غول دارویی در سوئیس انجام این آزمایش را بر عهده گرفته است، پزشکان به نتیجه مثبت امیدوار هستند. یکی از متخصصان این تحقیق معتقد است که دلیل اصلی اینکه ویروس کرونا باعث مرگ بیماران می‌شود، پاسخ بدن به ویروس است نه خود ویروس. ما باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم این پاسخ را در مسیر مثبت پیش ببریم.

 

این دارو همچنین برای به حداقل رساندن خطر مرگ در بیماران سرطانی که تحت درمان با سلول T قرار گرفته‌اند، استفاده شده است.

 

دکتر جوانشتاین یکی از پزشکان شرکت کننده در این تحقیق در این باره گفت: ما با دارو آشنا هستیم، ما می‌دانیم که بسیار بی‌خطر است، اما در حال حاضر سوال این است که آیا در درمان کووید ۱۹ نیز موثر است یا خیر.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------