شکست رکورد اقامت در ایستگاه فضایی توسط 2 فضانورد



2 فضانورد از آمریکا و روسیه از سال 2015 طولانی ترین سفر فضایی را آغاز کرده و برخلاف سایر فضانوردان اقامت یکساله در ایستگاه بین المللی فضایی خواهند داشت.

طولانی ترین سفر فضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکات کلی فضانورد ناسا و میخائیل کورنینکو کیهانشناس روسی از سال 2015 یک سال کامل را در ایستگاه بین المللی فضایی سپری می کنند که این دوره طولانی ترین دوره اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی تلقی می شود.

سازمانهای هر دو کشور نام فضانوردان کهنه کار خود را دیروز دوشنبه 6 آذر ماه اعلام کرده اند. تمدید مأموریتهای فضایی مسئله ای بود که تقریبا دو ماه پیش به منظور فراهم کردن یک پایه پزشکی برای مأموریتهای آینده به ماه و همچنین سفرهای دور به خرده سیاره ها و یا مریخ مورد تصویب قرار گرفت.

هر دو فضانورد پیش از این یک دوره شش ماهه در ایستگاه بین المللی فضایی اقامت داشته اند. ناسا درنظر داشت که فضانوردان با تجربه ایستگاه فضایی را برای دوره یکساله اعزام کند و براساس اظهارات مقامات این سازمان فضایی فهرست نامزدهای درنظر گرفته شده برای مأموریت یکساله بسیار کوتاه بوده است.

میخائیل کورنینکو کیهان شناس روسی (راست) و اسکات کلی فضانورد ناسا (چپ)

قرار است تمرینها به منظور اقامت یکساله فضانوردان از سال آینده آغاز شود.

بیل جرستنمانیر رئیس بخش اکتشاف انسانی ناسا طی بیانیه ای گفت: مهارتها و تجربه های قبلی آنها در ایستگاه فضایی در این مأموریت درکنار هم قرار می گیرد. این مأموریت یک ساله می تواند محدودیتهای زندگی و کار ما را در فضا و دانش ما را از تأثیرات میکروگرانش بر انسان مورد تأکید قرار دهد تا برای مأموریتهای آینده خارج از مدار پایین زمین آماده شویم.

قرار است ناسا برای توضیح درباره جزئیات این مأموریت طولانی هفته آینده یک نشست خبری برگزار کند.

مأموریتها در ایستگاه فضایی حدود چهار تا شش ماه هستند. طولانی ترین دوره ای که یک فضانورد آمریکایی در این ایستگاه اقامت کرده است هفت ماه بوده و این امر به چندین سال پیش باز می گردد.

اما در حقیقت سفر یک ساله به فضا پیشتر انجام شده است. در اواسط دهه 1990، والی پلیاکوف کیهان شناس روسیه و یک پزشک در طول یک مأموریت در ایستگاه فضایی میر، 438 روز اقامت داشت. این مأموریت در ژانویه 1994 آغاز و در مارس 1995 خاتمه یافت.

درحالی که آزمون مقاومت پلیاکوف به محققان کمک کرد تأثیرات فیزیولوژیکی سفرهای فضایی طولانی مدت را بر بدن مورد مطالعه قرار دهد، روسیه علاقه شدیدی به اقامتهای بلند مدت در فضا نشان داد.

سال گذشته شش داوطلب از روسیه، اروپا و چین یک مأموریت شبیه سازی شده 520 روزه به مریخ را با هدف ایجاد استرس روانی سفرهای بلند مدت فضایی را پشت سر گذاشتند. این مأموریت شبیه سازی شده مریخ 500 نامگذاری شده بود که در ژوئن 2010 آغاز و در نوامبر 2011 خاتمه یافت./خبرگزاری مهر

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------