آخرین اخبار ورزشی

دیدار علی دایی با ملیکا رسولی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!

هفته گذشته دیدار علی دایی با ملیکا رسولی و دریافت مدال از او، حواشی زیادی را به وجود آورد. به گزارش ورزش سه، انتشار تصاويري…

قلعه‌نویی: تیم ضعیفی در آسیا نداریم/ کُری‌خوانی خفیف سرمربی ترکمنستان برای ایران



قلعه‌نویی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد جام ملت‌های آسیا در کشور قطر نشان داد دیگر تیم ضعیفی در آسیا وجود ندارد.

یه گزارش تسنیم، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در مسابقات انتخابی جام جهانی اظهار داشت: جام ملت‌های آسیا فراز و نشیب‌های زیادی داشت و 43 روز مثل خانواده کنار هم بودیم. ما می‌توانستیم بیشتر مردم ایران را خوشحال کنیم که نشد. مقدماتی جام جهانی مهم است، چرا که جام ملت‌های آسیا در قطر نشان داد هیچ تیم ضعیفی وجود ندارد. آن اختلافی که قبلا بین تیم‌ها بود، دیگر نیست. تیم‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و باعث شده که به همدیگر نزدیک شوند.

 

وی افزود: ترکمنستان در دیدار با ازبکستان تا دقایق آخر نتیجه‌ بازی‌اش یک - یک بود و در دومین دیدار نیز به تساوی دست یافته است؛ بنابراین ترکمنستان تیم ضعیفی نیست و هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیریم و با همه وجود بازی خواهیم کرد.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: درباره لیست جدید جلوتر صحبت می‌کنم، چون می‌دانم سوال یکسری از دوستان است. در این لیست یکسری تغییرات داشتیم و برخی نفرات جوان را وارد لیست کرده‌ایم. این بازیکنان را علاوه بر رصد در لیگ، در تمرینات نیز رصد خواهیم کرد. جوانان ما را به آینده دلگرم کرده‌اند اما تغییرات باید با شیب ملایم پیش برود. ما هم دنبال تغییرات با شیب ملایم هستیم و هم اینکه نتیجه خوبی کسب کنیم.

 

قلعه‌نویی با اشاره به آمار دیدارهای قبلی ایران برابر ترکمنستان که نشان می‌دهد تیم دست و پا بسته‌ای نبوده است، گفت: خیلی ممنون که این سوال را مطرح کردید، چون از این آمار اطلاعی نداشتم. فوتبال در دنیا خصوصا در آسیا نزدیک به هم شده است. در جام ملت‌های آسیا، هشت تیمی که به مرحله بعد صعود کردند، 5 تیم از تورنمنت کافا و تورنمنت چهارجانبه اردن بودند که ما شرکت کرده بودیم. تیم‌ها دنبال سرمایه‌گذاری هستند. علاوه بر احترام به رقبا، هیچ تیمی را ضعیف نمی‌دانیم. ما تغییرات ملایمی خواهیم داشت. برابر ترکمنستان با تمام قوا بازی می‌کنیم و در شرایط مسابقه جوان‌هایی که روی آنها نظر داریم، استفاده خواهیم کرد.

 

وی در مورد کیفیت بازیکنان جوان دعوت شده به تیم ملی یادآور شد: اول اینکه نفراتی مثل محمدرضا آزادی را دعوت کردم تا با دیدن سردار آزمون و مهدی طارمی تجربه کسب کند. ما خلاء‌ی در تیم‌های پایه داریم، به عنوان مثال بازیکن ژاپنی که وارد رده بزرگسال می‌شود، حداقل 70،80 بازی ملی در رده‌های ملی داشته است، ما متأسفانه چنین شرایطی نداریم. بنابراین، با اردوهای فعلی باید بازیکنان جوان را بیاوریم تا در کنار بزرگسالان باشند و تجربه کسب کنند. مهم این است که واقعیت فوتبال در داخل زمین است و باید خودشان را با تمرینات خوب به ما اثبات کنند. جوانان ما را خیلی امیدوار کرده‌اند و بیش از آن چیزی که فکر می‌کردیم، بهتر هستند و امیدوارم مجاب کنند اردوهای بعدی نیز دعوت‌شان کنیم. ما هم باید نتیجه بگیریم و هم شیب تغییرات ملایم باشد.

 

***

 

کُری‌خوانی خفیف سرمربی ترکمنستان برای ایران

مرگن اورازوف در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ترکمنستان مقابل ایران در بازی‌های انتخابی جام جهانی، اظهار داشت: به نوبه خودم عید نوروز را به مردم ایران تبریک می‌گویم. از فدراسیون فوتبال ایران برای میزبانی تشکر می‌کنم. تیم ایران قدرتمند است اما ما می‌خواهیم دستاوردی برای خودمان داشته باشیم. آماده تقابل فردا برابر ایران هستیم و امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

وی در مورد غیبت ترکمنستان در مراحل قبلی انتخابی جام جهانی تصریح کرد: ما در مسابقات قبلی شرکت نکردیم اما این موضوع ربطی به سطح فوتبال ترکمنستان ندارد. ما تیم‌های خوبی در کشور داریم که در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند. فدراسیون ما یکسری تمهیداتی برای ارتقای سطح فوتبال در نظر گرفته است. در کنار آن، تیم‌های نوجوانان و جوانان را داریم و تیم زیر 23 سال نشان داد که می‌توانیم به آنها امیدوار باشیم، تیمی که برابر ایران بازی کرد و نشان داد آینده درخشانی خواهد داشت.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ترکمنستان در خصوص اینکه این کشور همیشه برابر ایران موفق به گلزنی شده است، گفت: ما اینجا آمده‌ایم فوتبال بازی کنیم. ایران تیمی قوی است و سعی می‌کنیم از ضدحملات استفاده کرده و درسرساز شویم. هدف‌مان این است که گل هم به ثمر برسانیم.

 

اورازوف در رابطه با کیفیت تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: من کل بازی‌های ایران در این مسابقات را دیدم و آنالیز کردم. ایران بازیکنان باکیفیتی دارد و شاید بازیکنان ما به اندازه ایران باکیفیت نباشند اما ایده‌های تاکتیکی خودمان را داریم و سعی خواهیم کرد تلاش مضاعفی از خود نشان دهیم.

 

همچنین گوش‌میرات آناگولیِف بازیکن ترکمنستان نیز در این نشست گفت: برای بازی فردا آماده هستیم و امیدوارم یک دیدار خوب داشته باشیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------