جلیلی با مسیر معکوس برای جام طلا رقابت می‌کند | حضور ۱۰ فیلم از سینمای ایران در جشنواره شانگهای



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
فیلم سینمایی «مسیر معکوس» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه رسمی بیست و چهارمین جشنواره فیلم شانگهای در چین است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۱ اعلام شد و بر این اساس، از ایران ۱۰ فیلم (۹ فیلم بلند داستانی و یک فیلم کوتاه) در این رویداد مهم سینمای آسیا حضور خواهند داشت. در بخش مسابقه رسمی ۱۳ فیلم برای بردن جام طلا و دیگر جوایز اصلی رقابت می‌کنند که «مسیر معکوس» یکی از آنهاست. جلیلی این فیلم را با بازی پویان شکری، مسعود ناجی و مهدیار اصغری درباره تلاش چند نوجوان و جوان برای ساختن فیلم و ورود به سینما ساخته است.

 

چین سه نماینده و روسیه دو نماینده در بخش مسابقه جشنواره شانگهای دارند و آمریکا، لهستان، آلمان، مالزی، رومانی، سوئیس و ترکیه هم در کنار «مسیر معکوس» ایران دیگر فیلم‌های حاضر در بخش رقابت رسمی هستند. هوانگ جیانگزی، تهیه‌کننده چینی رئیس هیات داوران این بخش است و آنتونی چن از سنگاپور، دنگ چائو و سونگ جیا از چین، مارکو مولر ایتالیایی (رئیس پیشین جشنواره ونیز) و ناتاشا دویلرز (تهیه‌کننده فرانسوی مقیم چین) هم او را در کار داوری یاری می‌کنند.

 

«شنای پروانه» محمد کارت در بخش هفته فیلم کمربند و جاده، «خورشید» مجید مجیدی و «دشت خاموش» احمد بهرامی در بخش زنده‌باد جشنواره، «داستان دست‌انداز» کمال تبریزی، «بی‌سر» کاوه سجادی حسینی، «مجبوریم» رضا درمیشیان، «پسران دریا» افشین هاشمی و «درخت گردو» محمدحسین مهدویان در بخش جایگزین‌ها و «نهنگ سفید» امیر مهران در بخش فیلم‌های کوتاه دیگر نماینده‌های سینمای ایران در جشنواره شانگهای ۲۰۲۱ هستند.

 

بیست و چهارمین جشنواره فیلم شانگهای امسال با حضور رسمی سینماگران و مهمانان و تماشاگران در چین از ۱۱ تا ۲۰ ژوئن (۲۱ تا ۳۰ خرداد) برگزار می‌شود و برندگان بخش‌های رقابتی یک روز پیش از پایان جشنواره جوایز خود را در مراسم اختتامیه دریافت می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------