آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

معصومه ابتکار: آنچه در توان داریم برای حمایت از موسیقی بانوان به کار می‌گیریم



اخبار,اخبار فرهنگی,معصومه ابتکار

معصومه ابتکار، معاون رئیس ‌مهوری در امور زنان و خانواده درباره حمایت و پشتیبانی از گروه‌های هنری بانوان به ویژه در رشته موسیقی قول مساعد داد و گفت: آنچه در توان داریم برای حمایت از موسیقی بانوان به کار می‌گیریم.

معصومه ابتکار گفت: تمام آنچه در توانمان است برای حمایت، تشویق و ترغیب این فعالیت‌ها انجام می‌دهیم تا واقعا استعدادهایی که در کشور و در میان زنان و بانوان مناطق مختلف کشورمان وجود دارد هرچه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی گفت: توجه به این استعدادها باید به گونه‌ای باشد که هم به گسترش فرهنگ و هنر بیانجامد و هم زمینه‌ای برای گسترش نشاط و شادمانی در جامعه و در میان مردم و آشنایی بیشتر با این فرهنگ غنی و تنوع فرهنگی و قومیتی موجود در ایران فراهم کند.

 

ابتکار، تنوع فرهنگی و قومی موجود در ایران را به رنگین‌کمانی بسیار زیبا تشبیه کرد و گفت: بسیار مهم است که این رنگین‌کمان را به خوبی بشناسیم و آن را پاس بداریم.

 

وی درباره اهمیت و ضرورت حمایت از بانوان هنرمند گفت: هر کشوری از سرمایه‌های انسانی که دارد باید حمایت و محافظت کند، یکی از سرمایه های مهمی که ما در ایران داریم زنان هنرمندی هستند که با اتکا به فرهنگ، تمدن و هنر بسیار غنی ایران کارهای بسیار زیبایی را در عرصه‌های مختلف از جمله موسیقی می‌آفرینند و طبعا باید از این فعالیت ها حمایت و ترویج و کمک بشود.

 

معاون رئیس جمهوری که همزمان با برگزاری سی وسومین جشنواره موسیقی فجر سخن می‌گفت، یادآور شد: خصوصا اینکه شاهدیم موسیقی اقوام و نواحی ایران که بسیار متنوع، زیبا و ریشه دار است و واقعا در فرهنگ مردم ایران ریشه دارد و این نوع موسیقی امروز از طرف مردم و به ویژه جوانان مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

 

ابتکار تاکید کرد: موسیقی اقوام، یکی از زمینه‌هایی است که دولت باید بیشتر به آن کمک کند و مورد حمایت قرار دهد و ان‌شاالله بتوانیم شاهد رشد موسیقی اقوام و مناطق و نواحی مختلف ایران باشیم و موسیقی مناطق و نواحی در حوزه بانوان ترویج پیدا کند.

 

وی با ابراز رضایت از عملکرد وزارت ارشاد در زمینه حمایت از بانوان هنرمند، بیان داشت: خوشبختانه رویکرد دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه بسیار قوی است و امیدواریم شاهد بروز استعدادهای این حوزه باشیم.

 

سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر از 20 دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران گشایش یافته و امشب، 30 دی ماه در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.

 

ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------