تولید سریال «نون خ » در کرمانشاه رسماً کلید خورد



اخبار,اخبار فرهنگی,سریال نون.خ
تولید سریال «نون خ» در روستای «پریان» بخش «دینور» از توابع شهرستان صحنه استان کرمانشاه عصر چهارشنبه به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی در آیین افتتاحیه تولید سریال نون خ که با حضور استاندار کرمانشاه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و عوامل این سریال در روستای پریان برگزار شد، افزود: این سریال می‌تواند فرهنگ مردم کرد را به خوبی به همه کشور معرفی کند.

 

زین العابدین بر ادامه تولید سریال نون خ برای فصل های آینده هم تاکید کرد و افزود: این سریال برکات زیادی برای مردم کرمانشاه دارد و آقای آقاخانی حتما تولید این سریال را در مراحل بعدی طراحی کند.

 

وی گفت: شبکه اول سیما در نظر دارد برای به تصویر کشیدن تاریخ و پیشینه فرهنگی مردم کرمانشاه، چند مستند را از این استان تهیه و پخش کند.

 

سریال نون خ به کارگردانی «سعید آقاخانی» و نویسندگی «امیر وفایی» است نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد. نون خ مخفف نقش سعید آقاخانی در این سریال (نورالدین خانزاده) است. این سریال در استان کرمانشاه ساخته شد.

بازیگرانی از جمله سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی عبداللهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، شیدا یوسفی، صبا ایزدپناه و هدیه بازوند در فصل اول این سریال در نوروز ۹۸ به ایفای نقش پرداختند.

 

این سریال، داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد. نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی) صاحب یک کارگاه فرآوری تخمهٔ آفتاب‌گردان است. کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول تخمهٔ آفتاب‌گردان خود را به نورالدین فروخته‌اند. نورالدین این محصول را به شخصی ساکن تهران به نام میرزایی فروخته‌ است تا او این محصولات را در کشور ترکیه به فروش برساند.

 

در همین حین، خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌ است و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند. نورالدین هم طی گفتگوهای متفاوت با اطرافیان میرزایی متوجه می‌شود که او در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته‌ است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------