گلدن‌گلوب تحت تاثیر نقش‌های واقعی



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,گلدن گلوب

مراسم هفتاد و ششمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب در هتل بورلی هیلتون برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند. به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسم هفتاد و ششمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب، فیلم «کتاب سبز» با دریافت ۳ جایزه از فیلم «روما» که توانست ۲ جایزه را از آن خود کند، سبقت گرفت. به گزارش کافه سینما، در این مراسم کریستین بیل، مایکل داگلاس، گلن کلوز و ماهرشالا علی از جمله بازیگران شناخته شده ای بودند که توانست جایزه بازیگری گلدن گلوب را در بخش های مختلف دریافت کنند. «بیل» برنده گلدن گلوب برای ایفای نقش دیک چنی، معاون جرج بوش، از شیطان برای الهام‌بخش بودن در اجرای این نقش تشکر کرد!


جایزه بهترین بازیگر مرد سریال‌های کمدی- موزیکال را مایکل داگلاس از زوج محبوب امسال یعنی لیلی گاگا و بردلی کوپر از فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» گرفت؛ در شرایطی که رقبای سختی مثل جیم کری و ساشا بارون کوهن داشت. بازگشت داگلاس پسر، در شرایطی است که او و همسرش کاترین زیتا جونز، اخباری منبی بر بیماری‌های روحی و جسمی پی‌در‌پی را پشت سر گذاشته‌اند.


ریچارد مدن برای سریال تحسین‌شده بی بی سی “Bodyguard”، جایزه بهترین بازیگر مرد را در رشته بهترین بازیگر مرد سریال‌های درام گرفت. هیچ‌کدام از نامزدهای دیگر، احتمالی بیش از این برای دریافت جایزه نداشتند.


جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی را «بن ویشاو» برای ایفای نقش یک شخصیت سیاسی واقعی در “A Very English Scandal” گرفت. این اولین جایزه ویشاو بود. همبازی مایکل داگلاس، یعنی آلن آرکین جایزه را از دست داد. جالب این جاست که دو جایزه بازیگری در رشته‌های تلویزیونی را دو بازیگر برای دو سریال انگلیسی گرفتند. مخاطبان، او را برای اولین بار در فیلم Perfume: The Story of a Murderer تام تیکور دیدند.


پاتریشیا آرکت برای “Escape aDannemora” جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل در مینی سریال و فیلم تلویزیونی را گرفت. او دو رقیب اساسی داشت؛ امی آدامز در سریال مشهور شبکه اچ بی او “Sharp Objects” و لورا درن در فیلم تلویزیونی تحسین شده "The Tale”.


جاستین هورویتز برای اثر تحسین‌برانگیز خود، موسیقی "FirsMan”، برای سومین بار برنده گلدن گلوب شد. این سومین همکاری او با دیمن شیزل هم محسوب می‌شود؛ کارگردانی که با این فیلم، توفیق دو فیلم گذشته را نداشت. اما هورویتز کارش را باز هم درست انجام داد. رقبای او البته نام‌آشنا بودند، اما هیچ کدام، شانسی بیش از او نداشتند.


ترانه دلچسب لیدی گاگا، برای “A Star Is Born”. ترانه‌ای که باعث پیوند او و بردلی کوپر در میانه داستان فیلم هم شد، جایزه برد. گاگا به‌اندازه خود فیلم روی صحنه مراسم هم گرم و احساساتی بود و با لباس آبی آسمانی بلندش، کلی از ترانه‌سرا و سازنده این موسیقی تشکر کرد. آن‌ها هم گاگا را ستودند.


یک انتخاب غیرمنتظره در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن: رجینا کینگ، بازیگر رنگین‌پوست “If Beale StreeCould Talk” جایزه را در حضور بازیگران فیلم زن‌محور بسیار تحسین شده یورگن لانتیموس، یعنی اما استون و ریچل وایز “The Favourite” و کلر فوی “FirsMan” گرفت. فوی به‌هنگام نخستین نمایش فیلم در ونیز بیش از هر عنصر دیگری از فیلم دیمن شیزل، نظر مثبت گرفته بود.


اسکار و گلدن گلوب در سال‌های اخیر بسیار تحت فشار بوده‌اند که نامزدها و جایزه‌های‌شان را بین سفیدپوست‌ها پخش می‌کنند اما با این روند اهدای جوایز بازیگری در گلدن گلوب 2019، حالا سفیدپوست‌ها فرصت اعتراض دارند! جایزه بهترین بازیگر مرد اصلی در فیلم‌های کمدی و موزیکال به ماهارشالا علی از فیلم “Gree- Book” تعلق گرفت. مهم‌ترین رقیبش استعداد جوان سیمای جهان، تیموتی شالامه برای “Beautifu- Boy” بود. علاقه‌مندان سینما و تلویزیون، در انتظار نقش‌آفزینی علی در فصل تازه «کارآگاه حقیقی» هستند.


جایزه مهم فیلمنامه را پیتر فارلی، نیک واله‌لونگا و برایان کری برای “Gree- Book” گرفتند. به این ترتیب آلفونسو کوارون، حداقل یکی از جوایزش را برای “Roma” از دست داد.


اسکار و گلدن گلوب، علاقه‌ی زیادی به بازی‌هایی با مابه‌ازای واقعی دارد؛ وقتی چهره‌ها نقش شخصیت‌هایی از دنیای اطراف‌مان را ایفا می‌کنند. مخصوصا ستاره‌ای مثل کریستین بیل به وزن‌شان هم برای بازی در این نقش اضافه کرده باشند! کریستین بیل برای بازی در نقش دیک چنی در کمدی “Vice” این جایزه را در رشتی بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم‌های کمدی و موزیکال گرفت. جان سی رایلی هم البته برای بازی در یک نقش دوست‌داشتنی واقعی نامزد جایزه شده بود که نگرفت. نقش آقای الیور هاردی در (“Sta- & Ollie”) . نکته مهم‌تر اما برنده نشدن اسطوره زنده‌ی سینمای آمریکا آقای رابرت ردفورد، برای بازی در آخرین نقش‌آفرینی بزرگش روی پرده، (“The Old Ma- & the Gun”) بود.


آلفونسو کوارون برای Roma جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را برد. این کارگردان بااستعداد، با لهجه غلیظش از کشورش مکزیک و همچنین بازیگر ناشناخته نقش اصلی‌اش، که نقش پیشخدمت خانوادگی‌شان در دوران کودکی را بازی می‌کرد و در مراسم حاضر بود، تشکر کرد. دیگر نامزدها تقریبا هیچ شانسی نداشتند.


سریال تحسین شده “The Assassinatio- of Gianni Versace: America- Crime Story” از شبکه‌ی FX همان‌طور که انتظار می‌رفت، جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را در میان مینی‌سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی دریافت کرد. درن کریس، این جایزه را برد.


جایزه افتخاری هم به جف بریجز رسید؛ لحظه‌ای که بسیاری از علاقه‌مندان منتظرش بودند. پس از پخش یک ویدیوی جذاب از "تندربولت و لایت‌فوت" تا "لبوفسکی بزرگ"، بریجز روی صحنه آمد، از برادر بازیگرش «بو»، و خانواده‌اش تشکر کرد و همان‌طور که انتظارش می‌رفت، پاهایش را با فاصله گذاشت و برای حضاری که به‌خاطرش برخاسته بودند، معرکه گرفت.


چه Roma را دوست‌ داشته باشید چه نه، بعید است کارگردانی نفس‌گیرش شما را تحت تاثیر قرار نداده باشد. به‌همین خاطر دوباره بالا رفتن آلفونسو کوارون از پله‌های صحنه، قابل پیش‌بینی بود.


ریچل برازناهان، جایزه بهترین بازیگر زن اصلی مجموعه‌های کمدی و موزیکال را برای “The Marvelous Mrs. Maisel” دریافت کرد؛ شاید موفق‌ترین محصول کمپانی آمازون تا امروز، که موفقیت‌هایش در فصل دوم ادامه یافته است. دیگر نامزدها، شانس او را نداشتند.


نتفلیکس، آمازون، اف ایکس و اچ بی او، رقابت نفس‌گیری در رشته‌های مختلف مراسم در بخش تلویزیون، داشتند و جالب است که دو جایزه مهم مربوط به بهترین‌ها را، اف ایکس گرفت. پس از “The Americans” در رشته‌ی بهترین سریال درام، نوبت “The Assassinatio- of Gianni Versace: America- Crime Story” بود که در رشته بهترین مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی، جایزه‌ی بهترین را ببرد؛ یکی دیگر از جوایز قابل پیش‌بینی مراسم، با توجه به موفقیت‌های قبلی این مجموعه.


الیویا کولمن غیرستاره در شرایطی جایزه‌ی بهترین بازیگر زن نقش اصلی در فیلم‌های کمدی یا موزیکال را برای “The Favourite” برد که دو چهره مشهور، تعقیب‌اش می‌کردند: امیلی بلانت برای “Mary Poppins Returns”، و شارلیز ترون در نقش “Tully” که برای بازی در این نقش، به وزنش اضافه کرده بود!


یکی از دو جایزه بهترین فیلم، در رشته بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، به “Gree- Book” رسید تا سازندگانش به‌روی صحنه بیایند و بیانیه‌ای علیه تبعیض نژادی بخوانند. رقیب اصلی‌اش فیلم بسیار مورد تحسین “The Favourite” ساخته‌ی یورگوس لانتیموس بود که نخستین نمایش آن در ونیز، نقدهای مثبت فراوانی را نثارش کرده بود.


انتخاب غیرقابل انتظار، برگزیده شدن گلن کلوز برای فیلم “The Wife”. بود. او این جایزه را به عنوان بهترین بازیگر زن اصلی در فیلم‌های درام گرفت؛ در شرایطی که خودش هم باورش نمی‌شد! گلدن گلوب، او را به نقش‌آفرینی بسیار پراحساس لیدی گاگا در “A Star Is Born” ترجیح داد.


یک انتخاب دیگر برای بازیگرهای نقش‌های واقعی. رامی مالک که پیش از این برای مستر روبات هم روی سن مراسم آمده بود، به خاطر ایفای نقش فردی مرکوری در “Bohemia- Rhapsody” جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی فیلم‌های درام را به‌دست آورد. مهم‌ترین رقیبش بردلی کوپر برای “A Star Is Born”بود.


گلدن گلوب، “Bohemia- Rhapsody” را به “A Star Is Born” ترجیح داد! نکته‌اش حضور آقای برایان می، از بزرگ‌ترین نوازنده‌های گیتار تاریخ، روی صحنه مراسم بود. در غوغای رسانه‌ها و مراسم مختلف، جوایز گلدن گلوب و اسکار، از همیشه قابل پیش‌بینی‌تر است، اما دست خالی ماندن “A Star Is Born” در جوایز اصلی را می‌شود بزرگ‌ترین شگفتی مراسم دانست. هر چند که فیلم کوپر، هیچ کدام از مضامین مورد علاقه‌ی فصل جوایز، از حقوق زنان تا اقلیت‌ها و مهاجرین را لااقل در سطح اول پوشش نمی‌داد اما فیلم، شخصیت‌های اصلی کامل و پیچیده‌ای برای زن و مردقصه‌اش ساخته بود.

 

روزنامه همدلی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------