نمایش بزرگ‌ترین مجموعه آثار «داوینچی» (+تصاویر)



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,آثارداوینچی

اثر انگشت «لئوناردو داوینچی» و طراحی اولیه برخی از مشهورترین آثار این هنرمند از جمله آثار بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری او هستند که در کاخ «باکینگهام» برای عموم به نمایش گذاشته می‌شوند.

به گزارش ایسنا ،  بزرگ‌ترین مجموعه آثار «داوینچی» با عنوان «لئوناردو داوینچی: زندگی هنری» شامل بیش از ۲۰۰ اثر هنری از این هنرمند دوره رنسانس از روز جمعه در گالری «ملکه» به نمایش گذاشته شده است.

 

«مارتین کلایتون» مدیر این نمایشگاه و مسئول تابلوهای نقاشی مجموعه سلطنتی «‌تراست» بیان کرد: «‌این تابلوها و طراحی‌ها نشان‌دهنده این حقیقت است که «‌داوینچی» یک مجسمه‌ساز،‌ معمار، مهندس و یک دانشمند قهار بوده است.»

 

از مهم‌ترین آثار این مجموعه می‌توان به دو پرتره که تنها پرتره‌های موجود از «لئوناردو داوینچی»‌ هستند،‌ اشاره کرد. یکی از دو پرتره موجود اخیرا برای اولین‌بار به نمایش عمومی گذاشته شده است. 

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,آثارداوینچی

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,آثارداوینچی

 

در قالب این نمایشگاه طراحی‌های اولیه آثاری همچون «شام آخر» و «‌سالواتور موندی» - که رکورد گران‌قیمت‌ترین تابلو  نقاشی را با قیمت ۴۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ از آن خود کرد - به نمایش گذاشته خواهند شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,آثارداوینچی

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,آثارداوینچی

 

 طراحی‌های دست‌ مربوط به تابلو نقاشی «نیایش مغان» از دیگر آثار نمایشی این نمایشگاه محسوب می‌شود.

 

«کلایتون» همچنین بیان کرد: «‌داوینچی بر این حقیقت واقف بود که این تابلوهای نقاشی و طراحی‌ها، تنها آثاری هستند که از یک عمر دستاورد این هنرمند به جای می‌مانند،‌ بنابراین اگر قصد دارید «‌لئوناردو داوینچی» را بشناسید تابلوهای نقاشی او بهترین روش برای این هدف است. این نمایشگاه تصویری جامع از «‌لئوناردو داوینچی» به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------