آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

«پسران بد» گیشه را به آتش کشیدند/ فیلم دو بازیگر مطرح در صدر گیشه



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان
آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران،  هر هفته گزارشی از وضعیت فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بود که دو فیلم «پسران بد برای زندگی» و «دولیتل» با نقش آفرینی دو تن از بزرگترین ستارگان سینما، رابرت جونیور و ویل اسمیت سرآمد آن‌ها بودند.

 

فیلم سینمایی «پسران بد ۳» که از سوی مخاطبان و منتقدان امتیاز مناسبی دریافت کرده در گیشه هم موفق بوده و صدر نشین این هفته می باشد. اما «دلیتل» رابرت جونیور با شکست مواجه شد. فیلم سینمایی «۱۹۱۷ » هفته گذشته بعد از برنده شدن گلدن گلوب و نامزدی در اسکار که شانس بالایی هم در دریافت آن دارد در گیشه موفق ظاهر شد. اما تنها فیلمی نبود که نامزدی اسکار در فروش آن تاثیر داشت چرا که «انگل» ساخته بونگ جون هو هم در گیشه چهار روزه ۲/۲ میلیون دلار فروخت.

 

۵) جنگ ستارگان:خیزش اسکاس واکر «Star was: Rise of skywalker»

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان

 

خیزش اسکای واکر فیلمی در ژآنر حماسی و اپرای فضایی است که جی. جی آبرامز کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده داشته است. این فیلم آخرین قسمت از سه گانه جدید جنگ ستارگان و در مجموع نهمین فیلم از این دنیا محسوب می‌شود. داستان این فیلم پس از فیلم‌های «نیرو بر می‌خیزد» و «آخرین جدای» روایت می‌شود. این فیلم جدید‌ترین محصول کمپانی والت دیزنی است.

 

آدام درایور، دیزی ریدلی، جان بایوگا، اسکار آیزام، لوپتیا نیونگو، آنتونی دنیلز از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند که داستان ماجراجویی شخصیت ری (ریدلی) به همراه گروهش را به تصویر می‌کشد.

 

این فیلم سینمای هفته پنجم اکران خود را با ۸/۳۷ میلیون دلار پشت سر گذاشت و با ۴۵ درصد کاهش فروش و سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته، در جایگاه پنجم قرار گرفت. گفتنی است تعداد سینما‌هایی که این فیلم را اگکران می‌کنند کاهش چشمگیری داشت. ۴۹۲ میلیون دلار رقمی است که از فروش داخلی این فیلم به ثبت رسیده است.

 

۴) جومانجی: مرحله بعدی «Jumanji: The Next Level»

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان

 

فیلم سینمایی فانتزی جدید کلمبیا پیکچرز ساخته جیک کاسدان در ژانر فانتزی است که دنباله داستان «جومانجی:به جنگل خوش آمدید» را روایت می‌کند.

 

داستان این فیلم سینمایی که بازیگرانی همچون دواین جانسون، کوین هارت و جک بلک را در اختیار دارد، روایتگر داستان چهار نوجوان است که دوباره به دنیای بازی ویدیویی جومانجی وارد می‌شوند، اما با این تفاوت که بازی ایراداتی پیدا کرده است.

 

فیلم سینمایی جومانجی کمترین کاهش میزان فروش را در بین پنج فیلم دیگر دارد و با ۹/۵ میلیون دلار با میانگین فروش ۲۸۷۸ دلار از هر سالن سینمابه جایگاه پنجم رسید. فروش کلی این فیلم در گیشه داخلی هم به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده است.

 

۳) «۱۹۱۷»

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان

 

فیلم سینمایی ۱۹۱۷ در ژانر جنگی است که سم مندس کارگردان آن بوده و در بخش نویسندگی نیز او به همراه کریستی ویلسون حضور داشته است. در این فیلم ستارگانی مثل جرج مک کی، دین چارلز، مار استرانگ، ریچارد مدن و بندیکت کمبربچ نقش آفرینی می‌کنند.

 

این فیلم داستان دو سرباز بریتانیایی را روایت می‌کند که ماموریت دارند نامه‌ای را به مقصد برسانند. نامه‌ای که نیرو‌ها را از کمین دشمن آگاه می کند و جان هزاران نفر را نجات می‌دهد. این فیلم فاتح بخش‌های بهترین فیلم و کارگردانی گلدن کلوب است.

 

فیلم سینمایی ۱۹۱۷ در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی برای واجد شرایط شدن در اسکار اکران محدودی در ۱۱ سینما داشت. این فیلم که هفته گذشته با فروش فوق العاده خود به جایگاه اول پرفروش‌ها رسیده بود، در این هفته با افزایش مجدد تعداد سینما‌های خود ۲۲ میلیون دلار دیگر فروخت تا با اختلاف چند هزار دلاری جایگاه دوم را به فیلم سینمایی «دلیتل» ببازد. این فیلم ۹۰ میلیون دلار بودجه ساخت داشته و تاکنون هم تنها در گیشه داخلی ۷۶ میلوین دلار فروخته است.

 

۲) دولیتل «Dolittle»

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان

 

دولیتل فیلمی فانتزی و کمدی است که از سوی کمپانی یونیورسال منتشر شده و استیون گیلگان کارگردانی آن را انجام داده است. در این فیلم ستارگانی همچون رابرت داونی جونیور، تام هالند، جان سینا، ماریون کوتیار، سلنا گومز، رالف فاینس و رامی ملک نقش آفرینی و صداپیشگی می‌کنند.

 

این فیلم سینمایی  داستان یک پزشک را روایت می‌کند که متوجه می‌شود توانایی صحبت کردن با حیوانات را دارد.این فیلم به تازگی اکران شده و در هفته ابتدایی فروشی ۲۲/۵ میلیون دلاری داشته است. با وجود اینکه این رقم آن را در بین پرفروش‌ها قرار داده، اما برای این فیلم پر هزینه که گفته می‌شود در حدود ۱۸۰ میلیون دلار خرج برداشته است، چنینی فروشی یک شکست محسوب می‌شود. یونیورسال پیش از این با فیلم سینمایی «گربه ها» به دلایلی مشابه شکست خورده بود، اما با فیلم «۱۹۱۷» موفق بوده است.

 

۱) پسران بد برای زندگی «Bad Boys for Life»

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان

 

قسمت سوم مجموعه فیلم سینمایی «پسران بد» فیلمی اکشن و کمدی است که به کارگردانی عادل ال اربی و بلال فلاح ساخته شده است. ویل اسمیت و مارتین لارنس در این فیلم سینمایی پس از ۱۷ سال از انتشار نخستین قسمت، دوباره به سینما‌ها آمدند.

 

داستان این فیلم ادامه قسمت‌های قبلی و در مورد مارکوس بورنت است که اکنون یک بازرس پلیس شده و همینطور مایک لودی در بحران میانسالی به سر میبرد. اما این دو درگیر ماجرا‌هایی خطرناک با یک مزدور ایتالیایی می‌شوند.

 

این فیلم سینمایی ۵۹ میلیون دلار فروخت تا یک موفقیت دیگر برای سونی رقم بخورد.  این فیلم دومین اثر پرفروش در تعطیلات شد و همچنین بیشترین افتتاحیه یک فیلم از کمپانی سونی در رده سنی بزرگسال رقم خورد. فروش این فیلم از «جومانجی مرحله بعدی»، «روز و روزگاری در هالیوود» و «زنان کوچک» که از مدعیان اسکار هستند پیشی گرفته است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------