جمشید مشایخی: حضور یک کارگردان فهیم باعث شد از حضور در «ستایش» لذت ببرم



 

جمشید مشایخی: حضور یک کارگردان فهیم باعث شد از حضور در «ستایش» لذت ببرم

 

اگر بازی در «ستایش» را پذیرفتم صرفا به این دلیل بود که فکر میکردم این کار نسبت به کارهای مشابه اوضاع بهتری دارد. سعید سلطانی کارگردان فهیم و بااخلاقی است، سعید مطلبی هم از قدیم رفیق من بوده و آدم باشعور و باسوادی است.

 

جمشید مشایخی هنرمند فرزانه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که به تازگی بازی در سریال «ستایش» را پشت سر گذاشت در گفتگو با شبکه ایران از این موضوع سخن گفت که ورای فیلمنامه این مجموعه حضور یک کارگردان فهیم به نام سعید سلطانی و یک رفیق فیلمنامه نویس به نام سعید مطلبی بوده که باعث شده از کار کوتاهش در این مجموعه لذت ببرد. بخشهایی از گفته های مشایخی را در ادامه میخوانید:

همه به خود اجازه میدهند در حیطه ای که تخصصی در آن ندارند دخالت کنند!

متاسفانه فیلمنامه های پیشنهادی طی ماه های اخیر آن قدر بی کیفیت بوده اند که سخت میشود بازی در یک فیلم یا سریال را پذیرفت. نوشته ها ضعیف هستند و شخصیتها اغلب ناپخته! مساله اینجاست که نویسندگانی که در چرخه تولید فیلم یا سریال فعال هستند نویسندگان خوبی نیستند و آنها هم که فیلمنامه های خوب دارند به کار گرفته نمیشوند. به طور خلاصه میگویم بلبشویی در جریان روز سینما و تلویزیون به وجود آمده و همه به خود اجازه میدهند در حیطه ای که تخصصی در آن ندارند دخالت کنند!

بازی در «ستایش»

اگر بازی در «ستایش» را پذیرفتم صرفا به این دلیل بود که فکر میکردم این کار نسبت به کارهای مشابه اوضاع بهتری دارد. سعید سلطانی کارگردان فهیم و بااخلاقی است، سعید مطلبی هم از قدیم رفیق من بوده و آدم باشعور و باسوادی است. من تنها در چند قسمت از این مجموعه بازی کردم و هنگامی که فیلمنامه این چند قسمت را خواندم حس کردم حداقل به لحاظ موضوعی کار جدیدی است و شخصیتهای نسبتا شناسنامه داری دارد. اینها باعث شد با شوق به همکاری با این گروه بپردازم.

نسبت به کشورم تکامل پیدا کرده ام و نه نسبت به هنر دنیا!

شاید یک دلیل رکود سینمای ایران در سالهای اخیر این باشد که پیشکسوتانی مانند تقوایی و بیضایی کم کار شده اند. به عنوان کسی که با ناصر تقوایی همکاری داشته ام میگویم ایشان همچنان از چهره های برجسته سینمای ایران است و هنوز هم این توانایی را دارد که یک فیلم درجه یک تولید کند اما مساله امروز سینمای ایران این است که شخصی بدون داشتن توانایی و به صرفه داشتن یک رابطه خوب در سینما به ناگاه کارگردان میشود اما از بزرگانی همچون تقوایی استفاده نمیشود. این هرج و مرج باعث شده که کیفیت آثار سینمایی نزول کند وگرنه اگر هر کسی حد خود را شناخته و در حوزه ای که به آن ناآشنا است وارد نشود مطمئنا اوضاع بهتر خواهد شد. به عنوان مثال منی که در کشورم یک بازیگر توانا هستم هیچ گاه نخواهم توانست یک بازیگر توانا در دنیا شوم چراکه نسبت به کشورم تکامل پیدا کرده ام و نه نسبت به هنر دنیا!

استثنائات سینمایی

به جز «ستایش» امسال دو فیلم سینمایی «سیزده ۵۹» و «جرم» را هم روی پرده داشتم که هر دو فیلم جزو استثنائات سینمای ایران بودند، مسعود کیمیایی که رفیق سالهای دورم است و بازی در کار سامان سالور هم به واسطه پرویز پرستویی که سرمایه گذار این کار هم بود، میسر شد.... / مصاحبه : شبکه ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------