آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

کدام فیلم‌ از سینمای ایران شانس حضور در اسکار را دارد / فروشنده، لانتوری و یا ایستاده در غبار؟



با اکران فیلم فروشنده اصغر فرهادی حالا گمانه زنی ها برای نماینده ایران در آکادمی اسکار آغاز شده است.

به گزارش میزان، با اکران فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی امکان ارسال این فیلم به آکادمی اسکار ممکن شد. حال پس از امکان این اتفاق گمانه زنی ها برای فرستاده ایران به اسکار 2016 آغاز شده است. برخی "فروشنده" را بهترین گزینه می دانند و برخی "ایستاده در غبار" را نماینده اصلح سینمای ایران قلمداد می کنند. در این میان نباید از فیلم هایی همچون "ابد و یک روز و بادیگارد" نیز غافل شویم.

انتخاب فیلم برای ارسال به آکادمی اسکار، همیشه در ایران، موضوعی بحث انگیز بوده است. اتفاقی که هر ساله قبل و بعد از انتخاب آن حرف ها و حواشی خاصی را به وجود می آورد. اما واقعاً چه فیلمی باید به اسکار امسال معرفی شود؟ آیا شانس بالای اصغر فرهادی را باید جدی گرفت یا نقدهایی مثبتی که بر فیلم های دیگر برای راهیابی به اسکار شده است؟

فیلم هایی که امسال شانس حضور در اسکار را خواهند داشت:
ابد و یک روز

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,نمایندگان ایران در اسکار

 

فیلم تحسین شده سعید روستایی از شانس های خوب حضور در اسکار امسال است. این فیلم بهترین کارگردانی فجر را از آن خود نمود و به عنوان بهترین فیلم در بخش نگاه نو انتخاب شد. شاید اگر فروشنده فرهادی به اکران شهریور ماه نمی رسید ساخته روستایی شانس اول اسکار امسال بود.

 

لانتوری

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,نمایندگان ایران در اسکار

 

آخرین ساخته "رضا درمیشیان" که با توجه به استقبال فراوان در فروش یکی از شانس های راهیابی در اسکار امسال است. این فیلم داستان عاشقانه ای پر التهاب در دل جامعه است. عشقی كه به جنون ختم می شود. فیلم درمیشیان علی رقم فروش بالا از نگاه منتقدان هنوز برای ارسال به اسکار راه درازی در پیش دارد.

 

فروشنده

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,نمایندگان ایران در اسکار

 

جدیدترین ساخته "اصغر فرهادی" که امسال نخل طلای کن را برای بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد از آن خود نمود. وی در روزهای پایانی مهلت اعلام شده در گروه آزاد به اکران در آمد تا امکان حضور در اسکار را داشته باشد و هم اکنون از سوی منتقدین و هنرمندان بهترین گزینه برای معرفی به آکادمی معرفی می شود.

ایستاده در غبار

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,نمایندگان ایران در اسکار

 


یکی دیگر از شانس های جدی معرفی به اسکار، "ایستاده در غبار" محمدحسین مهدویان است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و همین دلیلی است که بسیاری از هنرمندان این فیلم را منتخب شایسته سینمای ایران می دانند.

خشم و هیاهو

اخباربازیگران,اخارهنرمندان,نمایندگان ایران در اسکار

 

مانند نامش در ابتدا اکران این فیلم با هیاهوی بسیاری همراه شد و همه منتظر بودند تا آخرین ساخته هومن سیدی را ببینند اما پس از اکران طوفان خوابید و فیلم سیدی خیلی زود در همه بخش ها افت خود را آغاز نمود. با اینکه این فیلم می تواند در اسکار حاضر شود اما شانس بسیار کمی برای آن متصور می شود.

امکان مینا

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,نمایندگان ایران در اسکار

 

"امکان مینا" امکان کمی برای حضور در این دوره از آکادمی را دارد. با اینکه بسیاری این فیلم را اثری بی پیرایه از کمال تبریزی می دانند اما همین بی پیرایگی به سادگی بیش از حد منجر شده است. اتفاقی که مخاطب سینما را هم از گیشه این فیلم دور کرده است. شاید امکان مینا به خودی خود فیلم بدی نباشد اما کیفیت آثار رقبا از او رقیبی کم وزن می سازد.
 
گفتنی است بر اساس قانون همیشگی آكادمی اسكار، هرساله كشورهای مختلف، یک فيلم به عنوان نماينده سينمای آن کشور را به اسكار معرفی می كنند و از میان فیلم‌های واجد شرایط، ابتدا ۹ فیلم به فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌‌زبان راه پیدا کرده و در مرحله بعد، پنج نامزد نهایی انتخاب می‌شوند.

مطابق با همین قوانین فیلم‌هایی می توانند در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار پذیرفته شده و رقابت کنند که قبل از 30 سپتامبر (نهم مهرماه) حداقل یک هفته نمایش عمومی داشته باشند. این انتخاب توسط اعضایی صورت می گیرد که قبلاً اسامی اش به آکادمی ارسال شده است.
 
حال باید منتظر ماند و دید که کمیته انتخاب فیلم برای اسکار چه تصمیمی خواهد گرفت و کدام فیلم، نماینده سینمای ایران در اسکار خواهد بود.

هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار، روز یکشنبه 26 فوریه 2017 (هشتم اسفند) برگزار خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------