آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بهاره افشاری تو کار مُد هم هست! + تصاویر



اخبار فرهنگی - بهاره افشاری تو کار مُد هم هست!

بهاره افشاری، هنرمندی جوان است که با «او یک فرشته بود» جایگاهش را به عنوان یک بازیگر موفق به بینندگان نشان داد. او از سال ها پیش، یعنی قبل از بازیگری به هنر طراحی لباس رو آورد، به گونه ای که در سال 1383، به عنوان جوان ترین طراح لباس شناخته شد.

بهاره خانوم تا به حال در این زمینه موفقیت هایی به دست آورده و همه تلاش او این است که کارهای خاصی ارائه دهد و به تعداد شعبه هایش حتی در خارج از کشور اضافه کند. گفتنی است وی بیشتر در رابطه با طراحی مانتو فعالیت می کند. به این بهانه با این هنرمند جوان و موفق گفتگویی انجام دادیم.

در میان یونیفورم های ایرانی جذابیت خاصی نمی بینم!
تا به حال زیباترین یونیفورمی که دیده ام یونیفورم هواپیمایی قطر بوده است. کت و دامن و کلاهی به رنگ زرشکی بسیار زیبا که نه تنها مسافر را خسته نمی کند بلکه شادابی خاصی به او می بخشد. در حالی که در همین هواپیمایی ما که گاهی مسافر مجبور است چند ساعت در هواپیما بنشیند از رنگ های بسیار تیره ای مانند مشکی - قهوه ای و سورمه ای استفاده می شود که جذاب نیست.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهاره افشاری

 
اگر روزی قرار باشد من طرح و ایده ای در مورد یک یونیفرم خاص ارائه کنم، حتما رنگ شاد و طرح های ساده پیشنهاد می کنم، چرا که رنگ تیره در روحیه افراد اثر بد و مخربی دارد. متاسفانه در میان یونیفورم های ایرانی جذابیت خاصی نمی بینم.

بهاره افشاری در ادامه می گوید: البته تا ده یا پانزده سال پیش همه بچه مدرسه ای ها یا دانش آموزان، شادترین رنگی که برای مدرسه استفاده می کردند طوسی بود که خوشبختانه چند سالی است که رنگ های شاد جایگزین رنگ های تیره قبلی شده که جای خوشحالی است!

پدرم تولیدی لباس داشت
پدرم تولیدی لباس داشت و من از کودکی به مدل های لباس و ترکیب رنگ ها علاقمند بودم و دوست داشتم طراح لباس شوم. از مدرسه سوره در رشته تئاتر دیپلم گرفتم. از سویی روز به روز علاقه ام به طراحی لباس هم بیشتر می شد؛ بنابراین معلم گرفتم و پیگیر این موضوع یعنی صنعت مد، شدم. کارم را به صورت جدی شروع کردم و درست، زمانی که مثل امروز، مزون های زیادی در شهر تهران وجود نداشت، کارم گرفت و از این بابت خیلی خوشحالم.

در تمام دنیا مد رایج است
درآمد بیشتر شرکت ها و کمپانی های دنیا به عنوان طراح لباس از همین صنعت مد است چرا که فرد به عنوان یک طراح، سلیقه و نظر خود را به دیگران انتقال می دهد، گاه سلیقه و مدل ارائه شده برای عموم است و گاهی برای افرادی خاص که اگر طراح فکر کند یعنی به جایی برسد که ببیند بیشتر لباس های پوشیده شده توسط مردم سلیقه خودش است، برای او بسیار زیبا و دلپذیر است و علاوه بر درآمد، آرامش و رضایت خاطر هم برای طراح به همراه خواهد داشت.

تحت تاثیر مد
مد و صنعت مد، فقط مخصوص لباس نیست. غذا، فیلم، ساختمان سازی و خیلی چیزهای دیگر هم می تواند تحت تاثیر مد قرار بگیرد اما القا کردن یک ذائقه پوششی به مردم کار ساده تری است، به همین دلیل هر وقت از مد صحبت می شود، اولین چیزی که به ذهن مردم می رسد، مدل های مختلف لباس است.

خیلی های مان جایگاه مد را نمی شناسیم
آنچه که خیلی من را ناراحت و اذیت می کند، این است که مثلا وقتی یک نوع لباس یا شال رایج می شود و یکی دو سالی ماندگاری دارد؛ بدون هیچگونه آگاهی، تایید یا تکذیب می شود یا همینطور کنار گذاشته می شود. کاش همه ما در جایگاهی باشیم که با اطلاعات و آگاهی و متناسب با فرهنگ و شخصیت خودمان یک برندی را انتخاب کنیم و البته با توجه به بودجه ای که داریم از همان مدل ها و پوشش های استفاده کنیم، در حالی که این موضوع هنوز خوب جا نیفتاده و خیلی از ما جایگاه مد را نمی دانیم و این مرا ناراحت می کند.

بیشتر مشکلات از عدم آگاهی است
نمی دانم چرا سطح سلیقه مردم ایران، خیلی پیشرفت نمی کند؛ شاید یک دلیل موضوع اقتصادی باشد و دلیل دیگر این باشد که همیشه سعی می کنیم تقلید کنیم، شبیه کس دیگری باشیم و این کاملا اشتباه است. به نظر من، بیشتر مشکلاتی که در استفاده ناشیانه از مد پیش می آید ناشی از عدم آگاهی است. گاهی بعضی از جوانان ما بدون هیچ دلیل خاصی می خواهند شبیه یک سوپراستار باشند و به همین ترتیب به کپی برداری رو می آورند و چه بسا دچار اشتباه می شوند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهاره افشاری

 
مُد سرگرمی است
بهاره افشاری می گوید: انسان به سرگرمی و تنوع نیاز دارد. مد هم مثل سینما رفتن یک سرگرمی است اما باید حساب شده باشد چون تغییر و تنوع مطلوب در استفاده از مد در تقویت روحیه بسیار موثر است.

باید بسیار دقیق پیش رفت، یعنی با توجه به جیب و درآمدت، باید برای مد خرج کنی. گاهی فردی شدیدا دنبال مدل های مختلف است تا جایی که اعتیاد پیدا می کند و گاهی نصف بیشتر درآمدش را برای این منظور خرج می کند که خود من به عنوان طراح لباس، این امر را نمی پذیرم. به نظر من باید به گونه ای رفتار کرد که اعتدال رعایت شود و رضایت نسبی هم به دست آید.

عمل زیبایی هم مد می شود اما...
من فکر می کنم شخصیت هر کسی را لباس پوشیدنش نشان می دهد. فرد باید باور کند که خودش با همه داشته ها و نداشته هایش مهم است نه چیزی که صرفا به جهت تقلید، انتخاب کرده است.

تب عمل های زیبایی این روزها خیلی بالاست و بعضی افراد، فقط و فقط به خاطر مد، این عمل ها را انجام می دهند و حتی گاهی پشیمان هم می شوند؛ اما گاهی فرد واقعا به انجام عمل زیبایی نیازمند است که همین عمل زیبایی به او اعتماد به نفس می دهد و خیلی هم خوب است.

رضایت مشتریان
من در مزون خودم مشتریانی ثابت دارم و سال هاست که با آنها در ارتباط هستم. معمولا وقتی کسی به من مراجعه می کند با تنوع در مدل و قیمتی که دارم سعی می کنم رضایت او را جلب کنم.

شاید در ترکیه شعبه داشته باشم
مدتی با یک شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی همکاری خوبی داشتم که هر دو طرف راضی بودیم اما چون دوست دارم طرح ها و مدل های خاصی ارائه کنم، همکاری ام را با آنها ادامه ندادم و در حال حاضر در تلاشم تا به امید خدا بتوانم در ترکیه شعبه ای داشته باشم.

سعی کنیم خودمان باشیم
خداوند بزرگ، انسان ها را با ظاهری متفاوت و توانمندی های متفاوت آفریده است. این ماییم که باید با کشف استعداد و توانمندی های مان خودمان را بشناسیم و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم. الگوبرداری غلط یا تقلید کورکورانه، نه تنها ما را به جایی نمی رساند چه بسا ما را از خود واقعی مان دور می کند. پس همیشه سعی کنیم، خودمان باشیم.

دوست دارم گزیده کار کنم
درخصوص بازیگری، همه سعی ام این است که سالی دو یا سه فیلم، بیشتر نداشته باشم و کارهایم را گزیده انتخاب کنم تا ماندگار شوند. درخصوص هنر طراحی لباس هم دلم می خواهد بتوانم کارم را گسترش دهم تا جایی که در خارج از کشور هم شعبه داشته باشم و بتوانم مدل مانتوهایم را جهانی کنم.

امیدوارم در سه یا چهار سال آینده موفق به این کار شوم، به جایی برسم که اگر فردی، مدل های من را انتخاب می کند، زمانی که فرد دیگری در جایی آن مدل را دید، بداند که برای مثال این مدل مانتو برای فلانی است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهاره افشاری

 
رنگ های روشن را ترجیح می دهم
من عاشق رنگ های شادم و همیشه رنگ شاد را به رنگ های تیره ترجیح می دهم. رنگ های مورد علاقه من سبز و سفید یا زرد و قرمز هستند و در طراحی هایم همیشه دقت می کنم که چه رنگی در کنار کدام رنگ زیباتر می شود، ضمن این که باید اشاره کنم همیشه به سادگی علاقه و اعتقاد دارم چرا که با ترکیب رنگ های روشن به راحتی می توان تنوع ایجاد کرد و کمتر خسته شد.

لباس های تنگ فرد را معذب می کند!
به طور کلی در هر نوع پوششی سلیقه نقش مهمی دارد اما به نظر من پوشیدن لباس های تنگ و اندامی که در برخی موارد دیده می شود، فرد را خیلی معذب می کند و در بعضی موارد حتی آزادی عمل را از او می گیرد. من به شخصه این مدل لباس ها را دوست ندارم، حتی در انتخاب لباس شب، از این لباس ها استفاده نمی کنم و گرایشم به سمت مدل های ساده و راحت است.

اخبار فرهنگی - مجله خانواده سبز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------