شکایت بازیگر زن عراقی از اکونومیست به دلیل چاقی



«ایناس طالب» بازیگر زن عراقی اعلام کرده که از نشریه معروف بریتانیایی «اکونومیست» به دلیل انتشار عکسی از او در مقاله‌ای در مورد زنان عرب که در آن به نظرش او را «چاق تر» از اندام واقعی‌اش به تصور کشیده شکایت کرده است.
  بازیگر زن عراقی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

ایناس طالب گفته که این تصویر بدون اجازه او منتشر شده و حریم خصوصی او را نقض کرده است. هم چنین، او مدعی شده بر روی این عکس فتوشاپ صورت گرفته است. این بازیگر و مجری سرشناس تاک شو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اقدامات حقوقی خود را در بریتانیا علیه اکونومیست آغاز کرده است. اکونومیست در این باره اظهارنظری نکرده است.

 

آن نشریه در مقاله‌ای با عنوان «چرا زنان در جهان عرب چاق‌تر از مردان هستند» در اواخر جولای با استفاده از تصویری از خانم طالب که نه ماه پیش در جشنواره بین المللی بابل در عراق گرفته شده بود منتشر شد. در مقاله استدلال شده بود که فقر و محدودیت‌های اجتماعی که زنان را در خانه نگه می‌دارد از جمله دلایلی است که باعث شده زنان عرب بیش از مردان دارای اضافه وزن باشند. در آن مقاله اشاره شده بود که دلیل دیگر ممکن است آن باشد که برخی از مردان زنان درشت را جذاب‌تر قلمداد می‌کنند و بدنی با فرم منحنی را به عنوان ایده آل زیبایی می‌دانند. در آن مقاله نوشته شده بود عراقی‌ها این گونه فرم بدن را در ایناس طالب می‌بینند.

 

خانم طالب این مقاله را «توهین به زن عرب به طور کلی و به زنان عراقی به طور خاص» توصیف کرد و پرسید که چرا اکونومیست «به زنان چاق در جهان عرب و نه در اروپا یا ایالات متحده علاقه دارد».

 

او در گفتگو با شبکه تلویزیونی «العربیه» که توسط عربستان سعودی تامین مالی می‌شود گفته بود که از ظاهرش خوشحال است و احساس سالم بودن می‌کند.

 

 

  بازیگر زن عراقی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

ایناس طالب ۴۲ساله و یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران زن عراقی است و ۹ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. او گفته است: «اکونومیست بدشانس بوده که من را عصبانی کرده است. آنان نمی‌دانستند که من یک سلبریتی و یک چهره عمومی هستم. من می‌توانم بحران‌ها را به دستاورد تبدیل کنم».

 

مقاله اکونومیست هم چنین در رسانه‌های اجتماعی با انتقاد‌هایی روبرو شد و آن را به «نژادپرستی» و «جنسیت گرایی» علیه زنان عرب متهم کردند.

 

 فرارو 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------