کمدی‌های سیما در نیمه دوم سال



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,کمدی‌های سیما

 

موازنه میان برنامه‌های ترکیبی و نمایشی در سیما در نیمه دوم سال چگونه است؟ به نظر می‌رسد با حاشیه‌هایی که برای برنامه‌های ترکیبی در چند هفته اخیر ایجاد شد و توقف تولید آنها به دلایل مختلف از جمله حذف سلبریتی‌ها از اجرا، شائبه‌های قمار در شیوه‌های مشارکت مخاطبان و همچنین به پایان رسیدن برخی از برنامه‌ها همچون «ستاره‌ساز» و «عصر جدید» و... نیمه دوم امسال تمایل تلویزیون به پخش سریال خواهد بود. رونق بازار فیلم‌های کمدی در چند سال گذشته، تمایل مدیران تلویزیون به ساخت سریال‌های کمدی را افزایش داده است.

 

کمدی‌های سیما در نیمه دوم سال

البته در یکی، دو ماه گذشته فروش فیلم‌های کمدی افت قابل توجهی داشته و نشان داده است که مخاطبان سینما انتظارهای بیشتری از کیفیت یک فیلم کمدی پیدا کرده‌اند و هر کمدی نازلی آنها را مجاب به خرید بلیت نمی‌کند. در چنین شرایطی سیما دست به تولید چند مجموعه کمدی برده است تا در نیمه دوم سال برای مخاطبانش پخش کند. این در حالی است که سریال‌های کمدی پخش شده از ابتدای سال تاکنون چنگی به دل مخاطبان نزده و برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی از جمله «هیولا» گوی رقابت را از سریال‌سازان سیما ربوده است. اما به زودی سیما رخت می‌گرداند و کنداکتوری تازه از کمدی‌هایش را رو خواهد کرد.

 

افسانه هزارپایان

حدود ۱۵ قسمت از این سریال در قالب فصل اول در دهه فجر سال ۹۶ از شبکه نسیم پخش شد؛ ولی تولید آن، که از سال ۹۶ آغاز شده بود در سال ۹۷ نیز ادامه یافت. قرار بود فصل جدید سریال در نوروز ۹۸ از شبکه نسیم پخش شود؛ با این حال هنوز این سریال در حال تدوین است و قرار است با پخش دوباره ۱۵ قسمت اول در ۵۲ قسمت از شبکه نسیم روی آنتن برود. قصه سریال «افسانه هزارپایان» داستان زندگی خانواده‌ای است که برای تهیه جهیزیه عروسی راهی سفر می‌شوند؛ اما با حمله راهزن‌ها به کاروان‌شان مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند. نسرین مقانلو، رامین راستاد، رضا توکلی، علی اوسیوند، رامین ناصرنصیر، ارژنگ امیرفضلی، رحیم نوروزی، مریم کاویانی، عزت الله مهرآوران، بیوک میرزایی، عزت‌الله رمضانی‌‌فر، تورج نصر و ابراهیم شفیعی از جمله بازیگران این سریال هستند.

 

شوخی با داعش!

سریال «آخر خط» همچون سریال «پایتخت» مجموعه‌ای است که طی روند داستانی برخوردی از نزدیک با داعش هم دارد و کار به سوریه و شهرک‌های اشغال‌شده توسط داعش می‌رسد که در نبود سریال‌های جدی درباره داعش احتمالا می‌تواند به نوعی به این فضا بپردازد. «آخر خط» یکی از مجموعه‌های طنز است که اولین تجربه علیرضا مسعودی به‌عنوان کارگردان است.

 

مسعودی پیش از این به‌عنوان نویسنده طنزهای مختلفی همچون «ساعت خوش»، «سه دونگ سه دونگ»، «کوچه اقاقیا»، «قرارگاه مسکونی» و... حضور داشته است که البته در یکی دو سال اخیر با استندآپ‌های مختلف و تعریف خاطراتش از سربازی که در برنامه «خندوانه» داشته بیشتر شناخته شده است. بخشی از سریال درباره مهاجرت دو شخصیت اصلی است که قرار است در سوریه و لبنان بگذرد و تصویربرداری این بخش‌ها هنوز باقی مانده است. جزئیات بیشتری از داستان منتشر نشده است. شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امیر نوری، عباس جمشیدی‌فرد، کمند امیر سلیمانی، اشکان اشتیاق، مهران رجبی و فریده سپاه منصور از بازیگران این سریال هستند.

 

جزئیات فصل سوم «فوق‌لیسانسه‌ها»

سریال «فوق لیسانسه‌ها» فصل سوم از مجموعه «لیسانسه‌ها» است که دو فصل ابتدایی آن توسط سروش صحت در شبکه سه سیما ساخته شد. این سریال توسط ایمان صفایی و سروش صحت نوشته شد و به دلیل شوخی‌های به روز و جالب با اتفاقات، موسیقی، شخصیت‌ها و... در حاشیه طرح موضوعات معضلات اصلی از همان ابتدا توانست با اقبال مخاطب مواجه شود.  فصل سوم در ۴۰ قسمت در حال تولید است و این روزها در لوکیشنی واقع در شهرک هما، لوکیشن مربوط به بیژن بنفشه‌خواه تصویربرداری می‌شود و این بازیگر به همراه امیرحسین رستمی، متین ستوده، هوتن شکیبا و امیر کاظمی مقابل دوربین هستند. سروش صحت کارگردان این مجموعه این روزها مشغول تولید برنامه «کتاب‌باز» هم هست و روزها «فوق لیسانسه‌ها» تصویربرداری می‌شود و شب‌ها برنامه «کتاب‌باز» ضبط می‌شود.

 

«فوق‌لیسانسه‌ها» به نویسندگی سروش صحت و ایمان صفایی و کارگردانی سروش صحت ساخته می‌شود و از شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت. هوتن شکیبا، امیر کاظمی، امیرحسین رستمی، عرفان برزین، بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، مهران رجبی، متین ستوده، رویا میرعلمی، کاظم سیاحی، عزت‌الله مهرآوران، آتنه فقیه نصیری که در فصل نخست این مجموعه بازی داشتند در این فصل نیز حضور دارند.

 

کمدی متفاوت

سریال «الف ویژه» که قرار بود به کارگردانی محمدرضا هنرمند و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی ساخته شود؛ اما در نهایت کمال تبریزی کارگردانی و محمد مسعود تهیه‌کننده این سریال شدند. «الف ویژه» احتمالا یکی از کمدی‌های متفاوت تلویزیون برای سال آینده باشد اگر بازنویسی‌های سریال روی قصه و محتوای آن تاثیر نگذارد و فقط در راستای کیفیت‌سازی باشد؛ چراکه داستان این سریال به‌طور مستقیم تلویزیون را هم وارد درام کرده است. در خلاصه داستان آمده است صداو سیما قرار است یک مجموعه داستانی در مورد سعدی شیرازی بسازد؛ اما گویا سعدی به این راحتی‌ها اجازه این کار را نمی‌دهد و شخصیت اصلی داستان باید سفری طولانی را طی کند تا بتواند در نقش سعدی ظاهر شود. این سریال در یک رفت و برگشت زمانی ساخته می‌شود و پیش از این قرار بود حسین محجوب نقش سعدی را ایفا کند. همچنین بازیگران دیگری هم برای کار در این سریال معرفی شده بودند که ظاهرا در تولید و بازنویسی دوباره سریال تغییر خواهند کرد.

 

 

 دنیای اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------