آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

در‌جست‌وجوی‌قاتل‌بازیگوش‌و‌شوخ‌طبع



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, سریال تلویزیونی  کشتن ایو

 

سریال تلویزیونی «کشتن ایو» محصول شبکه بی‌بی‌سی آمریکا که فصل دوم آن چندی پیش به پایان رسید، یکی از سریال‌های جنایی محبوب دو سال گذشته جهان است. این مجموعه طی دو سال گذشته، در فصل جوایز نیز درخشیده و جوایزی را از بفتا و گلدن‌گلوب دریافت کرده است. هر فصل «کشتن ایو» 8 قسمت دارد و با توجه به اخبار رسیده، احتمالاً فصل سوم آن در بهار 2020 (1399) پخش خواهد شد.

 

ماجرای سریال چیست؟

داستان سریال «کشتن ایو» درباره یک قاتل خونسرد به نام «ویلانل» با بازی جودی کامر است که شخصیت‌های بانفوذ و مهم اروپا را می‌کشد و یک مأمور باهوش امنیتی به نام «ایو» با بازی ساندرا اوه به دنبال اوست. بعد از چند قتل، «ایو» و «ویلانل» وارد یک رقابت دونفره برای شکار طرف مقابل می‌شوند. «کشتن ایو» که از رمانی به نام «اسم مستعار ویلانل» اقتباس شده، نوعی درام جنایی و روان شناسانه است و بخش زیادی از آن، به رابطه پیچیده «ایو» و «ویلانل» با یکدیگر و اطرافیان‌شان می‌پردازد؛ آن‌ها در عین آن که دو قطب مخالف داستان هستند، یکدیگر را تحسین می‌کنند و حتی جذب یکدیگر می‌شوند.

 

یکی از نکاتی که درباره این سریال، مورد توجه منتقدان قرار گرفته، شخصیت جالب «ویلانل» به عنوان یک قاتل زنجیره‌ای و روانی است. او حس شوخ‌طبعی، بازیگوشی و زیبایی‌شناسی پررنگی دارد و همزمان خشن، بی‌رحم و غیرقابل پیش‌بینی است. «ویلانل» برای کشتن قربانیانش نیز روش‌های خلاقانه‌ای به کار می‌برد. بازی جودی کامر در نقش «ویلانل» نیز به باورپذیری و جذابیت روان شناختی این کاراکتر کمک کرده است. کامر ملاحت و شیطنت «ویلانل» را همزمان نمایش می‌دهد و به همین دلیل مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است.

 

محبوب مخاطبان، مطلوب منتقدان

سریال «کشتن ایو» از نظر کاربران IMDB نمره 8.3 گرفته و یکی از سریال‌های محبوب سال 2018 است. منتقدان متاکریتیک نیز به فصل اول این سریال، نمره 83 و به فصل دوم آن، نمره 87 داده‌اند. فصل اول «کشتن ایو»، نامزد دو جایزه بهترین فیلم نامه و بهترین بازیگر نقش اصلی در جوایز «امی» (مشهور به اسکار تلویزیونی) بود و فصل دوم آن، 9 نامزدی «امی» را کسب کرد اما به این جایزه دست نیافت.

 

اما فصل اول سریال در جشن آکادمی تلویزیون بریتانیا (بفتا) موفق بوده و سه جایزه بهترین سریال درام، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت و موفق‌ترین سریال سال 2018 بود. فصل دوم سریال، سال آینده در «بفتا» داوری خواهد شد. جالب است بدانید موفقیت‌های سریال «کشتن ایو»، باعث شده ساندرا اوه به عنوان یکی از 100 شخصیت تأثیرگذار سال 2018 از دید مجله معتبر تایم انتخاب شود.

 

 

خراسان/مصطفی قاسمیان   

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------