کمپانی فاکس در مرگ بدلکار «ددپول» مقصر شناخته شد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, ددپول
اداره ایمنی کار کانادا پس از ۲ سال تحقیق، فاکس را برای کوتاهی در اجرای ایمنی در مرگ بدل‌کار خود مقصر شناخت.

 به گزارش صبا ؛بنا بر تحقیقات اداره ایمنی کار استان بریتیش‌کلمبیای کانادا، کمپانی «فاکس قرن بیستم» در رابطه با حادثه مرگ بدل‌کار فیلم «ددپول۲»،‌ در موارد متعددی مقصر تشخیص داده شد.

 

جو هریس بدل‌کار موتورسوار در ۱۴ آگوست سال ۲۰۱۷ بر اثر از دست دادن کنترل موتور خود و اصابت به ساختمانی در مرکز شهر ونکوور کانادا، جان خود را از دست داد.

 

بنا بر گزارش تازه منتشر شده، استودیوی فاکس از سوی بازرسان اداره ایمنی‌کار «WorkSafe B.C» به داشتن لیستی مفصل از انواع ایرادات همچون ناتوانی در ارزیابی ریسک عملیات بدل‌کاری، ناتوانی در پوشاندن کلاه کاسکت بر سر بدل‌کار و ناتوانی در ایجاد موانع برای حفظ موتور در صحنه فیلم، متهم کرده است.

 

این اداره دولتی هم‌اکنون در حال تصمیم‌گیری برای برآورد میزان جریمه است.

 

کم‍پانی فاکس با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: این استودیو بعد از حادثه مرگ هریس روندهای مربوط به ایمنی کار را ارتقا داده است. در این بیانیه آمده است: ایمنی الویت اول ما است و با وجود آن که کمپانی فاکس در کمال احترام، با بخش‌هایی از یافته‌های این گزارش مخالف است، اما بعد از این حادثه تراژیک پروتکل‌های ایمنی سریعا مورد بازنگری قرار گرفته و اقدامات جدیدی برای ارتقای آن اعمال شده است.

 

مایکل باکلی، وکیل خانواده هریس در ماه آپریل گذشته تایید کرده بود که تمامی شکایات علیه کمپانی فاکس پس گرفته شده است. او در آن زمان گفته بود افرادی حرفه‌ای و مسئول در این کمپانی وجود دارند و به این ماجرا رسیدگی کردند.

 

جو هریس موتورسواری حرفه‌ای بود اما تا آن زمان سابقه بدل‌کاری در یک فیلم سینمایی نداشت. این گزارش فاکس را متهم می‌کند که در توجیه بدل‌کار تازه‌وارد خود برای داشتن یک بینش کامل از خطرات کار و آگاه‌سازی او برای افزایش اقدامات ایمنی همچون پوشیدن کلاه کاسکت، ناتوان بوده است. همچنین شاهدین عینی مختلفی گزارش داده‌اند که او بارها در هنگام تمرینات چندین بار ترمز را جوری گرفته که موتورسیکلتش در آستانه لغزش خطرناکی قرار گرفته است؛ امری که باعث می‌شود در نهایت در فیلمبرداری اصلی یک رمپ اضافی برای دادن فرصت بیشتر برای توقف او در نظر بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------