بازگشت زنده «نقد سینما» به آنتن/ افخمی فیلم‌سازی آموزش می‌دهد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,نقد سینما
یوسف بچاری تهیه‌کننده برنامه «نقد سینما» درباره تغییرات فصل جدید این برنامه بیان کرد که قرار است در بخشی از برنامه با حضور بهروز افخمی دوره آموزش فیلمسازی هم داشته باشند.

یوسف بچاری تهیه‌کننده «نقد سینما» درباره فصل جدید این برنامه سینمایی که از جمعه این هفته پخش آن از شبکه پنج سیما آغاز خواهد شد، به خبرنگار مهر بیان کرد: فصل جدید «نقد سینما» را با دکوری جدید و در استودیویی جدید آغاز می‌کنیم. با این حال نگاه و رویکردمان مثل سابق است و فیلم‌ها را از منظر محتوا و با رویکرد علوم انسانی می‌بینی. و بررسی می‌کنیم.

 

افخمی با یک میز گفتگو در «نقد سینما» 

وی درباره تغییرات این فصل اظهار کرد: برنامه همچنان زنده است اما تغییراتی جزئی هم داریم، امیررضا مافی مجری کارشناس برنامه خواهد بود و بهروز افخمی از این پس، میز گفتگوی مخصوص به خود را دارد که به دلیل مشغله‌هایی چون ساخت سریال «رعد و برق» کم و کیف حضورش تغییر کرده است. میز گفتگوی وی متناسب با موضوعات، منتقدان و سینماگران خواهد بود.

 

این تهیه‌کننده درباره اجرای برنامه با حضور مافی و اینکه آیا جذابیت خود را حفظ خواهد کرد، گفت: به دلیل بازخوردهایی که از اجرای مافی در دوره جشنواره فیلم فجر داشتیم، برآیند حضورش مثبت بود. او سینما را می‌شناسد، نویسنده است و کتاب منتشر کرده است و این پتانسیل را دارد که چهره جدیدی در اجرای یک برنامه سینمایی محسوب شود.

 

وی درباره حضور منتقدان مختلف در برنامه نیز یادآور شد: همچون سابق به تناسب موضوعات سعی داریم از حداکثر چهره‌ها استفاده کنیم. البته ما خیلی وقت‌ها تمایل داریم چهره‌های مختلفی در برنامه حضور داشته باشند اما خود این افراد به دلایلی حضور پیدا نمی‌کنند.

 

آموزش فیلمسازی در «نقد سینما» 

بچاری در ادامه درباره ویژگی جدید این برنامه اظهار کرد: بهروز افخمی قول داده است که در این فصل یک دوره آموزش برای فیلمسازی هم داشته باشد، به یک فراخوان هم فکر می‌کنیم تا کسانی که می‌خواهند فیلم موبایلی بسازند بتوانند آثارشان را برای ما بفرستند. افخمی از این طریق و به واسطه تجربیاتش در این سال‌ها، این دوره آموزشی را در برنامه برگزار می‌کند.

 

وی در پایان با اشاره به اولین قسمت برنامه «نقد سینما» در فصل جدید که جمعه ۳۰ خرداد روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود، توضیح داد: در شرایط فعلی که هم سینماها تعطیل است و هم با مسائل مختلف مواجه هستیم، شروع برنامه خیلی سخت است و در تردید هستیم که شروع خوبی خواهد بود یا خیر؛ اما حتماً نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------