در پشت صحنه سریال «شرم» چه می‌گذرد؟/ پایانی غیرمنتظره برای شخصیت‌های سریال شبکه سه + تصاویر



عوامل سریال شرم این روزها در تهران مشغول تصویربرداری هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  سریال «شرم» به تهیه‌کنندگی امیرمهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری این روز‌ها در حال تصویربرداری است تا برای پخش از تلویزیون آماده شود.

 

در این سریال ترکیب خاصی از بازیگران حضور دارند؛ ابوالفضل پورعرب، اردلان شجاع کاوه، فاطمه گودرزی و فریبا متخصص از جمله این بازیگران هستند.

 

در کنار آن‌ها بازیگران جوانی همچون الهام طهموری هم حضور دارند؛ کسی که با ایفای نقش اصلی در سریال «وارش» شناخته شد و سریال «شرم» دومین همکاری اش با کاوری به حساب می‌آید. میلاد میرزایی نیز بازیگر جوان دیگری است که جلوی دوربین سریال «شرم» رفته است. میرزایی با ایفای نقش در سریال «بانوی عمارت» شناخته شد.

 

در یکی از شب‌های تابستان به پشت صحنه این سریال رفتیم تا در جریان روند تولید آن قرار بگیریم؛ «شرم» یک درام اجتماعی است. فاطمه گودرزی، سید مهرداد ضیایی و الهام طهموری آن شب برای ضبط در لوکیشن حضور داشتند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال شرم

 

لوکیشن سریال یک خانه حیاط دار در منطقه شهرک غرب بود که این منزل در قصه به فاطمه گودرزی بازیگر کاراکتر «پوران» تعلق دارد.

 

با توجه به اینکه باکس سریال برای تلویزیون مهم است و فصل پاییز هم مخاطبان بیشتر پیگیر سریال‌ها هستند، مسئولان شبکه سه هم سرمایه گذاری جدی روی این سریال کردند تا اواخر مهر ماه روی آنتن برود.

 

زمانی که در حال گفتگو با عوامل بودیم، علی فروغی مدیر شبکه سه و مهدی آذر پندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه برای پیگیری جزئیات ساخت و گفتگو با عوامل این مجموعه حضور پیدا کردند.

 

علی فروغی از لوکیشن بازدید کوتاهی کرد و در جمع دوستانه با عوامل سریال گفتگو کرد. حوالی ساعت ۲۱ تصویربرداری بخشی از سریال را ضبط کردند. کاوری (کارگردان) پشت مانیتور نشست. صحنه‌ای که قرار بود تصویربرداری شود، متعلق به قسمت نهم و اوایل پاییز بود. در فیلمنامه این صحنه بارانی است و عوامل به وسیله آبپاش‌های هوایی به طول ۷ متر لوکیشن را بارانی کردند تا این صحنه را تصویربرداری کنند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال شرم

 

در سریال شرم پایان‌های غیر منتظره وجود دارد که قسمت مهمی از سریال محسوب می‌شود و به تدریج وجوهی از شخصیت‌های قصه را آشکار می‌کند.

 

بعد از یک هماهنگی در پشت و جلوی دوربین دستیار کارگردان سه دو یک گفت و تصویربرداری را شروع کردند. پاسخ مشترک بازیگران و کارگردان به سوالِ ما از تم سریال این است: «سریال شرم یک ملودرام اجتماعی است که داستان آن تلخ نیست؛ ملودرام همیشه ویژگی اشک انگیز بودن را دارد، اما شرم فضای تلخی ندارد»

 

در ادامه گفت و گویی با عوامل و بازیگران سریال داشتیم که آن را می‌خوانید:

 

پوروزیری تهیه کننده سریال درباره شروع ساخت سریال «شرم» گفت: از سال گذشته پیش تولید سریال شرم را آغاز کردیم. تصمیم داشتیم قبل از عید آن را کلید بزنیم؛ اما با شیوع کرونا شرایط تغییر کرد و اواخر اردیبهشت ماه سریال را کلید زدیم.

 

وی ادامه داد: سریال شرم ملودرامی اجتماعی است. نیمه اول آن در ۱۰ سال پیش روایت می‌شود و در ادامه ۲۰ قسمت حال و هوای امروزی را دارد.

 

تهیه کننده شرم عنوان کرد: کرونا کار ما را سخت کرده و زمان بیشتری از بچه‌های ما می‌گیرد. تقریبا بیشتر لوکیشن‌ها را از قبل آماده کرده ایم. برای انتخاب بازیگران ترجیح ما این بود که حس نوستالژیک به کار بدهیم.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال شرم

پوروزیری درباره حضور ناتمام مرحوم سیروس گرجستانی در این سریال گفت: زمانی که خبر فوت آقای گرجستانی را شنیدیم، قاعده کار این بود که متوقف شویم؛ اما در شرایط جنگی بودیم و نمی‌توانستیم پیشروی نکنیم. مجبور بودیم راهمان را ادامه بدهیم. ما حدود ۲۰۰ دقیقه را با سیروس گرجستانی ضبط کرده بودیم و گزینه‌های مختلفی برای ادامه نقش داشتیم. به هیچ وجه حاضر نبودیم حذف نقش را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: صادقانه می‌خواستیم به مردم بگوییم که یک بازیگر جایگزین ایشان شده است. برای همین آقای طهمورث را انتخاب کردیم. اولین بار آقای گرجستانی در تئاتر معرکه در معرکه اقای طهمورث حضور داشتند و آنجا خوش درخشیدند.

 

این تهیه کننده درباره انتخاب نام سریال اظهار کرد: هر کدام از ما اگر از روزی که گذراندیم شرمسار نباشیم، روز درستی بوده است. گناه هیچ وقت شما را رها نمی‌کند و یک روزی یقه شما را می‌گیرد؛ برای همین این نام را برگزیدیم.

 

پوروزیری بیان کرد: ۸۰ درصد تصویربرداری انجام شده و ما قول دادیم ۲۷ مهرماه روی آنتن برویم. مراحل فنی هم همزمان صورت می‌گیرد و فعلا ۶ قسمت نهایی شده است.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال شرم

 

کاوری کارگردان سریال شرم هم گفت: سعی داریم در یک فضای شهری با قصه و فیلمنامه، باورپذیری مخاطب را تحت تاثیر قرار دهیم. در سریال شرم شخصیت‌های جدید در موقعیت‌های تازه قرار می‌گیرند، اگر اقبال ما بلند باشد تماشاگر با آن ارتباط برقرار می‌کند. آدم‌های قصه ما راز دارند و تماشاگر ما از آن خبر دارد و این موضوع جذابش می‌کند.

 

وی درباره انتخاب بازیگران گفت: دنبال این بودیم که بازیگرانی را کنار هم بگذاریم که برای تماشاگر خاطره انگیز باشند. بر اساس فرمول شخصی که دارم بازیگرانم را انتخاب کردم و جواب هم گرفتم.

 

این کارگردان افزود: زمانی که بازیگران دور هم جمع شدند می‌دیدیم بیشتر آن‌ها ستاره‌های سینما بودند و کار سینما را از آن‌ها یاد گرفتیم. برای انتخاب بازیگران شرم دنبال آدم‌های خاطره ساز بودیم.

 

کاوری اظهار کرد: البته از بازیگران جدید هم استفاده کرده ایم؛ چرا که چهره تازه برای مخاطب جذاب است. البته در سریال بیشتر بازیگران میانسال هستند و چهره تازه‌ای نمی‌توانستیم در میان آن‌ها انتخاب کنیم.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال شرم

 

الهام طهموری بازیگر سریال شرم درباره نقشش گفت: من کاراکتر لعیا را در سریال شرم بازی می‌کنم. کاراکتری که اتفاقات مختلفی مثل بیماری، عشق، شک و... را تجربه می‌کند.

 

وی ادامه داد: این تجربه دوم همکاری من با آقای کاوری بعد از سریال وارش است. خوبی کار کردن با ایشان نسبت به بقیه این است که بازیگردان خوبی هم هست.

 

بازیگر سریال «وارش» درباره اینکه این نقش هم مثل وارش با استقبال مواجه می‌شود، گفت: زمانی که فیلمنامه سریال «وارش» را خواندم، دیوانه نقش وارش شدم. حاضر هستم دوباره آن را تجربه کنم.

 

وی افزود: همین امر ادامه کار را برای من سخت کرد. پیشنهاد‌هایی داشتم که قبول نکردم، اما کاراکتر لعیا در سریال «شرم» ابعاد مختلفی داشت که برای بازی وسوسه شوم.

 

طهموری اظهار کرد: حضور آقای کاوری به عنوان کارگردان و بازیگران مقابلم آقای پورعرب و خانم گودرزی تجربه خوبی برای من بود و جهان دیگری از بازیگری روی من باز شد.

 

عوامل سریال شرم شب کار بودند و ما ساعت ۲۳ لوکیشن سریال را ترک کردیم؛ اما عوامل سریال تا پاسی از نیمه شب باید در لوکیشن می‌ماندند.

 

سریال «شرم» بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید فرهادی ساخته می‌شود. بازیگرانی، چون ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سید مهرداد ضیایی و سیاوش طهمورث که به تازگی جایگزین مرحوم سیروس گرجستانی شده، در این سریال حضور دارند.

 

سریال «شرم» یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز سیمافیلم است. عوامل این سریال عبارتند از:

 

تهیه کننده: امیرمهدی پوروزیری، کارگردان: احمد کاوری، فیلمنامه نویس: سعید فرهادی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا رجایی مقدم، مدیر صدابرداری: فرخ فدایی، مجری طرح: وحید معدنی، مدیر برنامه ریزی و مشاور پروژه: حسن لفافیان، تدوین: رضا کردبچه، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرام پور، مدیر صداگذاری: مهدی جمشیدیان، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، مدیر تولید: داوود معدنی، عکاس: معین باقری، مشاور رسانه ای: علی مرادخانی

 

 الهام قبادی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------