آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» / امیرحسین مقصودلو: صاحب سایت شرط‌بندی نبودم؛ فقط تبلیغش می‌کردم

متهم در پاسخ به اتهامش درباره تبلیغ قمار و شرط‌بندی مدعی شد: صاحب سایت شرط‌بندی نبودم. صاحبان سایت شرط بندی مشخص هستند. من…

جنجالی‌ترین فیلم جشنواره فجر ۳۷ در آستانه اکران



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلم جشنواره فجر
با وجود تعطیلی سینماهای سراسر کشور به تازگی محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» از اکران قریب و الوقوع این فیلم که از بهمن ماه سال گذشته پروانه نمایش خود را دریافت کرده خبر داد. 

 بازگشایی سینما‌ها به تاریخ اول تیر ماه سال جاری موافقان و مخالفان خاص خود را داشت، برخی این اقدام را زود می‌دانستند و نسبت به رعایت بهداشت احساس نگرانی می‌کنند، برخی نیز بازگشایی سینما‌ها را بلامانع دانسته و آن را امری طبیعی در ایام پساکرونا اعلام کردند. 

 

سینماها با اکران دو فیلم موفق جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هشتم آغاز شد، «شنای پروانه» و «خوب بد جلف» هر دو در جشنواره فیلم فجر موفقیت هایی را به دست آورده بودند، همه بر آن بودند که اکران این دو فیلم می تواند جان تازه ای بر بدنه سینما بدمد اما پیش بینی ها درست نبود و این دو اثر در مجموع به اندازه یک فیلم کم فروش سال گذشته هم فروش نداشتند. 

 

در این میان اما هیچ پیش بینی درست از کار در نیامد، فیلمهای زیادی بعد از بازگشایی سینماها اکران شدند و هیچکدام نتواستند به فروش خوبی دست پیدا کنند، از سویی با شروع موج سوم کرونا بار دیگر سالنهای سینما بسته شد تا اندک فروشی که نصیب سینماگران می شد هم از بین برود. 

 

حال نزدیک به دو هفته از تعطیلی دوباره سینماها می گذرد، این تعطیلی منتقدان فراوانی دارد، بسیاری می گویند که در شرایطی که تمامی مشاغل به راحتی به کارشان ادامه می دهند دلیل تعطیلی سینماها مشخص نیست، از سویی سینماداران هم اطمینان می دهند که تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا به کرونا نداشته اند و پروتکلهای در سالنهای سینما به خوبی رعایت شده است. 

 

با وجود تعطیلی سینماهای سراسر کشور به تازگی محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» از اکران قریب و الوقوع این فیلم که از بهمن ماه سال گذشته پروانه نمایش خود را دریافت کرده خبر داد. این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و در همان زمان نیز به دلیل موضوع خود موافقان و مخالفان فراوانی را با خود همراه کرد. 

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلم جشنواره فجر

«دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان شاید یکی از حاشیه سازترین آثار سینما طی دو سال گذشته بوده که بارها تا آستانه اکران رفته اما هنوز روی پرده نقره ای نرفته است. رضا زهتابچیان کارگردان جوان سینمای ایران نخستین تجربه کارگردانی و نویسندگی خود در عرصه سینما را پشت سر می گذارد. کارگردانی که به واسطه حضور بازیگرانی خوش نام حال به دنبال موفقیتی بزرگ در ابتدای راه خود است.

 

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» آمده است: فقط یک فیلم پنج دقیقه‌ای می‌خواستم تا بعدا بتونم از زنم و دخترم دفاع کنم، ولی امونم ندادند... صدای آژیراشون داره نزدیک‌تر می‌شه... الان مثل مور و ملخ می‌ریزن اینجا.

 

لیندا کیانی، امیر آقایی، حسین پاکدل، حمیدرضا پگاه از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند. حضور حمیدرضا پگاه بازیگر گزیده کار سینما و تلویزیون در این فیلم اتفاق جالبی محسوب می‌شود.

 

دیدن این فیلم جرم است! به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه یک فیلم سیاسی است که دریافت پروانه ساخت آن نیز مراحل پر پیچ و خمی داشته و به ماجرای یک گروگانگیری می‌پردازد.

 

امیر آقایی بازیگر این فیلم بعد از انتشار تصویر خود در این فیلم نوشت: "آرام، با خشمی فروخورده، سرش را گرفتم، و گوشش را نزدیک کشیدم: نشنیدی چی گفتم؟... تمومش کن! اشک بر گونه‌اش دوید و شعله‌اش مرا در بر ‌گرفت. نباید مجاب می‌شدم... دیدن این فیلم جرم است.

 

حمیدرضا پگاه بازیگر این فیلم اما از حضور در آن اعلام نارضایتی کرد و گفت: فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است فیلم بدی نیست اما با ایده آل من خیلی فاصله دارد. نمیدانم مخاطب چه نظری دارد و باید دید بعد از اکران عمومی چه نظری در مورد فیلم دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------