فهرست فیلم‌های کارلووی‌ واری تکمیل شد/ ۲ فیلم ایرانی در جشنواره



 فیلم‌های کارلووی‌ واری ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۲۱ با تکمیل اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره از ۲ فیلم ایرانی نیز در فهرست خود یاد کرد. 

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، جشنواره فیلم کارلووی واری امسال که با ۷ هفته تاخیر برگزار می‌شود، روز پیش فهرست فیلم‌های حاضر در این دوره را تکمیل کرد.

 

«قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی ۲ فیلم ساخته کارگردان‌های ایرانی هستند که در بخش افق‌های جشنواره فیلم کارلووی‌ واری ۲۰۲۱ به نمایش در می‌آیند.

 

«قصیده گاو سفید» چهار اکران دارد و در روزهای ۲۰، ۲۱، ۲۳ و ۲۷ آگوست به نمایش در می‌آید و فیلم «جاده خاکی» نیز روزهای ۲۰، ۲۲، ۲۶ و ۲۷ آگوست دیده می‌شود.

 

«بین دو دنیا» از فرانسه ساخته امانوئل کریر با بازی ژویت بینوش، «نقطه فروپاشی» ساخته مایکل کورتیز از آمریکا محصول ۱۹۵۰، «کفرناحوم» ساخته نادین لبکی محصول ۲۰۱۸ از لبنان و فرانسه و آمریکا، «اتاقک شماره ۶» ساخته جوهو کوسمانن از فنلاند و آلمان محصول ۲۰۱۱، «کنفرانس» ساخته ایوان توردوفسکی از روسیه محصول ۲۰۲۰، «یک کیارا» ساخته جوناس کارپینانو محصول ۲۰۲۱ از ایتالیا، «ماشین من را بران» ساخته ریوسوکی هاماگوچی ساخته ۲۰۲۱ از ژاپن، «استخدام کننده و استخدام شونده» ساخته انوئل نیتو زاس از مجارستان محصول ۲۰۲۱، «پرها» ساخته عمر الزهیری محصول فرانسه و مصر ۲۰۲۱، «اولین اصلاح شده» ساخته پل شریدر با بازی ایتن هاوک محصول ۲۰۱۷، «ارواح» ساخته آزرا دنیس اوکیاف از ترکیه محصول ۲۰۲۰، «شوالیه سبز» ساخته دیوید لاوری محصول ۲۰۲۱ آمریکا، «بره» ساخته والدمار یوهانسن از فنلاند محصول ۲۰۲۱، «سرزمین پسرها» ساخته کلادیو کوپلینی از ایتالیا محصول ۲۰۲۱، «آخرین و اولین مردان» ساخته یوهان یوهانسن از فنلاند مصول ۲۰۲۰، «خاطره» ساخته آپیچاتپونگ ویراستوکول از کامبوج محصول ۲۰۲۱، «آینه‌ها در تاریکی» ساخته سیمون هولی از جمهوری چک محصول ۲۰۲۱، «جاده مالهالند» ساخته دیوید لینچ محصول ۲۰۰۱ آمریکا، «نادیا، پروانه» ساخته پاسکال پلانته از کانادا محصول ۲۰۲۰ و «نه» ساخته دیتریش بروگه‌مان از آلمان محصول ۲۰۲۱ از جمله فیلم‌هایی هستند که این دوره در بخش‌های مختلف اکران می‌شوند.

 

در پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری ۳۲ فیلم برای اولین بار اکران می‌شوند.

 

این جشنواره کارش را با نمایش «زاتوپک» ساخته دیوید اوندریک درباره امیل زاتوپک برنده ۴ مدال المپیک و مهم‌ترین چهره ورزشی تاریخ جمهوری چک شروع می‌کند که ۲۰ آگوست به نمایش درمی‌آید.

 

این دوره همچنین از بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی که بنیادی غیرانتفاعی است و ۱۹۹۰ تاسیس شده تا از تاریخ تولید فیلم و بازیابی آنها حمایت کند و تاکنون بازسازی بیش از ۹۰۰ اثر کلاسیک سینما را انجام داده با نمایش ۱۰ فیلم از این مجموعه تجلیل می‌کند.

 

در بخش رقابتی ۱۲ فیلم جای دارند که اسامی آنها پیشتر اعلام شده بود و فیلم‌هایی از جمهوری چک، بریتانیا، آلمان، کانادا، صربستان، ایتالیا و کرواسی را شامل می‌شود. فیلم‌های بخش رقابتی شرق تا غرب نیز پیشتر تعیین شده بودند.

 

جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۲۱ با ۷ هفته تعویق به دلیل شیوع کرونا از ۲۰ تا ۲۸ آگوست (۲۹ مرداد تا ۶ شهریور) برگزار می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------