سیمای جدی «نون. خ» در سینمای ایران



نون. خ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
نگاهی به 5 نقش مهم غیرکمدی در کارنامه سعید آقاخانی، به بهانه انتشار فیلم «خون شد» در نمایش خانگی.

 به گزارش خراسان؛ دیروز فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی، پس از اکران در سالن‌های سینما در نمایش خانگی منتشر شد. بازیگر نقش اصلی این فیلم سعید آقاخانی است که با شخصیت «فضلی»، یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایش را تجربه کرده است. او برخلاف تلویزیون، در سینما بیشتر نقش‌های جدی بازی کرده و در کارنامه‌ سینمایی‌اش فیلم‌های غیرکمدی مختلفی دیده می‌شود. به بهانه انتشار «خون شد»، نگاهی داشته‌ایم به مهم‌ترین نقش‌های جدی سعید آقاخانی و دستاوردی که برای او داشته‌اند.

 

«خداحافظی طولانی» با «یحیی»

یکی از مهم‌ترین نقش‌های جدی سعید آقاخانی، نقش «یحیی» در فیلم «خداحافظی طولانی» اثر فرزاد موتمن است که نقطه عطفی در کارنامه او محسوب می‌شود. این بازیگر سال 93 پس از ایفای نقش در چند فیلم کمدی، در فیلم موتمن نقش چالش‌برانگیزی را تجربه کرد.

 

«یحیی» مردی بود که از اتهام قتل همسرش تبرئه می‌شود، اما پس از این اتفاق باز هم اطرافیانش او را در مرگ همسرش مقصر می‌دانند و او را طرد می‌کنند. سعید آقاخانی که پیش از این بیشتر در نقش شخصیت های بامزه دیده شده بود، به خوبی عذاب وجدان «یحیی»، تنهایی و قربانی بودن او را در فیلم به نمایش گذاشت و بازی باورپذیری در این نقش داشت. سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌وسومین جشنواره فجر، جایزه تلاش او در این فیلم بود.

 

نقش سخت و چالشی در «اروند»

آقاخانی پس از «خداحافظی طولانی»، باز هم نقشی جدی را پذیرفت و در فیلم دفاع مقدسی «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی بازی کرد. او در این فیلم در نقش یک جانباز اعصاب و روان ظاهر شد و با شخصیت «یونس» مخاطبان را غافلگیر کرد. آقاخانی در این فیلم با بازی خوب خود مشکلات روحی و روانی این شخصیت را به نمایش گذاشت و خیلی خوب از پس ایفای نقش سخت خود برآمد. این فیلم جایزه ویژه هیئت داوران سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فجر را دریافت کرد.

 

حضور کوتاه اما چشمگیر در «قسم»

یکی از آخرین آثار غیرکمدی که سعید آقاخانی به واسطه آن روی پرده سینما دیده شده، فیلم «قسم» ساخته محسن تنابنده است. هرچند که او در این فیلم حضور کوتاهی دارد و نقش اصلی نیست، اما حضور موفقی در فیلم دارد. «خسرو» خواهر همسر خود را به قتل رسانده، اما کسی از این موضوع اطلاع ندارد و همه فامیل قصد دارند در مراسم قسامه به قتل او توسط همسرش قسم بخورند. «خسرو» سعی می‌کند همسرش را از قصاص مردی که همه تصور می‌کنند قاتل است ، بازدارد اما تلاشش بی‌نتیجه می‌ماند. سعید آقاخانی در همان حضور کوتاه موفق می‌شود توجه مخاطب را به شخصیت و بازی خود جلب کند.

 

بازی باورپذیر در «بنفشه آفریقایی»

یکی دیگر از نقش‌های ویژه و مهمی که سعید آقاخانی بازی کرده، نقش «رضا» در فیلم «بنفشه آفریقایی» اثر مونا زندی حقیقی است. شخصیت او در این فیلم مرد آرام و درون گرایی است که با «شکوه» همسر خود در حال گذران زندگی است، اما «شکوه» تصمیم می‌گیرد «فریدون» همسر سابق خود را از خانه سالمندان به خانه خود بیاورد. «رضا» با این تصمیم موافقت می‌کند، اما گاهی به تصمیم خود شک می‌کند و درگیر چالش‌هایی می‌شود. سعید آقاخانی به خوبی درگیری‌، شک و تردیدهای «رضا» را با شخصیت درون گرا و کم‌حرف خود نشان می‌دهد و مخاطب را با خود همراه می‌کند.

 

تجربه نقش یک قهرمان در «خون شد»

سعید آقاخانی در فیلم «خون شد» نقش مردی به نام «فضلی» را ایفا می کند که پس از آزادی از زندان متوجه می‌شود خانواده‌اش در نبود او دچار مشکلات زیادی شده‌اند. «فضلی» مانند یک قهرمان تصمیم می‌گیرد که به تنهایی مقابل همه بایستد و خانواده‌اش را نجات دهد.

 

او برای نجات آن‌ها تا پای جان جلو می‌رود و فداکاری می‌کند. «فضلی» دارای ویژگی‌های قهرمان‌های محبوب آثار کیمیایی مانند فداکاری، عشق و غیرت و تعصب نسبت به خانواده است و سعید آقاخانی در این نقش متفاوت بازی نسبتا خوبی دارد. «خون شد» نوروز امسال به نمایش درآمد و با فروش تقریبا 195 میلیون تومانی در گیشه اکران خوبی را تجربه نکرد و در نهایت موفقیت ویژه‌ای را برای آقاخانی رقم نزد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------