۱۱ هیولای فیلم‌های ترسناک کریسمس



فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

همه فیلم‌های ترسناک کریسمس را دوست دارند و لیست این قبیل فیلم‌ها هم آن‌قدر طولانی هست که بتوانند تمام شب‌های دسامبر را پر کنند. در این لیست ما یازده هیولای محبوب کریسمس را که در فیلم‌های ترسناک کریسمسی حضور داشتند معرفی می‌کنیم: هیولاهایی در قالب اسباب‌بازی‌ها، هدیه‌ها و درختان کریسمس کشنده.

 

۱) بابانوئل در فیلم‌های مختلف

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

بیایید با رفیق چاق قرمزمان شروع کنیم که بارها به هیبت قصاب در فیلم‌ها حاضر شده. در طول فیلم‌هایی از قبیل شب بی‌صدا، شب مرگ‌آور (Silent Night, Deadly Night) و دنباله‌های آن، قصه‌هایی از سرداب (Tales From the Crypt)، نحسی کریسمس (Christmas Evil)، صادرات نادر: داستانی از کریسمس (Rare Exports: A Christmas Tale) و مجموعه‌های تلویزیونی از قبیل داستان‌های ترسناک آمریکایی (American Horror Stories) پیرمرد مهربان شب‌های کریسمس آنقدر جنازه روی هم تلنبار کرده است که دست‌کمی از قاتلان جانی مانند مایکل مایرز و سنت نیک نداشته باشد. همه می‌دانیم چطور اتفاق می‌افتد: وقتی خوابیم به سراغمان می‌آید. او می‌داند که ما کی می‌خوابیم.

 

۲) کرامپوس در فیلم کرامپوس (Krampus)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مایکل دوگرتی کارگردان و نویسنده‌ی فیلم‌هایی مانند «گودزیلا: پادشاه هیولاها» شاید اولین فیلم کریسمس را ساخت که شامل این سوال بود: «چه نوع بزی روی دو پای عقب خود راه می رود؟» جواب را امروز همه می‌دانیم: کرومپوس. هیولایی که دوگرنی آن را از افسانه‌های فولکلور اروپایی الهام گرفته ولی خودش به آن ارتشی از اسباب‌بازی‌ها و کوکی‌های قاتل داد؛ شامل جک جعبه‌ای که عنوانی در این لیست برای خودش دارد. فیلم کرامپوس با لیست بازیگران برجسته که تونی کولت در صدر آن قرار دارد، باعث شد که هرگز فراموش نکنیم که اگر رسومات و اهمیت تعطیلات کریسمس را فراموش کنیم، هیولایی نیمه‌انسان نیمه‌بز ظاهر خواهد شد و گناهکاران را کشان‌کشان تا جهنم خواهد برد.

 

۳) گرملین‌ در فیلم گرملین‌ها (Gremlins)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

وقتی حیوان خانگی جدید شما مجموعه‌ای از قوانین سختگیرانه را برای شما تعیین می‌کند، بهتر است که آن‌ها را رعایت کنید. البته که اگر بیلی (زک گالیگان) این اصل را رعایت می‌کرد، ما از کتک‌کاری‌هایی لذت‌بخش محروم می‌شدیم که وقتی مجموعه‌ای از موجودات مکار، حیله‌گر، بی‌رحم و بامزه خانه‌اش را تصرف کردند اتفاق افتاد.

 

۴) اوگی بوگی در انیمیشن کابوس قبل از کریسمس (The Nightmare Before Christmas) 

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

وقتی جک اسکلینگتون به این نتیجه رسید که برای تصاحب کریسمس لازم است بابانوئل را بدزدد، دزدهای کوچکی که برای این‌کار در نظر گرفته بود نتوانستند نقشه‌ی او را دقیق اجرا کنند و بابانوئل را به‌جای بردن به امنیت نسبی شهر هالوین پیش اوگی بوگی بردند. بدجنس‌ترین مرد آن اطراف به شکل گونی بزرگی پر از حشرات با عادت‌های ناخوشایند قماربازی که احساسات واقعاً بدی را منتقل می‌کرد.

 

۵) قاتل بابانوئل در فیلم تا کریسمس بازش نکن (Don’t Open Till Christmas)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

همین الان با بابانوئل‌های قاتل آشنا شدیم اما یک نفر هم هست که تمام کسانی را که لباس بابانوئل پوشیده باشند به قتل می‌رساند. شخصیت منفی فیلم که مسلح به تنفری عمیق از کریسمس (ترامای کودکی) و تعدادی سلاح تیز، زوجی را در ماشین شخصی‌شان، بابانوئلی را درحال اجرای نمایش در میهمانی و بابانوئل دیگری را درحال کبابی کردن بلوط‌ها روی آتش به قتل می‌رساند… و این‌ها تنها در ده دقیقه‌ی ابتدایی فیلم اتفاق می‌افتد. وقتی اسکاتلندیارد پرونده را به دست می‌گیرد، در نقشه‌ای که برای دستگیری قاتل می‌کشند تعدادی از افسران پلیس باید لباس بابانوئل بپوشند.

 

بله به همان اندازه که حدس می‌زنید خون جاری خواهد شد! کریسمس مبارک!

 

۶) پوکا در اپیزود پوکا (Pooka !)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

شبکه ‌hulu  و شرکت Bluhouse توانستند در مجموعه‌ی به‌سوی تاریکی و با ساخت اپیزود پوکا در کریسمس ۲۰۱۸ یک بار دیگر رکوردهای جدید برای فیلم‌های ترسناک با تم هالووین ثبت کنند. کارگردان ناچو ویگالوندو در این فیلم به دنبال جواب این سوال است: چه می‌شود اگر محبوب‌ترین اسباب‌بازی فصل به کابوسی تمام‌عیار تبدیل شود؟ به این ترتیب بازیگر سخت‌کوش (نیاشا هاتندی) که برای پوشیدن لباس پوکا استخدام می‌شود درمی‌یابد که در هزارتویی از وحشت همراه با موجودی با چشمان شیشه‌ای و بدنی پوشیده از خز گیر افتاده است.

 

۷) مرد زنجبیلی در فیلم مرد زنجبیلی (Gingerdead Man)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

هرچند از نظر فنی نمی‌توان این فیلم را فیلم کریسمسی دانست، اما مگر در چه فصل دیگری قرار است با مرد شیرینی زنجبیلی روبرو شوید؟ این فیلم ترسناک-کمدی به تهیه‌کنندگی اسطوره‌ی B-movie، چارلز باند، گری بوسی را در نقش قاتلی بی‌رحم نشان می‌دهد که بعد از اعدام توانسته با استفاده از مخلوط یک سری ادویه از جمله زنجبیل، خون و البته جادوی سیاه دوباره به زندگی بازگردد. البته همانطور که از عرعر کردن بوسی در این نقش مشخص است، او این‌بار کاملا به صورت انسان به زندگی برنگشته. همانطور که روی قوطی ادویه نوشته شده، او حالا کلوچه‌ای بزرگ و عجیب است. شیرینی جهنمی که بی‌صبرانه به دنبال انتقام است.

 

۸) جن دومینیک نازی در فیلم الف‌ها (Elves)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

هرچند این فیلم امروز در مفهوم و اجرا کمی مضحک به نظر می‌رسد اما از لحاظ داستانی از بعضی دیگر فیلم‌های این لیست کمی سیاه‌تر است. بعد از این‌که در اثنای یکی از مراسم آیینی «خواهران ضد کریسمس» جنی اهریمنی و ترسناک و دوستانش احضار می‌شوند، هیتلر تصمیم می‌گیرد برای اولین بار نژادی دورگه از انسان و جن بسازد و نوجوانی باکره به نام کریستن (جولی آستین) در مرکز این طرح قرار دارد. بازیگر گریزلی آدامز «دن هگرتی» با آن ریش مجلل، این‌بار در نقش کارآگاه سابق ظاهر شده که حالا بخت از او رو گردانده و بابانوئل بودن در مرکز خرید را برعهده گرفته. در حالی که جن دیوانه با هدف حامله کردن کریستین (بله درست خواندید!) و به دنیا آوردن هیولایی نازی، او را تعقیب می‌کند این کارآگاه هم درگیر این جنجال‌ها می‌شود.

 

۹) آدم‌برفی قاتل در فیلم جک فراست (Jack Frost)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

داستان جک فراست، فیلم ترسناکی که در سال ۱۹۹۷ اکران شد (نه جک فراست، داستان دلگرم کننده تعطیلات فراطبیعی با بازی مایکل کیتون که در سال ۱۹۹۸ اکران شد) مانند مرد زنجبیلی درباره قاتلی‌ست که در ظاهر موجودی تناسخ پیدا می‌کند که در حالت عادی نماد بی‌خطر و دوست‌داشتنی تعطیلات کریسمس‌ است. با وجود آن‌که این فیلم بیشتر کمدی است تا ترسناک، جک فراست هنوز هم شامل چندین صحنه‌ی قتل است. تعدادی از آن‌ها با قندیل یخ اتفاق می‌افتد و یک مور هم قتل در وان حمام است که از شدّت بی‌مزگی میتواند به‌نوعی تاثیرگذار باشد.

 

۱۰) تماس‌گیرنده شو در فیلم کریسمس سیاه (Black Christmas)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

فرقی نمی‌کند این فیلم محصول سال ۱۹۷۴ را در چه فصلی از سال تماشا می کنید. به‌هرحال این فیلم بسیار ترسناک است. داستان همان داستان همیشگی است که همه بلدیم: دخترانی که با هیجان برای فصل جشن آماده می‌شوند اما تماس‌های تلفنی ناشناسی با آن‌ها گرفته می‌شود و بعد از آن اجساد پیدا می‌شود. حتی ترسناک‌ترین مساله را هم می‌دانیم: تماس‌ها از داخل خانه گرفته می‌شوند.

 

۱۱) درختان کریسمس در انتقام درختی (Treevenge)

فیلم‌های ترسناک کریسمس  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

جیسون ایسنر با ساخت این فیلم و استفاده از زمینه‌ی فیلم کالت و بدنام کانیبال هولوکاست در واقع اعلان جنگ کرده است. فیلم در ادامه به تصویری خشن و عین‌حال خنده‌دار از واقعه‌ای که ظاهرا قطع درختان است از زاویه دید یک درخت تبدیل می‌شود. حتی فریاهای درختان ترسیده نیز ترجمه و زیرنویس می‌شود. بعدش؟ باید منتظر انتقام درختان بود. به‌عنوان فیلم گالن‌های خون، کره‌های چشم از حدقه درآمده و لذت‌های ترسناک دیگر این فستیوال را اضافه کنید تا متوجه شوید در ادامه‌ی فیلم چه می‌گذرد.

 

دیجیکالا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------