آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

خرید و فروش حواله ارز در فضای مجازی ممنوع شد



اخبار,اخبار اقتصادی,خرید و فروش حواله ارز در فضای مجازی
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی را تعیین و در درگاه اینترنتی این کارگروه به نشانی www.internet.ir قرار داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی، مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی را تعیین و در بند «ک» از فهرست مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی در درگاه اینترنتی این کارگروه به نشانی www.internet.ir قرار داد.

 

این مصادیق طی فرآیندهای فنی و کارشناسی از سوی کمیته رصد و پایش قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی ذیل قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه تهیه و به کارگروه تعیین مصادیق محتوای در فضای مجازی پیشنهاد شده بود.

 

این کارگروه در جلسه ۱۱۹ مورخ ۳۰ /۴ /۹۹ به ریاست دادستانی کل کشور مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی را تصویب و طی مکاتبه شماره ۱۴۰ /۱۳۹۹ /۲۲۲۵۸ /۹۰۰۰ مورخ ۶ /۵ /۹۹ ابلاغ کرد.

 

بند «ک» از فهرست مصادیق محتوای مجرمانه با عنوان محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز بدین شرح است:

 

۱. هرگونه عرضه، تبلیغ، ترویج، خرید و یا فروش کالا و یا ارز موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز(ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، آئین نامه اجرایی شناسه کالا و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳، ماده ۱۸، تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل‌های ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ ، ماده ۱۸ مکرر، ماده ۲۲ ، ماده ۲۵، ماده ۲۶ و ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز)

 

۲. هرگونه عرضه، خرید، فروش و یا حواله ارز در فضای مجازی(بند خ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبصره ماده ۲۸ دستورالعمل تأسیس، فعالیت ، نظارت بر صرافی‌ها مصوب ۱۳۹۳ شورای پول و اعتبار)

 

در همین رابطه معاونت امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی مکاتبه‌ای با دبیرخانه کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور، رصد و انعکاس این مصادیق در فضای مجازی اعم از درگاه‌های اینترنتی، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی به دبیرخانه قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه مستقر در دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق این معاونت را خواستار شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------