آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

رئیس اتاق اصناف: پاساژهای دارای سقف بلند و دو در ورود و خروج از شنبه بازگشایی می‌شود/ مجوز فعالیت از ساعت 8 صبح تا 8 شب



اخبار,اخبار اقتصادی,پاساژهای دارای سقف بلند
رئیس اتاق اصناف تهران به تغییر وضعیت شیوع کرونا در تهران از قرمز به نارنجی اشاره کرد و گفت: از فردا، ١٥ آذرماه صاحبان واحدهای صنفی به جز گروه‌های ٣ و ٤ و برخی از پاساژها به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را از سربگیرند.

«قاسم نوده فرهانی» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: پاساژهای دارای سقف بلند و دو درب ورود و خروج از شنبه بازگشایی می‌شود اما پاساژهایی که این شرایط را ندارد به دلیل تجمع و افزایش ریسک ابتلای افراد به ویروس کرونا همچنان بسته می‌ماند.

 

وی ادامه داد: مشاغل گروه ٣ شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی است که در هفته پیش‌رو نیز تعطیل خواهد بود.

 

«نوده فرهانی» خاطر نشان کرد: گروه ٤ نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

 

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران رستوران‌داران هم از ۱۵ تا ۲۱ آذر می‌توانند با یک سوم ظرفیت به مشتریان خود خدمات ارائه دهند؛ در پایان هفته عملکرد فعالان اصناف بررسی می‌شود و چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکرده باشند، دوباره صنوف تعطیل می‌شود.

 

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: هفته آینده نامه‌ای در خصوص بازگشایی آرایشگاه‌های زنانه و قهوه‌خانه‌ها از سوی اتاق اصناف به رئیس ستاد مقابله با کرونا ارسال می‌شود تا در صورت موافقت، صاحبان صنوف با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند فعالیت خود را از سربگیرند.

 

به گفته «فرهانی» اصناف مجاز، طی هفته پیش‌رو از ساعت ٨ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند و ممنوعیت عبور و مرور همچون گذشته از ساعت ٢١ تا ٤ صبح روز بعد برقرار است.

 

وی از شهروندان و کسبه خواست دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را به صورت کامل رعایت کنند تا تهران دوباره به وضعیت قرمز باز نگردد و بار دیگر مغازه‌ها تعطیل نشود.

 

به گزارش ایرنا با تصمیم ستاد ملی کرونا در جلسه ۲۴ آبانماه، پروتکل‌های جدی‌تری جهت اجرا به مدت ۲ هفته از ابتدای آذرماه تصویب شد که هدف اصلی آن به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» بود و بر اساس آن سطوح هشدار در سه مرحله نارنجی، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد.

 

همچنین مقرر شد که اگر سطح هشدار در تهران یا شهرستان‌های دیگر بحرانی گزارش شود، «لاک داون» یا «قرنطینه کامل» مطرح ‌شود اما در سایه مشارکت مردم، تهران پس از این دو هفته از وضعیت قرمز به سطح هشدار نارنجی رسید و از ۱۵ آذر تغییری در محدودیت‌های تجمع‌ها و ترددها اعمال می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------