آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

مجلس سازوکار نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را تعیین کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,ارز دولتی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازوکار نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف ۴ بند (ب) تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

 

بر اساس این مصوبه، منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱ -۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون  صرف تامین معیشت، دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود.

 

در مواردی که دولت نسبت به تخصیص ارز ترجیحی مبادرت می کند، کارگروهی مرکب از رئیس کل بانک مرکزی (دبیر کارگروه)، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط موظفند سیاستگذاری و فرآیند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به گونه ای اجرا و  نظارت کنند که کالاها و خدمات مشمول به هنگام، به اندازه و با قیمت متناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف کننده نهایی برسد.

 

مقامات فوق در اجرای این جز به صورت تضامنی مسئولیت دارند.

 

بانک مرکزی موظف است با همکاری دستگاه‌های یاد شده، به صورت ماهیانه گزارش اجرای این بند از جمله تصریح بر موارد مصرف و دریافت کنندگان ارز ترجیحی، میزان ارز پرداختی، میزان کالاهای وارداتی یا ارز ترجیحی و قیمت آنها را تهیه و به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون‌های ذیربط مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------