آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

معاون سازمان حمایت: کاهش قیمت ۱۰ درصدی در خصوص پنیر اجرایی شد



قیمت لبنیات،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
معاون سازمان حمایت گفت: کاهش ۱۰ درصدی قیمت ۳ قلم کالای پرمصرف لبنی فعلا در مورد پنیر اجرا شده و به بازار آمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "نوده فراهانی" رئیس اتاق اصناف تهران در برنامه تیتر امشب تصریح کرد: ما حلقه آخر زنجیره تولید تا فروش هستیم و مردم، گرانی را از چشم ما می بینند اما گرانی با گرانفروشی تفاوت دارد.

 

او ادامه داد: ما با گرانفروشی که در برخی از صنوف رخ می دهد برخورد می کنیم اما در گران شدن کالاها و تصمیماتی که گرفته می شود، دخیل نیستیم و نمایندگان اصناف در جلسات تصمیم گیری حضور ندارند.

 

نوده فراهانی گفت: تنظیم بازار نیازمند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، حمایت از تولید و رقابت و در مرحله آخر نظارت بر بازار است.بازرسی اصناف بودجه کلانی می خواهد. در تهران حداقل هزار بازرس می خواهیم و الان کمبود داریم اما وقتی عرضه و تقاضا در بازار همخوانی ندارد هرچه بازرسی زیاد باشد سودی ندارد.

 

اگر تامین کالاها بخوبی انجام شود، کمبودی در بازار رخ نمی دهد

در ادامه برنامه موسوی، معاون سازمان حمایت گفت: کاهش ۱۰ درصدی قیمت ۳ قلم کالای پرمصرف لبنی فعلا در مورد پنیر اجرا شده و به بازار آمده است.

 

او افزود: دو قلم محصول دیگری که شامل این کاهش قیمت هستند، بزودی وارد بازار می شوند.

 

معاون سازمان حمایت بیان کرد: اگر تامین کالاها بخوبی انجام شود، کمبودی در بازار رخ نمی دهد. با تامین مکفی در زمینه روغن، می بینیم که اکنون روغن به قیمت مصوب و گاهی حتی کمتر از قیمت مصوب عرضه می شود.

 

او ادامه داد: در بحث مرغ کمبود عرضه داریم به طوری که نیاز شهر تهران روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ است اما شاهد عرضه روزانه حدود ۷۰۰ تن در بازار هستیم.

 

آمار کاهش عرضه مرغ در تهران درست نیست

در ادامه زارع، مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:کالاهایی که کشش قیمتی پائینی دارند، با مقدار کمی کاهش در عرضه، به سرعت و به شدت افزایش قیمت می یابند. بنابر این آماری که در زمینه کاهش عرضه مرغ در تهران ارائه می شود، درست نیست.

 

او ادامه داد:باید همه کمک کنیم که مردم شیرینی اتفاقاتی که می افتد و در آینده نیز رخ خواهد داد، را بچشند.

 

این مقام مسئول گفت: قیمت ۳ محصول لبنی کاهش یافته است. قیمت تخم مرغ حدود 12 هزار تومان در هر شانه کاهش یافته و قیمت مرغ نیز روند نزولی داشته و تقریبا زیر 30 هزار تومان است که چندان غیرمنطقی نیست. این اقدامات مثبتی در جهت تنظیم بازار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------