آغاز عرضه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در برخی جایگاه ها/ فیروزآبادی: حمله سایبری از یک کشور خارجی بود



بنزین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش و ایجاد نرم افزار به صورت آفلاین در برخی جایگاه ها، امکان سوخت گیری با کارت سوخت فراهم شده است.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: تا این لحظه نیمی از جایگاه های سوخت سراسر کشور به مدار بهره برداری بازگشتند و در حال عرضه بنزین با نرخ دوم یعنی 3000 تومان در هر لیتر به مراجعه کنندگان هستند.

 

وی افزود: با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش و ایجاد نرم افزار به صورت آفلاین در برخی جایگاه ها، امکان سوخت گیری با کارت سوخت و استفاده از سهمیه های بنزین 1500 تومانی فراهم شده است.

 

کاهی در پاسخ به اینکه چه جایگاه هایی امکان استفاده از کارت سوخت را دارند، گفت: اینکار در 2 یا 3 جایگاه عرضه در شهر تهران و همچنین در چند جایگاه در دیگر شهرهای بزرگ انجام شده و به موازات برقراری امکان عرضه سوخت در دیگر جایگاه ها در سراسر کشور، تلاش می شود با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش و با بارگذاری نرم افزار به صورت آفلاین در جایگاه های عرضه، امکان توزیع بنزین با نرخ 1500 تومان در دیگر جایگاه ها نیز برقرار شود.

 

 مرکز ملی فضای مجازی: همه پمپ بنزین‌های کشور تا فردا صبح وارد مدار می‌شوند/ حمله سایبری از یک کشور خارجی بود

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: امیدواریم تا فردا صبح همه پمپ بنزین های کشور وارد مدار خدمت رسانی به مردم شوند.

 

«ابوالحسن فیروزآبادی» سه شنبه شب در برنامه ارتباطی شبکه خبر سیما افزود: اختلال در خدمت رسانی پمپ بنزین ها در روز جاری، ویژگی های حمله سایبری داشت و به هیچ وجه این اختلال مربوط به شبکه تولید و یا توزیع سوخت در کشور نبوده است.

 

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهارداشت: خوشبختانه با ورود تیم های کارشناسی راهکارهای مناسبی ارائه شده و هم اکنون ۳۰ درصد پمپ بنزین های کشور به روال عادی کار توزیع بنزین به خودروها را آغاز کرده اند و طبق گزارش کارشناسن حوزه سایبری تا فردا همه پمپ بنزین ها وارد مدار خدمت رسانی می شوند.

 

شایان ذکر است که ساعت ۱۱ صبح امروز به علت حمله سایبری به سیستم توزیع سوخت در پمپ بنزین ها دچار اختلال شد و با تلاش کارشناسان این حوزه از عصر امروز با رفع اختلال در سیستم های یاد شده توزیع سوخت به خودروها در بسیاری از پمپ بنزین های تهران و کشور آغاز شد.

 

وی گفت: حمله سایبری امروز به سامانه هوشمند سوخت از یک کشور خارجی با هدف اختلال در خدمت‌رسانی به مردم انجام شده است.

 

او در ادامه گفت: هنوز زود است برای اینکه اعلام کنیم این حمله از سمت کدام کشور و به چه صورت انجام شده است.

 

وی افزود: با تمهیدات امنیتی که از قبل اندیشیده شده بود،‌ امکان دسترسی به میزان سهمیه افراد وجود ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------