آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

سازمان نظام صنفی کشاورزی: به نظر می‌رسد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده دامی نهایی شده و در حال انجام است



دام زنده،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه شرایط تولید محصولات دامی بسیار نامساعد است، از دولت خواست در زمینه حذف یا عدم حذف ارز ترجیحی با تولیدکنندگان صادق باشد.

به گزارش مهر، "موسی رهنمایی" قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به تجمع دو روز قبل دامداران مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرایط تولید محصولات دامی بسیار نامساعد و بحرانی است.

 

وی با بیان اینکه دامداران توانایی مالی برای تأمین نهاده‌های دامی را ندارند، افزود: از طرفی در بازار آزاد نیز شرایط تعزیراتی ایجاد شده و فروشندگان مانند گذشته نهاده نمی‌فروشند و تولیدکنندگان برای تأمین نهاده‌ها به طور کلی دچار مشکل شده‌اند.

 

این فعال بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارشکنی‌ها در صادرات شیرخشک نیز گفت: قرار بر این بود که تعرفه صادرات شیرخشک که رقمی معادل ۱۶ هزار تومان است، حذف شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده و چند روزی است که مجدداً مباحثی مطرح شده مبنی بر اینکه تعرفه صادرات از ۱۶ هزار تومان به ۴ هزار تومان کاهش یابد.

 

رهنمایی تاکید کرد: کشور ما با مازاد شیرخشک مواجه است و صادرات این محصول می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط نامساعد تولید علوفه به دلیل خشکسالی گفت: به عنوان مثال قیمت ذرت سیلویی که سال گذشته کیلویی ۶۰۰ تومان بوده به ۱,۵۰۰ تومان رسیده و ۲.۵ برابر شده است این مساله در کنار گرانی سایر نهاده‌ها و هزینه‌های تولید شرایط را برای تولیدکننده بسیار دشوار کرده است.

 

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه تجمع دامداران مقابل ساختمان وزارت جهاد در نتیجه به گفتگو و مذاکره با مسئولان این وزارتخانه منجر شد، گفت: ما به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی را ارائه کردیم از جمله ساماندهی وضعیت سامانه بازارگاه و برخورد صادقانه با تولیدکنندگان و از آنان خواستیم مسائل را همانطور که هست با ما در میان بگذارند، به عنوان مثال اگر قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی حذف شود باید ما در جریان باشیم.

 

رهنمایی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهایی شده و در حال انجام است، تاکید کرد: شرایطی که ایجاد شده نشان از این دارد که کار در مرحله نهایی است و دولت باید در این زمینه صادقانه با تولیدکنندگان برخورد کند.

 

وی با تاکید بر اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حساب شده و با برنامه ریزی دقیق باشد، گفت: پیشنهاد ما این است که دولت به ماده ۲۰ قانون نظام جامع دامپروری عمل و محصولات تولیدی دامداران را خرید تضمینی کند در این شرایط خیال تولیدکننده راحت است که محصول تولیدی روی دست او نمی‌ماند یا قیمت آن سقوط آزاد نمی‌کند تا تولیدکننده را دچار مشکل کند.

 

رهنمایی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کاهش قدرت خرید مردم در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اضافه کرد: معیشت مردم که فقط ماست و دوغ نیست، معیشت مجموعه‌ای شامل مسکن، مواد غذایی و سایر کالاهاست که باید مصرف کننده قادر به تأمین آنها باشد بنابراین دولت باید سطح درآمد، قدرت خرید و رفاه مردم را افزایش دهد که در این حوزه نیز باید کارشناسان مربوطه اظهارنظر کنند که چگونه انجام آن ممکن است؟

 

وی همچنین شناسنایی دقیق دهک‌های آسیب پذیر و تحت پوشش قرار دادن آنان را از دیگر اقداماتی دانست که دولت در این زمینه ضروری است، انجام دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------