آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

ورود وزارت صمت به ماجرای نصب برند دوو کره روی محصول ایرانی/ اسنوا ملزم به ارائه مستندات شد



دوو و اسنوا،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
با گذشت چند روز گردان مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به مدیریت شرکت اسنوا خواستار پاسخ این تولیدکنندهپرسش اساسی وزارت صنعت درباره اصالت برند این محصول شده است.

به گزارش تسنیم، اوایل مهرماه امسال بود که برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی در راستای حمایت از تولید داخل و ممنوعیت واردات محصولات کره‌ای نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتند و ایشان هم به‌درستی بر ممنوعیت این واردات تأکید کردند، اما متأسفانه برخی تولیدکنندگان داخلی که باید در خط مقدم حمایت از برند ایرانی باشند، بعضاً در این موضوع خودشان چالش‌زا شدند و برای اینکه کالای خود را بفروشند، یا خدای نکرده با قیمت بالاتری به مصرف‌کننده عرضه کنند، به‌روی کالای تولید داخل مارک خارجی نصب می کردند، این در حالی است که تولیدکننده باید اولین مبلّغ مارک و برند ایرانی باشد.

 

انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان  نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد:  ورود لوازم خانگی با برند های کره ای به داخل کشور و عرضه آن در بازار بعد از اعمال ممنوعیت  واردات، قاچاق محسوب شده و خرید و فروش آن ممنوع است. همچنین لوازم خانگی تولید داخل که به هر نحو با برچسب برند خارجی در بازار عرضه می شوند نیز فاقد اصالت خارجی و فاقد تکنولوژی روز شرکت صاحب برند خارجی هستند.

 

در پاسخ به ابهامات وارده بر نصب برند دوو بر روی محصولات ایرانی، محمد حسین فهیمی، مدیرعامل این گروه صنعتی طی یک نشست خبری گفت: شاید دوستان سوءبرداشتی دارند که ناشی از اطلاعاتی بوده که در اختیار آنها قرار گرفته است. برند دوو برند خارجی است که در داخل کشور تولید می‌شود، اینطور نیست که تنها نمایندگی فروش داشته باشیم.

 

وی در پاسخ به اینکه در صورت محکوم شدن دولت کره جنوبی و خرید دوو چطور قرارداد استفاده از برند را منعقد کرده‌اید، گفت: مالکیت برند دوو به ما بازگردانده نشد ولی به علت تحریم‌ها می‌خواستند پول ما را پرداخت نکنند که محکوم به پرداخت این پول شدند. این پول درحال بازپس‌گیری است. البته ما برند دوو را اجاره کرده‌ایم اما مواردی مانند ال جی و سامسونگ در ایران تنها نمایندگی فروش داشتند.

 

با توجه به صحبت های مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب این واحد تولیدی برند دوو را اجاره کرده است و خبری از استفاده از تکنولوژی کره ای در محصولات نیست بلکه داخلی سازی صورت گرفته و این تولیدکننده بر روی محصولی که تا 75 درصد داخلی شده، نام برند کره ای درج می کند. این در حالی است که مصرف کننده ایرانی با تصور اینکه برند کره ای خریداری می کند هزینه بیشتری را نسبت به تولید ایرانی پرداخت می کند اما در عمل او جنس ایرانی را با برند اجاره ای دوو خریداری کرده است.

 

همزمان با این اظهارنظرها و با تشدید انتقادات به درج برند دوو بر روی محصول ایرانی، سازمان حمایت به این موضوع  ورود پیدا کرد و با ارسال نامه ای به نیارکی معاونت صنایع وزارت صنعت خواستار پیگیری این موضوع توسط معاونت صنایع وزارت صنعت شده است.

 

در این نامه سازمان حمایت حقوق و مصرف کنندگان با طرح 4 سوال از معاون صنایع وزارت صمت  خواستار شفاف سازی شد و اعلام کرده است  با توجه به ابهاماتی که در خصوص تولید این گروه از محصولات در داخل کشور با درج لوگوی خارجی وجود دارد آیا سایر تولیدکنندگان نیز می توانند از لوگوی خارجی استفاده کنند. 

 

با گذشت چند روز  گردان مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به مدیریت شرکت اسنوا خواستار پاسخ این تولیدکننده به 4 پرسش اساسی وزارت صنعت شده است.

 

در متن نامه گردان به شرکت اسنوا آمده است مستندات این 4 پرسش باید اعلام شود:

1-قراردادهای فی مابین شرکت اسنوا و شرکت خارجی دوو جهت امکان استفاده از برند دوو

 

2-تأییدیه قراردادهای اشاره شده توسط سفارت کره جنوبی در ایران

 

3- ترجمه رسمی کلیه مدارک و مستندات

 

4-تأیدیه های اخذ شده از مراجع و سازمان های مرتبط با استفاده از برندهای خارجی در داخل کشور

 

دوو و اسنوا،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------