آمریکا ذخایر نفت استراتژیک خود را روانه بازار می‌کند



ذخایر نفتی آمریکا،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه از آزاد کردن حجم بی‌سابقه ذخایر نفت آمریکا برای استفاده جاری در بازار انرژی این کشور خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه از آزاد کردن حجم بی‌سابقه ذخایر نفت آمریکا برای استفاده جاری در بازار انرژی این کشور خبر داد.

 

بایدن همچنین از اقدامات دیگری برای افزایش عرضه نفت در بازار از جمله مجازات شرکت‌هایی که تولیدات خود را افزایش نداده اند، خبر داد.

 

گفته شده این گام‌ها تلاشی برای کاهش قیمت نفت و گاز در بازار انرژی جهانی است. بایدن در این ارتباط گفت: «قیمت های ما به دلیل اقدامات پوتین (رئیس جمهور روسیه) در حال افزایش است. عرضه کافی وجود ندارد و نکته اصلی این است که اگر ما می‌خواهیم قیمت گاز کمتری داشته باشیم باید در حال حاضر عرضه نفت بیشتری داشته باشیم.»

 

رئیس جمهور آمریکا افزود: «بودجه خانواده شما برای پر کردن یک مخزن است و هیچ یک از آنها نباید به اعلان جنگ توسط یک دیکتاتور بستگی داشته باشد.»

 

گفته شده میزان آزادسازی منابع استراتژیک نفت آمریکا، ۱۸۰ میلیون بشکه نفت خواهد بود. مقامات کاخ سفید گفتند که این تصمیم با هماهنگی متحدان ایالات متحده در خارج از کشور، از جمله در اروپا اتخاذ شد، اگرچه مقامات از بیان اینکه آیا کشورهای دیگر نیز از ذخایر خود نفت آزاد می‌کنند یا خیر، خودداری کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------