انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲/ ریحانا برای اولین‌بار در لیست میلیاردرهای دنیا



ایلان ماسک،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
نشریه فوربس اخیرا سالانه ثروتمندترین افراد جهان را به‌روزرسانی کرده و شاهد تغییر نام‌ها و جایگاه در این فهرست هستیم.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، نشریه فوربس اعلام کرد که پس از 4 سال حضور جف بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک حالا توانسته جای وی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد.

 

ثروت ایلان ماسک بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس، 68 میلیارد دلار رشد کرده و به 219 میلیارد دلار رسیده است.

 

دلیل رشد ثروت ماسک بالا رفتن ارزش 33 درصدی سهام تسلا بوده است. حالا ثروت خالص ماسک 48 میلیارد دلار بیشتر از جف بزوس بنیانگذار شرکت فروش اینترنتی آمازون و عنوان‌دار ثروتمندترین فرد جهان در 4 سال گذشته است.

 

جف بزوس هم اکنون دومین فرد ثروتمند جهان است و دلیل آنکه جایگاه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده، کاهش سه درصدی ارزش سهام آمازون بوده است.

 

برنارد آرنو، ثروتمند فرانسوی و مالک چند برند لوکس نیز هم اکنون با 158 میلیارد دلار دارایی خالص در جایگاه سومین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

 

بر اساس محاسبات موسسه فوربس دارایی خالص میلیارد‌های جهان هم اکنون 12.7 تریلیون دلار است که 400 میلیارد دلار کمتر از سال 2021 است. هم اکنون 2668 فرد در جهان بیش از یک میلیارد دلار که 735 نفر از آنها آمریکایی و 697 نفر هم چینی هستند، 83 نفر از این افراد هم اهل روسیه هستند.

 

 ریحانا برای اولین‌بار در فهرست میلیاردرهای دنیا

ریحانا و پیتر جکسون برای اولین بار در سال 2022 به لیست میلیاردرهای فوربس پیوستند.

 

این ستاره پاپ و کارگردان ارباب حلقه ها امسال در کنار سایر بازیگران هالیوود از جمله کانیه وست و جی زی وارد رتبه بندی شد.

 

ارزش ریحانا توسط فوربس 1.7 میلیارد دلار (1.4 میلیارد پوند) به لطف موفقیت خط آرایشی خود Fenty Beauty است.

 

فوربس گفت، این شرکت که با خرده‌فروشی لوکس فرانسوی LVMH مالکیت مشترک دارد، در سال 2020 بیش از 550 میلیون دلار (420 میلیون پوند) درآمد ایجاد کرد.

 

این خواننده همچنین دارای 30 درصد سهام در خط تولید لباس زیر زنانه Savage x Fenty است که در فوریه 2021 به ارزش 1 میلیارد دلار (765 میلیون پوند) پول جمع آوری کرد.

 

این زن 36 ساله که در حال حاضر منتظر اولین فرزندش از رپر ASAP Rocky است، اولین میلیاردر باربادوس است.

 

جکسون در ماه نوامبر پس از فروش بخشی از فروشگاه جلوه‌های فیلم دیجیتال خود به Unity Software به مبلغ 1.6 میلیارد دلار (1.2 میلیارد پوند) به عنوان یک میلیاردر درآمد.

 

این شرکت از فیلم برداری حرکتی توسط بازیگر اندی سرکیس برای ایجاد تجسم روی صفحه نمایش از شخصیت شرور گولوم استفاده کرد.

 

بر اساس گزارش فوربس، فرانچایزهای مشهور جهانی جکسون، LOTR و هابیت، 6 میلیارد دلار (4.5 میلیارد پوند) در سراسر جهان فروش داشته اند.

 

رپر وست که در رتبه 1513 قرار دارد، به لطف برندهای مد سودآور و قراردادی چند ساله برای طراحی برند مربی خود Yeezy برای آدیداس، 2 میلیارد دلار (1.5 میلیارد پوند) ارزش گذاری شده است.

 

مربی صنعت و غول موسیقی او جی زی 1.4 میلیارد دلار (1 میلیارد پوند) ارزش دارد و در فهرست میلیاردرهای جهانی فوربس در رتبه 2076 قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------