اعتراض کارگران شهرداری شوش به معوقات مزدی/ واکنش کارگران وزارت نفت به لغو پایه تشویقی مدیران



اعتراض کارگران شهرداری شوش،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
کارگران مجموعه شهرداری شوش، صبح امروز شنبه (دهم اردیبهشت ماه) به‌ عدم دریافت ۴ ماه حقوق و دو ماه حق بیمه اعتراض کردند.

کارگران مجموعه شهرداری شوش در استان خوزستان در تماس با ایلنا، از اعتراض صنفی خود مقابل ساختمان فرمانداری و اداره کار شهرستان شوش خبر دادند.

 

کارگران شهرداری شوش درباره علت حضور خود مقابل ساختمان فرمانداری و اداره کار گفتند: امروز ششمین روز هفته کارگر است که برای بیان مطالباتمان به فرمانداری شهرستان شوش مراجعه کردیم اما موفق به گفتگو با مسئولان نشدیم لذا اعتراض صنفی خود را به اداره کار شهرستان انتقال دادیم که بازهم نتیجه نداد.

 

این کارگران گفتند: چهار ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده و بیش از دوماه حق بیمه‌مان پرداخت نشده است؛ آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۰) بوده که پایان اسفند به همراه عیدی پرداخت شده است؛ قرار بود بعد از تعطیلات نوروز بخش دیگری از معوقات نیز به حساب کارگران واریز شود که هنوز انجام نشده است.

 

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی گفت: در مجموعه شهرداری شوش بیش از ۳۰۰ نفر تحت مسئولیت پیمانکاران مختلف با ۱۷ تا ۱۸ سال سابقه کار مشغول کارند که جدا از معوقات مزدی و بیمه‌ای در طول فعالیت شغلی‌شان به دنبال تبدیل وضعیت شغلی خود بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در نتیجه حضور پیمانکار مطالباتمان به صورت حداقلی پرداخت می‌شود و این موضوع ما را در شرایط بد مالی قرار داده است، افزود: بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش مطالبه کرده‌ایم اما باوجود آنکه از مشکلات ما کارگران با پیمانکاران باخبرند، اقدامی انجام نمی‌دهند.

 

او افزود: در چند سال گذشته حقوق کارگران پیمانی شهرداری شوش معمولا با سه تا شش ماه تاخیر پرداخت می‌شد اما حقوق کارکنان و کارگران قرارداد مستقیم شهرداری تقریبا به‌روز بوده است.

 

به گفته وی؛ علاوه بر پرداخت دستمزدهای پایین، مسئله فقدان امنیت شغلی نیز ازجمله نگرانی‌های کارگران پیمانکاری شهرداری شوش است.

 

***

 

لغو پایه تشویقی مدیران نفتی/ واکنش کارگران

پایه تشویقی مدیران نفتی با دستور وزیر نفت لغو شد.

 

وزارت نفت با صدور حکمی، پایه تشویقی اعطا شده به مدیران را لغو کرد و اعلام نمود؛ اضافه حقوق ترمیمی پرداخت شده به این افراد نیز باید بازگشت داده شود.

 

اعطای پایه تشویقی به بعضی از مدیران نفتی دولت قبل در سال ۱۳۹۹ باعث انتقاد شدید کارکنان نفت شده بود.

 

حالا کارگران نفت می‌گویند: لغو پایه تشویقی مدیران، گام بلندی در مسیر اجرای عدالت است؛ امیدواریم هرچه زودتر، تبعیض آشکار میان دستمزد ناچیز کارگران و حقوق نجومی مدیران و یقه سفیدان برطرف شود؛ در حالیکه بخش قابل توجهی از کارگران نفت، پیمانکاری و ارکان ثالث هستند، درست نیست مدیران نفتی، همه امتیازات را از آن خود بدانند و بدون دغدغه حقوق‌های نجومی بگیرند.

 

کارگران ارکان ثالث در عین حال، خواستار تصویب سریع طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شدند؛ طرحی که بیش از شش ماه است در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------